Unokatestvérét ölte meg a hibázó versenyző

Nem vette be a kanyart a tinédzser pilóta autója

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.18. 06.00

Egy 68 éves férfit, valamint saját 14 éves unokatestvérét gázolta halálra az a 17 éves autóversenyző, aki az edzésen egy kanyart kiegyenesítve nyílegyenesen berohant a boxba.

Egy ősrégi autóversenyző dinasztia negyedik generációs tagja volt az a pilóta, aki szombaton kora este, egy kaliforniai Sprint Car verseny bemelegítő edzésén egyelőre tisztázatlan okokból lassítás nélkül, nyílegyenesen halad tovább a kilencven fokos fordulóban, nekiment egy golfkocsinak, majd a tömegbe rohant.

A pilóta, a 17 éves Chase Johnson sértetlenül megúszta a balesetet. Útjába került viszont két ember: a 68 éves Dale Wondergem Jr. és a 14 éves Marcus Johnson. Előbbi, az esti versenyre benevezett egyik versenyautó tulajdonosa, a helyszínen életét vesztette. Marcus Johnson kórházba szállítás után halt meg; a pilóta unokatestvére volt.

Az alábbi videó Chase Johnson (24) tavalyi bajnoki győzelmét örökíti meg.

Szemtanúk állítása szerint a versenyautó a derékszögű kanyarnál nem lassított, első kereke nem fordult el; a jármű kb. 150 km/óra sebességgel csapódott be a boxutcába. Vélhetően műszaki hiba okozta az esetet.

A verseny, amelyet végül töröltek, az idei Sprint Car széria első futama lett volna. A pályának nincs szerencséje a versenyekkel: 2010-ben, amikor először rendeztek itt kamionversenyt, szintén halálos baleset történt; akkor egy pilóta vesztette életét.

A Sprint Car az autókrossz és a salakmotor ötvözésének tekinthető műfaj. Ovális vagy kerek salak-, esetleg aszfaltpályán rendezik meg. A versenyautók vicces külsejük ellenére félelmetes szerkezetek, 5,9-6,7 literes motorjuk 750-900 lóerős, végsebességük elérheti a 230 km/órát. A műfajt általánosan a Nascar előszobájának tekintik.

&

Komikusan gigantikus légterelőjük jelentős leszorítóerőt termel; aszimmetrikus függőleges síkjuk a kötött irányú kanyarodás során nyújt segítséget. Ennek köszönhetően a “csupasz” autóknál mindennapos, félelmetes bukások általában elmaradnak, de azért a szárnyas autók is tudnak nagyot esni.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.