A szikár, a veterán, a flancos és a többiek

Szezonális Jeep tanulmányok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.21. 11.00

Hat látványos, markánsan eltérő karakterű koncepcióval állt elő a Jeep, a hihető és megfizethetőtől az örökre álomnak megmaradóig

A lenyűgöző sziklaképződményeiről híres Moab hagyományosan kedvelt helyszíne a terepjárós dzsemboriknak. A Jeep minden évben itt rendezi meg tavaszi nagytalálkozóját, ahol a legújabb modellek mellett néhány új elképzelését is bemutatja a kanyonba sereglő több ezer rajongónak. 

Ebben rendszerint segítségére van a cégcsoport házi tuningalkatrész-beszállítója, a Mopar, amellyel karöltve 2002 óta közel negyven különböző tanulmányautót vonultattak fel a szezonnyitó összeröffenésen. A lényeg persze az, hogy mindenki saját szemével lássa, amit egyébként úgyis tud: egy Jeepből (főleg, ha Wrangler) bármi megépíthető, csak pénz és fantázia kérdése.

Jeep Wrangler Flattop - Kívül csillogó, de igazán sárban brilliáns: az elegáns, drága hatású kiegészítők és gazdag felszereltség mellett a Mopar raktárából összeválogatható legbrutálisabb terepfutóművet kapta a Flattop.

jeep Grand Cherokee Trailhawk Concept - Hathengeres dízelmotorral, de az SRT optikai kiegészítőivel lép színre az extrém Grand Cherokee: mattfekete-vérnarancs fényezés, 35 colos terepabroncsok kivágott kerékjáratokban, egyedi hasvédő lemezek, dupla vonóhorog, Mopar küszöbvédő tereprács.

Jeep Wrangler Mopar Recon - Szürke fényezése alapján nem is gondolnánk, hogy a gépházban egy 6,4 literes Hemi V8 táncol, 470 lóerővel. Rövid áttételezésű első és hátsó differenciálművek, nagy teherbírású tengelyek, megemelt futómű, kovácsolt felnin duzzadó 39 colos abroncsok. Félajtók, egyedi lökhárítók, kopoltyús gépházfedél, vászontető, LED-es fényszórók (ez az egy nem a katalógusból származik, hanem prototípus) és a többi. A beltér dísze a katonai pokrócokból és álcaanyagból készített üléskárpit.

Jeep Wrangler Sand Trooper II from Mopar - A homokharcos egy tavaly őszi tanulmány második része. 40 colos terepgumik, 5.7 V8 Hemi blokk 375 lóerővel, elöl-hátul portálhidas futóművel. Lezárható gépházfedél, kurtított lökhárítók, terepvilágítás és okosan tolatókamera a fedélzeten.

Jeep Wrangler Stitch - A Wrangler anorexiás kivitelét 1350 kilóra aszalták, ami a legjobb esetben is 350 kilónyi ballaszt elhagyását jelenti. Kukába ment a klíma, a rádió és az összes ülés, előre az SRT (korábban Dodge) Viper sportülései kerültek. Átdolgozták az alvázat és a felfüggesztést, a karosszériát és a szélvédőt megnyesték, a motorháztető szénszálas.

Jeep Wrangler Slim - Customot a népnek: lényegre törő módosítások, szélsőségek nélkül, hogy lássuk, kevés pénzből is lehet jót építeni.

Kommentek

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.