Milliók előtt derült ki a VW hibája

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.20. 13.05

Csaknem 400 ezer autót kényszerül visszahívni a Volkswagen Kínában, miután a kínai központi televízió riportjában mutattak rá azok hibájára.

A Volkswagen több mint 384 ezer, 2008 decembere és 2013 márciusa között gyártott gépjárművet hív vissza Kínában a sebességváltó hibája miatt.


Az érintettek közt szinte az összes népszerű típus, így a VW Golf Variant, a Cross Golf, a Passat, a Bora, a VW Sagitar, a Škoda Octavia és az Audi A3 is szerepel. A vállalat úgy fogalmazott, az alkatrészt térítésmentesen kicseréli, s az irányító szoftvert is a legfrissebb verzióra cseréli, hogy a biztonsági kockázatokat minimálisra csökkentse.

A sebességváltók hibájára a kínai központi televízió, a CCTV mutatott rá fogyasztói jogokkal kapcsolatos éves műsorában, amelyet minden év március 15-én százmilliók követnek figyelemmel. A televízió úgy fogalmazott: a hiba a korábbiakban már gyorsulási problémákhoz és meghatározatlan számú balesethez vezetett.

Az elemzők szerint a műsor és a nagyarányú visszahívás rövid távon minden bizonnyal negatív hatással lesz majd a német autógyártó kínai eladásaira.

A Volkswagen számára a kínai piac kiemelt fontosságú, tavaly 2,81 millió autót értékesített ott, 25 százalékkal többet, mint 2011-ben. Múlt héten a cég azt jelentette be: öt éven belül meg kívánja duplázni termelői kapacitását a kelet-ázsiai országban.

Forrás: MTI

Kommentek

  • Holiday

    Volt már váltó problémája a VW-nek, jellemzően a huzalos váltókat cserélték a lV. Golf és platform társaiban az átlagosnál nagyobb számban. Ez most a DSG váltókat érintheti, ha szoftver is van a dologban…

  • somebody

    Piros betűs ünnepnap virradt a VW gyűlölő trolljainkra :D

  • PluginHibrid

    Egyáltalán minek korszerű kocsiba váltó???

    Nekem sincs…

    Szedje ki a VW is, aztán nem lesz gond…

  • Holiday

    Plugin!
    A tiedből is azért kellett kiszedni mi? :-)

    Somebody! Egyszer nekik is lehet jó napjuk. :-)

  • demagóg

    Mi van az Európa útjain futó darabokkal?

  • somebody

    Holiday
    Eddig minidg azt hallgattuk, hogy a Toyota bezzeg elismeri a hibát és visszahívást rendel el, bezzeg a VW… Ergo most a VW a jófiú, mert elismeri a hibát? Most mi lesz? :D Zsoltink biztos tartalmas disszertációt írna a témában :D

  • Matyi2010

    Elég merész elképzelés a VW-nek ilyen nagy mértékben a kínai piacra építeni.
    Úgy látszik nem csak autót másolnak, hanem a kínai terjeszkedés ellen bevetett médiakampányokat is (pl ausztrál azbeszt kampány, Brilliance törésteszt stb)

  • Holiday

    Somebody!
    Képzeld el, Zsolti-elme-rómeó számára micsoda próbatétel most nem őszintének lenni, tartani az “inkognitót”.
    Nekem tetszik. :-)

  • Holiday

    Matyi!

    Óriási piac.

  • KawaEr6n

    Kinában fogyasztói jogok műsora??????? És a Magyarországra és máshová exportált sok bóvli???A hamisitott ***okról nem is beszélve…Azokat nem kellene bemutatni???

  • ricsy50

    én imádom a vw nekünk még van 1 scirocconk amely felújítás alatt van de 12 évig állt egy helyben soha se volt beindítva de csak 1 aksi kellet bele és egy kis benzin és már pöfögöt :D
    én szerintem mára már nem gyárt senki ilyen autót még a vw se de azért még mindig nagyon jók :D

  • menőmanó

    Egyébként tényleg vicces, hogy a kínaik reklamálnak, de ezek szerint a vw már annyira gagyi, hogy ez már ott is feltűnik. :)

  • Holiday

    Hát ja. Kegyetléenül dolgoznak a 20 milliós visszahíváson, de annyira tehetségtelenek, hogy 400 ezernél többre képtelenek. Bezzeg a Toyota. Az nem szarral dobálózik. 400 ezer autót még sosem hívott vissza. 2 millió a minimum!

  • PluginHibrid

    Holi Lehet 10K-t 100K-t vagy milliókat gyártani ugyanabból..

    Kérdés mennyit vesz meg a piac….

  • v_szili

    Abszolút nem akarok belugatni, de ez a visszahívott “darabszám” az eladott autók mennyiségét figyelembe véve nem egy túl nagy szám.. 4-5 év időtartam alatt (mialatt a VW tutira eladott 20-25 millió autót és ebből Kínában biztos 10 milliót) ez a 384000 autó “nem nagy tétel”. Persze probléma, de nem feltételnül akkora, mint ahogy néhányan beállítják. Ja és nem vagyok VW fun.

  • PluginHibrid

    Antika, irjál már egy másik márkát ahol volt visszahívás váltóhiba miatt…

  • PluginHibrid

    Nem kell sorolnod…..elég ha 1 esetet írsz…de szerintem a méhcsípés megint elmarad…

    Az a gond itt, hogy a gyártás gyorsítása miatt lehet, hogy teszt nélkül engedték ki az autókat az utcára.

    Mivel a cikk információtartalma minimális, ezt nem tudhatjuk..

  • PluginHibrid

    “Az érintettek közt szinte az összes népszerű típus, így a VW Golf Variant, a Cross Golf, a Passat, a Bora, a VW Sagitar, a Škoda Octavia és az Audi A3 is szerepel.”
    Gondolták ha lúd, legyen kövér ????

  • bubu45

    A vw hogyan is gyárthatna hibás autót? átgondolt hibátlan tervezés!
    tartós anyagokból kifogástalan minőségű összeszerelés!

  • PluginHibrid

    Sorold már te Plöcs a többi váltóhibás márkát.

    Nem a világ pár 100K autó visszahívása, inkább az a gáz, hogy az okait rejtegetik..Vajon miért ???

  • L Rómeó

    tele van váltohibbás autokkal a pijac.
    öszes jappán az csak nem mongyák el.
    ez egy balliberállis összefogás a vw elen mitn ahogy vezérrünk elen is vakaz aki nemláttya.
    böüdös buzi rácz irro-moderátor ezér törli az irrásomat mer ö is a réssze enek.

  • L Rómeó

    szerrencsére a vwt imággya ezér a sok jappánbuzit meg a beirrásaikat törli
    ezety jopont

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.