Időzített gyújtóbomba a sportkocsi

Zárlatos kábelkötege tesz életveszélyessé pár száz Dodge Challengert

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.18. 13.05

Udvariasan kiparancsolta ügyfeleit frissen vásárolt autóiból a Dodge: az elmúlt hónapokban gyártott V6-os Challengerek bármikor felgyulladhatnak

Új értelmet ad a ‘tüzes kupé’ fogalmának a Chrysler-csoport legújabb visszahívása: mintegy 2500 darab, tavaly decemberben, illetve idén januárban gyártott Challenger modellbe rövidzárlatra hajlamos kábeleket építettek be.

Ezeket szeretnék villámgyorsan átvizsgálni, és addig is azt látják a legjobbnak, ha tulajdonosaik egyáltalán nem indítják be az autót – sőt, minél messzebb parkolnak bármilyen épülettől.

Challenger a tűzlépcső alatt. Ezzel szabad itt parkolni, hiszen a képen az 5.7 V8 motorral szerelt R/T kivitel látható. A 3.6 V6-osoknak ellenben átmenetileg semmi keresnivalója emberek közelében.

A visszahívásokat ritkán szokták ilyen radikális, ijesztően komoly tónusban megfogalmazni, de becsületükre legyen mondva, igazuk van: eddig hét autó gyulladt ki, és bár személyi sérülés nem történt, soha nem lehet tudni.

Az nem világos, hogy az életveszélyes autókat hogy fogják eljuttatni a márkaszervizekbe, de ezek után nyilván nem kérik meg a tulajdonosokat, hogy vigyék be saját maguk.

A hiba kizárólag a Challenger 3.6 V6-os verzióit érinti, és hátterükben a emberi jó szándék áll. A gyártóüzembe hibás specifikáció szerint érkezett meg egy adag alkatrész, és hogy ne álljon le a termelés, a mérnökök saját maguk megoldották a problémát – na ettől a megoldástól keletkezett a tűzveszély.

Kommentek

  • cszoli

    “az elmúlt hónapokban gyártott V6-os Challengerek bármikor felgyulladhatnak”

    Na és!? Legalább nem lehet azzal vádolni őket, hogy unalmas autókat gyártanak. Ez nem családi autó, mindig kell egy kis izgalom!

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.