Eladó a világ legértékesebb versenyautója?

Juan Manuel Fangio Mercedese műszaki és versenytörténeti kincs

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.20. 14.00

Ezzel a technológiai műremekkel tért vissza ’54-ben a Mercedes a Forma 1-be. Értékét három és fél milliárd forintra saccolják, de pontosan senki nem tudja.

A Bonhams aukciós ház elnöke szerint egy fészerben találtak rá a világ egyik legnagyobb jelentőségű autójára, bár hozzáteszi: nagyjából sejtettük, hogy merre keressük.

A W196 a Mercedes válasza volt az FIA 1954-es szabálymódosítására, amely 2,5 liternél nem nagyobb lökettérfogatú szívómotorokat írt elő a Forma 1-ben. A Mercedes, amely a világháború előtt uralta a mezőnyt, kénytelen volt új autót fejleszteni, ezért az évad első két versenyét ki hagyták.

A harmadikon, a Francia Nagydíjon azonban legyőzhetetlen volt a márka, Juan Manuel Fangio az első, csapattársa Karl Kling a második helyen ért célba a kvalifikáción és a versenyen egyaránt.

A vezető két lába között kapott helyet az ötfokozatú sebességváltó

A W196 tele volt modern technológiákkal. Soros nyolchengeres motorja benzinbefecskendezéses volt, elöl-hátul független kerékfelfüggesztést alkalmazott, fékei a kerékagy helyett belül, a hajtótengely tövénél kaptak helyet. A Mercedes receptjét és a kor divatját követve az autó a kerekeket is fedő, teljes burkolatot kapott. Csakhogy ezek az áramvonalas idomok megnehezítették a manőverezést a technikás Silverstone-ban, a Brit GP-n. Fangio ezért azt kérte mérnökeitől, távolítsák el a burkolatokat, és csináljanak csupasz autót a “Strömliniewagen”-ből.

Így született meg az az autó, amellyel Fangio lemosta a mezőnyt a Nürburgringen, és amelyet a Bonhams júliusban, a Goodwoodi Sebességfesztiválon árverésre bocsát.

A 00006-os gyári számú autó értékét felbecsülni is nehéz. Óvatos becslések szerint tízmillió angol fontot, azaz 3,65 milliárd forintot hozhat az árverésen. Versenyautóért ennyit még nem adtak ki; az abszolút árverési rekorder egy 1931-es Bugatti Royale Kellner kupé, amelyet 1987-ben árverezett el a Christie’s, mai árfolyamon számítva 13,2 millió angol fontért (4,7 milliárd Ft). Másfél éve egy 1957-es Ferrari 250 Testa Rossát 11,1 millió fontnak (4 milliárd Ft) megfelelő licittel ütöttek le Kaliforniában.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.