Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit

Öt differenciálzár, 544 lóerő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.16. 10.00

Korábban már írtunk a Mercedes hatlábú szörnyetegéről, hivatalosan viszont csak most mutatta azt be a gyár. Nem hétköznapi információk következnek…

Amikor először beszámoltunk róla, éppen a behajózásra várt, hogy az Arab-félszigetre szállítsák. Akkor azt hittük, napokon belül bemutatkozik a világnak a katonai járműből luxusterepjáróvá avanzsált modell. Tévedtünk: a Mercedes átugrotta a Genfi Autószalont, és csak most, március idusán tette közzé a G 63 AMG 6×6-ra vonatkozó, szegényes, ám annál izgalmasabb első információkat.

Az AMG kitétel mindent elmond az autóról: a takarékos és praktikus dízel helyett beépített, nyolchengeres benzines turbómotor (544 LE, 760 Nm) felbecsülhetetlen mértékű mozgási energiával ruházza fel a szürreális járművet: a másfél autóra elegendő hajtáslánc következtében ennek a G-osztálynak az össztömege meghaladja a 3,8 tonnát, azaz személygépkocsi-jogosítvánnyal nem is vezethető.

Aki viszont beleülhet az 5,87 méter hosszú, közel 2,30 magas járműbe, nem evilági élményben lesz része.

A hatkerékhajtás és a felező magától értetődő, a különösen nagy szabad hasmagasságot lehetővé tevő portálhidas futómű azonban kivételes ínyencség, mint ahogy az öt darab, külön-külön zárható differenciálmű sem tartozik a hétköznapi kategóriába.

Az irdatlan, 37 colos abroncsokban menet közben változtatható a légnyomás, ami nem csak defekt esetén hasznos: homokos vagy havas területet a fülkéből engedheti le az abroncsokat a vezető, majd szilárd talajra érve újra felfújhatja azokat.


Elöl a G-osztály páncélozott (tehát dögnehéz) változatából átvett, megerősített rugókat alkalmazták, a középső tengely különösen kemény, a leghátsó viszont lágyabb rugókat kapott. a lengéscsillapítók állíthatók.Amilyen strapabíró a technika, olyan kényeztető a környezet.

Bár ezúttal az utastérről csak alapvető információkat közöltek (négy különálló, klimatizált ülés, Alcantara tetőborítás), az opciók sora borítékolhatóan végtelen. A Dubajba szállított bemutató példány platóját például bambusszal burkolták, de ez is csak egy ötlet a sok közül.

Hogy lesznek-e további variációk, az kizárólag a piacon múlik: megfelelő fogadtatás esetén a Mercedes készen áll arra, hogy kis szériában elkezdje gyártani lenyűgöző szörnyszülöttjét.

Kommentek

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.