Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit

Öt differenciálzár, 544 lóerő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.16. 10.00

Korábban már írtunk a Mercedes hatlábú szörnyetegéről, hivatalosan viszont csak most mutatta azt be a gyár. Nem hétköznapi információk következnek…

Amikor először beszámoltunk róla, éppen a behajózásra várt, hogy az Arab-félszigetre szállítsák. Akkor azt hittük, napokon belül bemutatkozik a világnak a katonai járműből luxusterepjáróvá avanzsált modell. Tévedtünk: a Mercedes átugrotta a Genfi Autószalont, és csak most, március idusán tette közzé a G 63 AMG 6×6-ra vonatkozó, szegényes, ám annál izgalmasabb első információkat.

Az AMG kitétel mindent elmond az autóról: a takarékos és praktikus dízel helyett beépített, nyolchengeres benzines turbómotor (544 LE, 760 Nm) felbecsülhetetlen mértékű mozgási energiával ruházza fel a szürreális járművet: a másfél autóra elegendő hajtáslánc következtében ennek a G-osztálynak az össztömege meghaladja a 3,8 tonnát, azaz személygépkocsi-jogosítvánnyal nem is vezethető.

Aki viszont beleülhet az 5,87 méter hosszú, közel 2,30 magas járműbe, nem evilági élményben lesz része.

A hatkerékhajtás és a felező magától értetődő, a különösen nagy szabad hasmagasságot lehetővé tevő portálhidas futómű azonban kivételes ínyencség, mint ahogy az öt darab, külön-külön zárható differenciálmű sem tartozik a hétköznapi kategóriába.

Az irdatlan, 37 colos abroncsokban menet közben változtatható a légnyomás, ami nem csak defekt esetén hasznos: homokos vagy havas területet a fülkéből engedheti le az abroncsokat a vezető, majd szilárd talajra érve újra felfújhatja azokat.


Elöl a G-osztály páncélozott (tehát dögnehéz) változatából átvett, megerősített rugókat alkalmazták, a középső tengely különösen kemény, a leghátsó viszont lágyabb rugókat kapott. a lengéscsillapítók állíthatók.Amilyen strapabíró a technika, olyan kényeztető a környezet.

Bár ezúttal az utastérről csak alapvető információkat közöltek (négy különálló, klimatizált ülés, Alcantara tetőborítás), az opciók sora borítékolhatóan végtelen. A Dubajba szállított bemutató példány platóját például bambusszal burkolták, de ez is csak egy ötlet a sok közül.

Hogy lesznek-e további variációk, az kizárólag a piacon múlik: megfelelő fogadtatás esetén a Mercedes készen áll arra, hogy kis szériában elkezdje gyártani lenyűgöző szörnyszülöttjét.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.