Újabb fenevad Szlovéniából

Egy tonna, 700 lóerő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.18. 14.10

Nem sokat tudni a Tushek Forego T700-ról, de régóta várt létezésének puszta ténye is elég volt a rendelések beindulásához

Minél kisebb tömeg, minél nagyobb teljesítmény: ezt a csalhatatlan receptet követi Aljosa Tushek szlovén autóversenyző cége, a Tushek.

Első autójuk, a több éves vajúdás után tavaly végre piacra bocsátott Renovatio T500 szupersportkocsikhoz mérten papíron nem hangzott különösebben félelmetesnek, ám szerény 450 lóerejéhez és 428 Nm nyomatékához 1090 kg saját tömeg társult, így a tetszetős kupé 3,7 másodperc alatt ugrott százra, végsebessége pedig elméletileg meghaladta a 310 km/órát.

A cég régóta ígéri, hogy a 300 eurós (90 millió forint) T500 mellé csatasorba állít egy könnyebb, erősebb gépet is. A név is ismert volt már, a Forego T700 egyéb adatai azonban nem.

Mostanra viszont ezekre is fény derült: az RS4 4.2 V8-as blokkja új helyén 700 lóerő fölött teljesít, miközben a tömeget majdnem egy mázsával  csökkentették tovább.

T700 Pista: harci díszben kifejezetten fenyegető

A legnagyobbak mintájára szénszálas monocoque váz köré épülő, titánium elemeket is felhasználó Forego nem marad egyedül. Ahogy a Renovatio T500-ból, ebből is készül versenyváltozat; gyártójuk már most mindkettőre vesz fel megrendelést.

Kommentek

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.