Eladó a világ legértékesebb versenyautója?

Juan Manuel Fangio Mercedese műszaki és versenytörténeti kincs

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.20. 14.00

Ezzel a technológiai műremekkel tért vissza ’54-ben a Mercedes a Forma 1-be. Értékét három és fél milliárd forintra saccolják, de pontosan senki nem tudja.

A Bonhams aukciós ház elnöke szerint egy fészerben találtak rá a világ egyik legnagyobb jelentőségű autójára, bár hozzáteszi: nagyjából sejtettük, hogy merre keressük.

A W196 a Mercedes válasza volt az FIA 1954-es szabálymódosítására, amely 2,5 liternél nem nagyobb lökettérfogatú szívómotorokat írt elő a Forma 1-ben. A Mercedes, amely a világháború előtt uralta a mezőnyt, kénytelen volt új autót fejleszteni, ezért az évad első két versenyét ki hagyták.

A harmadikon, a Francia Nagydíjon azonban legyőzhetetlen volt a márka, Juan Manuel Fangio az első, csapattársa Karl Kling a második helyen ért célba a kvalifikáción és a versenyen egyaránt.

A vezető két lába között kapott helyet az ötfokozatú sebességváltó

A W196 tele volt modern technológiákkal. Soros nyolchengeres motorja benzinbefecskendezéses volt, elöl-hátul független kerékfelfüggesztést alkalmazott, fékei a kerékagy helyett belül, a hajtótengely tövénél kaptak helyet. A Mercedes receptjét és a kor divatját követve az autó a kerekeket is fedő, teljes burkolatot kapott. Csakhogy ezek az áramvonalas idomok megnehezítették a manőverezést a technikás Silverstone-ban, a Brit GP-n. Fangio ezért azt kérte mérnökeitől, távolítsák el a burkolatokat, és csináljanak csupasz autót a “Strömliniewagen”-ből.

Így született meg az az autó, amellyel Fangio lemosta a mezőnyt a Nürburgringen, és amelyet a Bonhams júliusban, a Goodwoodi Sebességfesztiválon árverésre bocsát.

A 00006-os gyári számú autó értékét felbecsülni is nehéz. Óvatos becslések szerint tízmillió angol fontot, azaz 3,65 milliárd forintot hozhat az árverésen. Versenyautóért ennyit még nem adtak ki; az abszolút árverési rekorder egy 1931-es Bugatti Royale Kellner kupé, amelyet 1987-ben árverezett el a Christie’s, mai árfolyamon számítva 13,2 millió angol fontért (4,7 milliárd Ft). Másfél éve egy 1957-es Ferrari 250 Testa Rossát 11,1 millió fontnak (4 milliárd Ft) megfelelő licittel ütöttek le Kaliforniában.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.