Dong Man Joo nem tartozik a világ legismertebb formatervezői közé, de ez akár még változhat is a közeljövőben. Az általa tervezett 2035 Zaire, amelynek neve mindent elmond a koncepció hátteréről, ugyanis valóban új alapokra helyezi a terepjárás fogalmát.

Mozgó magasles. Ablakok helyett hatszögben elrendezett lőrések vannak az autón

A külső képeken nem látszik, de a Volkswagen alapokra épülő Zaire komoly nagy dög. Teteje virágsziromszerűen kinyitható, és ilyenkor az öt ülés bármelyike egy hosszú csuklós kar segítségével akár 10 méter magasra kinyújtható.

Hasonló mechanizmus rögzíti a kerekeket is a karosszériához. Ez egyrészt lehetetlenné tette a hagyományos erőátvitelt – helyette kerékagy-motorok mozgatják a nagy járművet -, másrészt ennek árán a speciális magashegyi, önjáró favágó- és földmunkagépekhez hasonló menetképességekkel ruházta fel a járművet, amely ezáltal egészen komoly meredélyeken, rézsűkön is képes vízszintesen tartani a karosszériát

Ez azért fontos, mert a Zaire elsősorban forgatókocsi: ezt a célt szolgálják az imént említett, kiemelkedő ülések, vagy a panoráma oldalablakok, amelyek a szokásos elrendezés helyett hatszögben állnak, így ferdén előre vagy hátra is könnyedén tudnak belőle dolgozni az operatőrök, fotósok.

Rúdon az ég felé: tízméteres magasságba tolható ki az operatőr

Hogy a koreai dizájner miért nem egy Hyundaiból építette meg sci-fibe illő terepjáróját, azzal számoljon el hazafiasságával. Nekünk éppen elég az, hogy megépítette.

Egymást átfedő, mozgatható lapok borítják a Zairét



Völgylábait, akarom mondani futóművét kinyújtja, a másikat behúzza, így borulásmentes és stabil a közlekedés