Kevesebb pénzt kaptak az autósok

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.19. 08.00

Öregszik az autópark, és kevesebb a baleset, ennek nyomán tízéves mélypontra esett vissza 2012-ben a kárkifizetések mértéke a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál.


Tízéves mélypontra esett vissza 2012-ben a kárkifizetések mértéke a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál (kgfb), ugyanakkor ez nem ellensúlyozza a díjbevétel csökkenését, így nem lehet a tarifák további mérséklődésére számítani – írta a Világgazdaság.

A lap keddi számában a PSZÁF adatai alapján ismerteti: valamivel több mint 58 milliárd forintot fizettek ki tavaly a biztosítók a kgfb területen bekövetkezett károk után, amely 5,8 százalékos csökkenést jelent az egy évvel korábbihoz képest.

Ezzel a kárkifizetések összege tízéves mélypontra esett, hiszen hasonlóan alacsony mennyiségre 2003-ban volt utoljára példa. A visszaesés ugyanakkor nem jelenti automatikusan a tarifák további csökkenését, hiszen a díjbevételek összege is csökkent, ráadásul jóval markánsabb mértékben: a tavalyi, 74,8 milliárdos díjbevétel 12,7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.

A kárkifizetések hátterében több tényező is meghúzódik. A legfontosabb, hogy a biztosított járművek átlagéletkora a válság időszakában ismét nőni kezdett, hiszen drasztikusan visszaesett a forgalomba helyezett új gépkocsik száma. Ebből eredően az egy káreseményre jutó kifizetés is mérséklődik, hiszen egy öreg autó forgalmi értéke, és azon keresztül az utána kifizetendő összeg is jóval alacsonyabb. Másrészt a közúti balesetek száma is csökken Magyarországon, amely jelentős részben a járművek alacsonyabb futásteljesítményével magyarázható.

A tarifák még mindenesetre komoly mérséklődést mutattak 2012-ben, akár a kgfb-ről, akár a casco szerződésekről van szó.

A Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) adatai szerint tavaly folytatódott – igaz, érezhető mértékben lassult – a környező országokhoz képest alacsonynak számító gépjármű-biztosítási termékek átlagdíjának mérséklődése. A casco 82 100 forintos átlagdíja 8,4 százalékkal volt kevesebb, mint egy évvel korábban. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás átlagos díja 19 600 forint volt 2012 végén, ami töredéke az európai uniós átlagnak – írta a Világgazdaság.

Forrás: Világgazdaság

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.