Egymilliárdért jöhet az egyedi Ferrari

Igény esetén elkészítik a Pinifarina Sergio szériaváltozatát

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.19. 15.00

Az elhunyt Sergio Pininfarinának állított emléket gyönyörű Ferrari-átiratával a mester stúdiója. Eredetileg megismételhetetlennek szánták, de ahogy mondani szokás, van az a pénz…

Sokakból szakadt fel a sóhaj, amikor megtudták, hogy a szépséges Pininfarina Sergio nem sorozatgyártású modell, még csak nem is tanulmány, hanem emlékmű: egyetlen példányan elkészített tisztelgés a közelmúltban elhunyt névadó előtt.

A Ferrari 458 Spider alapjaira épülő autó iránt azonban akkora volt az érdeklődés, hogy a manufaktúra most elkezdett gondolkodni egy limitált szériában. Semmiképp nem lehetne szó öt vagy hat autónál többről, és hogy ezek exkluzivitását tovább növeljék, a vételárat Silvio Angori elnök-vezérigazgató hárommillió euró (900 millió forint) köré lőtte be.

Noha szélvédő híján utcai alkalmassága kétséges, a Sergio voltaképpen közutakra tervezett jármű, így homologizációjával nem volna gond – és még egy apró szélvédővel is hajlandóak volnának megtörni a harmonikus vonalakat, hogy a kedves ügyfél bukósisak nélkül élvezhesse autóját.

A Sergiót a Ferrari 458 Spider 4,5 literes V8-asa hajtja, 562 lóerőre és 542 Newtonméterre hangolva. Emellett az autó 150 kilóval könnyebb (1280 kg) a donornál, ezért jóval fürgébb lehet nála: a hivatalos adatok 3,4 másodperces gyorsulásról és 320 km/óra végsebességről szólnak.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.