Eladó a világ legértékesebb versenyautója?

Juan Manuel Fangio Mercedese műszaki és versenytörténeti kincs

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.20. 14.00

Ezzel a technológiai műremekkel tért vissza ’54-ben a Mercedes a Forma 1-be. Értékét három és fél milliárd forintra saccolják, de pontosan senki nem tudja.

A Bonhams aukciós ház elnöke szerint egy fészerben találtak rá a világ egyik legnagyobb jelentőségű autójára, bár hozzáteszi: nagyjából sejtettük, hogy merre keressük.

A W196 a Mercedes válasza volt az FIA 1954-es szabálymódosítására, amely 2,5 liternél nem nagyobb lökettérfogatú szívómotorokat írt elő a Forma 1-ben. A Mercedes, amely a világháború előtt uralta a mezőnyt, kénytelen volt új autót fejleszteni, ezért az évad első két versenyét ki hagyták.

A harmadikon, a Francia Nagydíjon azonban legyőzhetetlen volt a márka, Juan Manuel Fangio az első, csapattársa Karl Kling a második helyen ért célba a kvalifikáción és a versenyen egyaránt.

A vezető két lába között kapott helyet az ötfokozatú sebességváltó

A W196 tele volt modern technológiákkal. Soros nyolchengeres motorja benzinbefecskendezéses volt, elöl-hátul független kerékfelfüggesztést alkalmazott, fékei a kerékagy helyett belül, a hajtótengely tövénél kaptak helyet. A Mercedes receptjét és a kor divatját követve az autó a kerekeket is fedő, teljes burkolatot kapott. Csakhogy ezek az áramvonalas idomok megnehezítették a manőverezést a technikás Silverstone-ban, a Brit GP-n. Fangio ezért azt kérte mérnökeitől, távolítsák el a burkolatokat, és csináljanak csupasz autót a “Strömliniewagen”-ből.

Így született meg az az autó, amellyel Fangio lemosta a mezőnyt a Nürburgringen, és amelyet a Bonhams júliusban, a Goodwoodi Sebességfesztiválon árverésre bocsát.

A 00006-os gyári számú autó értékét felbecsülni is nehéz. Óvatos becslések szerint tízmillió angol fontot, azaz 3,65 milliárd forintot hozhat az árverésen. Versenyautóért ennyit még nem adtak ki; az abszolút árverési rekorder egy 1931-es Bugatti Royale Kellner kupé, amelyet 1987-ben árverezett el a Christie’s, mai árfolyamon számítva 13,2 millió angol fontért (4,7 milliárd Ft). Másfél éve egy 1957-es Ferrari 250 Testa Rossát 11,1 millió fontnak (4 milliárd Ft) megfelelő licittel ütöttek le Kaliforniában.

Kommentek

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.