Jövőre itt a BMW kis terepkupéja

Sportos vonalakkal jön az X4

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.21. 14.00

Vadonatúj vevőkört remél megszólítani új szabadidő-kupéjával a BMW. Az X4-est a Porsche Macan ellenfelének szánják.

Ahogy az X6 egészen másokat szólított meg, mint az X5, úgy az X4 sem az X3-tól fogja elvenni a vevőket – mondta a héten az autógyártó értékesítési igazgatója azon a sajtóeseményen, amelyen megerősítették: a kupés vonalvezetésű, alacsonyabb tetővonalú autó már jövőre piacra lép. 

Korábban szó volt 2013-as bevezetésről is. Igyekezniük kell, hiszen szintén a jövő évtől kapható a modell várhatóan legnagyobb ellenfele, a Porsche Macan. Az Audi Q5, a Mercedes GLK vélhetően megmarad az X3 konkurensének.
Az X4 a többi szabadidő-modellel együtt (kivéve a Lipcsében és Kínában gyártott X1-et) kizárólag a BMW észak-amerikai üzemében készült majd. Itt komoly kapacitásnövelést terveznek: a márka tavaly csak az X3-ból 35 ezerrel többet tudott volna eladni, ha képes a keresletnek megfelelő mennyiséget gyártani. 
Az X3 globális darabszámai tavaly 27 százalékkal gyarapodva megközelítették a 150 ezret. Alig kevesebb fogyott az X1-ből (147 ezer); míg az X5 109, az X6 pedig 43,5 ezer példányban talált gazdára. 
Az X4 műszaki alapjait, beleértve a négy- és hathengeres motorokat is, az X3 adja. Korábbi értesülések szerint elképzelhető egy X4 M verzió is, amely a leendő, hatodik generációs M3 soros hathengeres motorjának áthangolt kivitelét kapná meg.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.