Jöhetnek a kínai Volvók

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.21. 13.00

A jövőben Kínában is gyárthat autót a Volvo, miután megkapta az engedélyt a helyi gyártásra. Olcsóbbak lehetnek a svéd márka kocsijai a helyi piacon.

A Volvo Cars megkapta a zöld utat a kínai hatóságoktól az autógyártás ottani beindítására – derül ki a Bloomberg hírügynökségnek az ügyhöz közelálló források értesülésére hivatkozó cikkéből.


A kínai Nemzeti Fejlesztési és Reform Bizottság (NDRC) az értesülés szerint elfogadta a Volvo által benyújtott gyártási tervet. A végső engedélyt a kormánynak kell megadnia, de a tapasztalatok szerint az már csak formai kérdés.

A Volvo a délnyugat-kínai Szecsuan tartomány székhelyén, Csengduban tervez autógyártó üzemet építeni.

A Zhejiang Geely Holding Group 2010-ben vásárolta meg a Volvo autógyárat az amerikai Ford Motor autógyártótól, már akkor bejelentették az új gyár tervét. A kínai hatóságok azonban ennek ellenére is a külföldi autógyáraknak kijáró alapos engedélyeztetési eljárásnak vetették alá a kínai tulajdonban lévő céget.

Még az indiai Tata Motors tulajdonában lévő Jaguar Land Rover autógyárnak is – amely tavaly alakított közös vállalatot Kínában a Chery Automobile Co. autógyárral – kevesebb ideig tartott megszereznie a kínai gyártáshoz szükséges engedélyt, mint a Volvónak.
    
A helyi gyártás megindításával a Volvónak lehetősége nyílik árai csökkentésére Kínában, mivel a belföldön előállított modelleket nem terheli a 25 százalékos kínai importvám.
   
A Volvo az idei első két hónapban 8719 autót adott el Kínában, 31 százalékkal többet mint egy évvel korábban és többet mint Svédországban. Kína így az Egyesült Államok után a Volvo második legnagyobb piacává lépett elő.

Forrás: MTI 

Kommentek

  • zoldfulu2000

    A vicces az hogy 2012-t tkp a kínai eladások vágták haza. van hova fejlődni. Nem keleltt volna részlegesen kivonulni az USA piacáról.

  • S.Roland

    Szerintem ezzel a lépéssel fog csökkeni a forgalom. Majd kinyitod az új Volvód ajtaját és a matricán rajta lesz: “Volvo Motor Company Made in China vagy P.R.C” Eddig sem vettem volna Volvot de ez után már nem is fogok.

  • zoldfulu2000

    Akkor meg nem mindegy? :) Miért ha Passatot vagy Golfot venél az kínai lenne attól hogy ott is gyártanak olyat? Én spec eddig sem az összeszerelési mkinősége miatt vettem volvót.

    De itt nem arról van szó hogy te kínai volvót kapsz hanem hogy eddig úgy próbáltak Kínában helyt állni hogy nem volt bázisuk. Eddig csak olyan luxusmárkák engedhettek meg ilyet magfuknak mint a Maserati, és még ők is szívták a fogukat.

  • Holiday

    “Én spec eddig sem az összeszerelési mkinősége miatt vettem volvót.”

    Ezen mondjuk nem csodálkozom…

  • zoldfulu2000

    Csak reálisan nézem a dolgokat. Én fizetek nekik és nem fordítva. És az egyik svéd a másik belga összeszerelésű, ugynaúgy nem tudnak ajtót szerelni egyik gyárban és a szervezben sem.

    De pl a franica motorok viszont elég masszívak bennük, ami viszont az irodaszomszéd bimmer tulaj nem mondhat el. Eddig 3 prmiummárkától 3 (3,5) szarvashibát halottam elskézből.

  • L.Rómeó

    egy bmwnél nincsenek szarvashibbák ha joltudom és joltudom mer képzelt vagyok épen a volvo csinált valammiféle szarvasmegkerülötesztet
    enyit eröl
    hollidayval egyet értésben:
    én sem csodállkozom rajtad vw vagy bmw hejet volvot vetél komoj hiba
    volvo tele van hibával vw bmw röl sossem olvashacc ijet!
    azok raj presztizsautók ezmek csakegy volvo

  • Holiday

    Hát tudod, eljött az idő, amikor elkezdtem autót nézegetni ismét. Nagyon jó cimborám Volvo kereskedő, a minap jártam felé. Ha már látható összeszerelési minőségről beszélünk, akkor biztosan nem leszek megint Volvo tulaj. S80-at és S60-at néztem, akár bele is férne, de ez ennyi pénzért szint alatti.

  • zoldfulu2000

    Erre kiváncsi leszek, én ezévben feladtam, de a jövő télen újra futok köröket, és elég széres körben fogok érdeklődni, valszeg árban a teteje az XF kombi lesz, alja pedig a V70 D3.

    Van egy sejtésem hogy a végén az faceliftelt XC60 kerül ki győztesen, kivéve ha valamit elszúrnak az árban akkor előre láthatólag X3 18d RWD. A bajorok nem szoktak (legalábbis kellemes) meglepetéseket okozni az árajáénklatokban, legfeljebb kicsit alább adom a luxust és lesz cserébe RWD.

  • zoldfulu2000

    És bár lehet hogy a svédek/belgűák nem tudják össszeszerelni, az anyagok sezrintem nagyon is rendben vannak amit pl egy C klasséról még a faceift után sem mernék elnondani.

  • ACC.600

    “ez ennyi pénzért szint alatti”

    mondta a skodás. :)

  • zoldfulu2000

    És ami még plusz német ellenfelekkel szemben, hogy a svédek nem felejtik el beletenni a megrendelt extrákat.

  • L,Rómeó

    azérmer neked nem telik céges skodára irigykedel?
    ö tuggya hogy volvo s80 szinten aluli mer skodávval jár
    nem akar lesüppedni töb szinvonallal én megértem

  • Matyi2010

    Szerintem a Geely eddig elég jól menedzseli a Volvo átvételét, nem ártott az image-nak a kínai tulajdonos, de óvatosan hasznosítja saját márkáinál is a Volvo know-how-t.
    A Volvo 2011-2012-es kínai gyenge eladásának fő oka, hogy a régi Fordos szerződés alapján helyben a Changan (Changan-Ford-Mazda) gyártott Volvokat, a kifutott S40 (1800 db) és a S80 L (hosszított, 5600 db) változatait.
    Az új csengdu-i Volvo gyár nem terv, ahogy a cikk írja, hanem már egy-másfél éve épül, 3 hónap múlva indul a próbagyártás.
    A helyben gyártott szélesebb típusválaszték és a 20-30%-kal olcsóbb ár nyilván megtöbbszörözi az eladásokat.
    A jelenlegi engedély a 2. Volvo üzemre és a 3. (motorgyártó) üzemre is kiterjed, ezekre viszont nem hiszem, hogy 2-3 éven belül szükség lesz.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.