Eladó a Nürburgring

Harmincnyolc milliárd forint, és viheted a legendás pályát

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.19. 10.00

Évek óta veszteséges, tavaly nyáron csődöt jelentett az állami kézben lévő versenypálya. Komoly érdeklődők vannak, az olajsejkek egyelőre távol maradtak.

Nagykör, kiskör, központi kiállító épület: tokkal-vonóval mindent vihet, akivel a világ egyik leghíresebb versenypályájának csődbiztosai meg tudnak egyezni.

Nem véletlenül hívják Zöld Pokolnak. Sok a bukás, de ettől csak vonzóbb a pálya

Nem véletlenül hívják Zöld Pokolnak. Sok a bukás, de ettől csak vonzóbb a pálya


A világ legjobb üzletének tűnhet megszerezni a Nürburgringet, de ne feledjük: oka van annak, hogy eladják. Az utóbbi időben ugyanis egyre kevesebb bevételt hozott a pálya. Ez az alapvetően régi konstrukciónak éppúgy betudható, mint a szokatlanul hosszú pályának – mindkét tényező nagyságrendekkel növeli meg a karbantartási igényt egy hagyományos körpályához képest.

Ráadásul a Nürburgring eddigi (állami) vezetése nem kifejezetten profitorientált szemléletet gyakorolt – örök hála ezért nekik! A pályára felengedett privát sofőrök és a kis költségvetésű, kezdőket istápoló bajnokságok kevés pénzt hoztak (még ha egy pályahétvégén tetemes összegeket fizettek is be az amatőrök a kasszába), viszont az átlagosnál jobban pusztították az infrastruktúrát.

A helyi vállalkozók és támogatók azonban aggódnak: félnek, hogy az új vezetés nem a régi szellemben, hanem a magasabb profitot követve fogja irányítani a pályát, és ez nem csak a Nürburgring ázsiójának, hanem a környék vállalkozásainak (éttermeknek, szállodáknak) is a végét jelentheti.

Jens Lieser csődbiztos megerősítette, hogy a kezdeti ötvenről mostanra öt-tíz komoly érdeklődőre szűkült a potenciális partnerek köre. A vételár nagyságrendileg 125 millió euró, azaz hozzávetőlegesen 37,5 milliárd forint.

A Nürburgring

Kilencezer forint egy kör - óradíjnak rossz, de élménynek megfizethetetlen. Ha menteni is kell, az már húzósabb...

Kilencezer forint egy kör – óradíjnak rossz, de élménynek megfizethetetlen. Ha menteni is kell, az már húzósabb…


A pályakomplexumot eredetileg 1927-ben adták át. Az eredetileg 28,8 kilométeres kört 1984-ben átépítették. Maga a Nürburgring egy egy 5148 méter hosszú körpálya, amelyen motorkerékpár-versenyeket, 24 órás hosszú távú futamokat, valamint túraautó- és Forma 1-es versenyeket rendeznek. Legendává mégsem ez, hanem a 24 kilométeres Nordschleife tette a létesítményt. A Zöld Pokolként ismert pálya erdős környezetéről, valamint rendkívül technikás vonalvezetéséről kapta a nevét. A sportautók gyártói körében nem hivatalos mércének számít a Nordschleife, hatalmas presztízsharc folyik az itt mért köridőkért.

Kommentek

  • HattoriHanzo

    Üdv mindenkinek.
    Egyszer volt szerencsém végigmenni rajta(igaz csak utasként) de azt nem felejtem el soha.
    Megyek feltöröm a malacperselyt, hátha van benne elég lóvé.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.