Eladó a Nürburgring

Harmincnyolc milliárd forint, és viheted a legendás pályát

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.19. 10.00

Évek óta veszteséges, tavaly nyáron csődöt jelentett az állami kézben lévő versenypálya. Komoly érdeklődők vannak, az olajsejkek egyelőre távol maradtak.

Nagykör, kiskör, központi kiállító épület: tokkal-vonóval mindent vihet, akivel a világ egyik leghíresebb versenypályájának csődbiztosai meg tudnak egyezni.

Nem véletlenül hívják Zöld Pokolnak. Sok a bukás, de ettől csak vonzóbb a pálya

Nem véletlenül hívják Zöld Pokolnak. Sok a bukás, de ettől csak vonzóbb a pálya


A világ legjobb üzletének tűnhet megszerezni a Nürburgringet, de ne feledjük: oka van annak, hogy eladják. Az utóbbi időben ugyanis egyre kevesebb bevételt hozott a pálya. Ez az alapvetően régi konstrukciónak éppúgy betudható, mint a szokatlanul hosszú pályának – mindkét tényező nagyságrendekkel növeli meg a karbantartási igényt egy hagyományos körpályához képest.

Ráadásul a Nürburgring eddigi (állami) vezetése nem kifejezetten profitorientált szemléletet gyakorolt – örök hála ezért nekik! A pályára felengedett privát sofőrök és a kis költségvetésű, kezdőket istápoló bajnokságok kevés pénzt hoztak (még ha egy pályahétvégén tetemes összegeket fizettek is be az amatőrök a kasszába), viszont az átlagosnál jobban pusztították az infrastruktúrát.

A helyi vállalkozók és támogatók azonban aggódnak: félnek, hogy az új vezetés nem a régi szellemben, hanem a magasabb profitot követve fogja irányítani a pályát, és ez nem csak a Nürburgring ázsiójának, hanem a környék vállalkozásainak (éttermeknek, szállodáknak) is a végét jelentheti.

Jens Lieser csődbiztos megerősítette, hogy a kezdeti ötvenről mostanra öt-tíz komoly érdeklődőre szűkült a potenciális partnerek köre. A vételár nagyságrendileg 125 millió euró, azaz hozzávetőlegesen 37,5 milliárd forint.

A Nürburgring

Kilencezer forint egy kör - óradíjnak rossz, de élménynek megfizethetetlen. Ha menteni is kell, az már húzósabb...

Kilencezer forint egy kör – óradíjnak rossz, de élménynek megfizethetetlen. Ha menteni is kell, az már húzósabb…


A pályakomplexumot eredetileg 1927-ben adták át. Az eredetileg 28,8 kilométeres kört 1984-ben átépítették. Maga a Nürburgring egy egy 5148 méter hosszú körpálya, amelyen motorkerékpár-versenyeket, 24 órás hosszú távú futamokat, valamint túraautó- és Forma 1-es versenyeket rendeznek. Legendává mégsem ez, hanem a 24 kilométeres Nordschleife tette a létesítményt. A Zöld Pokolként ismert pálya erdős környezetéről, valamint rendkívül technikás vonalvezetéséről kapta a nevét. A sportautók gyártói körében nem hivatalos mércének számít a Nordschleife, hatalmas presztízsharc folyik az itt mért köridőkért.

Kommentek

  • HattoriHanzo

    Üdv mindenkinek.
    Egyszer volt szerencsém végigmenni rajta(igaz csak utasként) de azt nem felejtem el soha.
    Megyek feltöröm a malacperselyt, hátha van benne elég lóvé.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.