A szikár, a veterán, a flancos és a többiek

Szezonális Jeep tanulmányok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.21. 11.00

Hat látványos, markánsan eltérő karakterű koncepcióval állt elő a Jeep, a hihető és megfizethetőtől az örökre álomnak megmaradóig

A lenyűgöző sziklaképződményeiről híres Moab hagyományosan kedvelt helyszíne a terepjárós dzsemboriknak. A Jeep minden évben itt rendezi meg tavaszi nagytalálkozóját, ahol a legújabb modellek mellett néhány új elképzelését is bemutatja a kanyonba sereglő több ezer rajongónak. 

Ebben rendszerint segítségére van a cégcsoport házi tuningalkatrész-beszállítója, a Mopar, amellyel karöltve 2002 óta közel negyven különböző tanulmányautót vonultattak fel a szezonnyitó összeröffenésen. A lényeg persze az, hogy mindenki saját szemével lássa, amit egyébként úgyis tud: egy Jeepből (főleg, ha Wrangler) bármi megépíthető, csak pénz és fantázia kérdése.

Jeep Wrangler Flattop - Kívül csillogó, de igazán sárban brilliáns: az elegáns, drága hatású kiegészítők és gazdag felszereltség mellett a Mopar raktárából összeválogatható legbrutálisabb terepfutóművet kapta a Flattop.

jeep Grand Cherokee Trailhawk Concept - Hathengeres dízelmotorral, de az SRT optikai kiegészítőivel lép színre az extrém Grand Cherokee: mattfekete-vérnarancs fényezés, 35 colos terepabroncsok kivágott kerékjáratokban, egyedi hasvédő lemezek, dupla vonóhorog, Mopar küszöbvédő tereprács.

Jeep Wrangler Mopar Recon - Szürke fényezése alapján nem is gondolnánk, hogy a gépházban egy 6,4 literes Hemi V8 táncol, 470 lóerővel. Rövid áttételezésű első és hátsó differenciálművek, nagy teherbírású tengelyek, megemelt futómű, kovácsolt felnin duzzadó 39 colos abroncsok. Félajtók, egyedi lökhárítók, kopoltyús gépházfedél, vászontető, LED-es fényszórók (ez az egy nem a katalógusból származik, hanem prototípus) és a többi. A beltér dísze a katonai pokrócokból és álcaanyagból készített üléskárpit.

Jeep Wrangler Sand Trooper II from Mopar - A homokharcos egy tavaly őszi tanulmány második része. 40 colos terepgumik, 5.7 V8 Hemi blokk 375 lóerővel, elöl-hátul portálhidas futóművel. Lezárható gépházfedél, kurtított lökhárítók, terepvilágítás és okosan tolatókamera a fedélzeten.

Jeep Wrangler Stitch - A Wrangler anorexiás kivitelét 1350 kilóra aszalták, ami a legjobb esetben is 350 kilónyi ballaszt elhagyását jelenti. Kukába ment a klíma, a rádió és az összes ülés, előre az SRT (korábban Dodge) Viper sportülései kerültek. Átdolgozták az alvázat és a felfüggesztést, a karosszériát és a szélvédőt megnyesték, a motorháztető szénszálas.

Jeep Wrangler Slim - Customot a népnek: lényegre törő módosítások, szélsőségek nélkül, hogy lássuk, kevés pénzből is lehet jót építeni.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.