Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit

Öt differenciálzár, 544 lóerő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.16. 10.00

Korábban már írtunk a Mercedes hatlábú szörnyetegéről, hivatalosan viszont csak most mutatta azt be a gyár. Nem hétköznapi információk következnek…

Amikor először beszámoltunk róla, éppen a behajózásra várt, hogy az Arab-félszigetre szállítsák. Akkor azt hittük, napokon belül bemutatkozik a világnak a katonai járműből luxusterepjáróvá avanzsált modell. Tévedtünk: a Mercedes átugrotta a Genfi Autószalont, és csak most, március idusán tette közzé a G 63 AMG 6×6-ra vonatkozó, szegényes, ám annál izgalmasabb első információkat.

Az AMG kitétel mindent elmond az autóról: a takarékos és praktikus dízel helyett beépített, nyolchengeres benzines turbómotor (544 LE, 760 Nm) felbecsülhetetlen mértékű mozgási energiával ruházza fel a szürreális járművet: a másfél autóra elegendő hajtáslánc következtében ennek a G-osztálynak az össztömege meghaladja a 3,8 tonnát, azaz személygépkocsi-jogosítvánnyal nem is vezethető.

Aki viszont beleülhet az 5,87 méter hosszú, közel 2,30 magas járműbe, nem evilági élményben lesz része.

A hatkerékhajtás és a felező magától értetődő, a különösen nagy szabad hasmagasságot lehetővé tevő portálhidas futómű azonban kivételes ínyencség, mint ahogy az öt darab, külön-külön zárható differenciálmű sem tartozik a hétköznapi kategóriába.

Az irdatlan, 37 colos abroncsokban menet közben változtatható a légnyomás, ami nem csak defekt esetén hasznos: homokos vagy havas területet a fülkéből engedheti le az abroncsokat a vezető, majd szilárd talajra érve újra felfújhatja azokat.


Elöl a G-osztály páncélozott (tehát dögnehéz) változatából átvett, megerősített rugókat alkalmazták, a középső tengely különösen kemény, a leghátsó viszont lágyabb rugókat kapott. a lengéscsillapítók állíthatók.Amilyen strapabíró a technika, olyan kényeztető a környezet.

Bár ezúttal az utastérről csak alapvető információkat közöltek (négy különálló, klimatizált ülés, Alcantara tetőborítás), az opciók sora borítékolhatóan végtelen. A Dubajba szállított bemutató példány platóját például bambusszal burkolták, de ez is csak egy ötlet a sok közül.

Hogy lesznek-e további variációk, az kizárólag a piacon múlik: megfelelő fogadtatás esetén a Mercedes készen áll arra, hogy kis szériában elkezdje gyártani lenyűgöző szörnyszülöttjét.

Kommentek

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.