Cégautóként erősítene a Suzuki

Ősszel jön az új SX4

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.03.16. 14.30

Ősszel indul az új SX4 gyártása a Suzuki esztergomi gyárában. A magánvásárlóknál erős autómárka a szabadidő-autóval a flottaértékesítésben is szeretne sikeres lenni.

Ősszel indul az új SX4 sorozatgyártása Esztergomban, 1,6-os motorokkal készül, a dízel és a benzines is 118 LE-s

Ősszel indul az új SX4 sorozatgyártása Esztergomban, 1,6-os motorokkal készül, a dízel és a benzines is 118 LE-s


Új Suzuki Magyarországról

A Suzuki elsősorban a flottaeladások bővülésére számít az új SX4 piacra vitelével, a márka első C-kategóriás crossoverét az ősszel kezdik gyártani a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában – mondta el Takeucsi Hizasi vezérigazgató újságíróknak.

Az SX4 új generációja a Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatkozott be, és az első tört évben már 300 darab eladásával számol a gyártó idehaza, később éves szinten 900 darabbal. Mint a vezérigazgató kifejtette, komoly sikert remélnek az új modelltől, amelyet ugyan Kínában is gyártanak majd, de csak a belső piacra, a többi országban forgalomba kerülő SX4 mind Magyarországon készül majd.

Az évértékelő sajtótájékoztatón a vezérigazgató beszámolt arról, hogy 2012-ben a Magyar Suzuki a Splash, a Swift és a régi SX4 modellből 156 070-et gyártott, ez 91 százaléka volt a 2011. évi termelésnek. Az idén már 170 000 darab a terv, egy ideig a két SX4 modellt egyidejűleg is fogják gyártani, a megrendelések függvényében. A járművek több mint 90 százalékát Európában értékesítik, a legfőbb exportcélország Németország, Nagy-Britannia, Oroszország, Franciaország és Hollandia. A várakozások szerint az eladások 35 százalékát adja majd a dízel variáns.

Hisashi Takeuchi 2007-ben vezérigazgató-helyettesi pozícióra érkezett Magyarországra, 2009 márciusától a Magyar Suzuki Zrt. első embere

Hisashi Takeuchi 2007-ben vezérigazgató-helyettesi pozícióra érkezett Magyarországra, 2009 márciusától a Magyar Suzuki Zrt. első embere


Az új modell prototípusának fejlesztésére és a sorozatgyártás előkészítésére 200 millió eurót fordított a Magyar Suzuki. A Vezess.hu kérdésére, hogy tervezik-e később hétszemélyes variáns gyártását is, Takeucsi Hizasi az “egyelőre nem” választ adta.

Az autóval kapcsolatban viszont kifejtette, hogy bár nagyobb, mint elődje volt, ez a tömegén nem érezhető, amely elsősorban a modernebb acélfajták és újabb melegpréseléses megmunkálással előállított elemek alkalmazásának köszönhető. Mint megtudtuk, az ehhez szükséges présgépe nincs a Suzukinak, az így készülő karosszériaelemeket jelenleg egy beszállító készíti el.  

Növekedés az autóeladásban, növekedés pénzügyileg

A Magyar Suzuki Zrt. értékesítési árbevétele 2012-ben 1,4 milliárd euró volt, a beszerzési alapú beruházás elérte a 77 millió eurót. 2011-ben a cég 1,581 milliárd euró nettó árbevételt ért el, csaknem három százalékkal haladva meg a 2010. évit.

A magyarországi autópiacon a Suzukival szerződésben lévő mintegy 80 kereskedő tavaly 3300 gépkocsit értékesített, 200 százalékos növekedést érve el. A válság előtti években még évi 39-40 ezer új járművet értékesített a magyar piacon mintegy 150 Suzuki-kereskedő.

2013-ban 170 ezer autó gyártás a cél Esztergomban, a 2012 156 ezer darabot követően

2013-ban 170 ezer autó gyártás a cél Esztergomban, a 2012 156 ezer darabot követően


Ellentétben a piac szinte összes szereplőjével, a Suzuki nem a cégeknek, hanem a magánvásárlóknak köszönheti 2012-es eladásainak jelentős részét. A magánvásárlóknál egyértelműen a Suzuki volt a legnépszerűbb márka tavaly. Amellett, hogy 2013-ban is szeretné megtartani ezt a tendenciát, a márka a tavalyi 6,2 százalékos piaci részesedését az idén 10 százalékra szeretne növelni, főként a flottaértékesítések bővítésével. Mint megtudtuk, nem zárják ki a nagyobb állami tendereket sem, de elsősorban a kisebb flottáknál szeretnének sikert elérni, főként az új modell, az SX4 megjelenésével.

A Vezess.hu kérdésre, hogy az 1,6-os szívómotor mellett számíthatunk-e kisebb turbós motor megjelenésre, Takeucsi Úr nemmel válaszolt. Ugyanakkor elmondta, hogy a következő évben érkezik egy új Suzuki modell, amelyben már lesz ilyen motorjuk. Ez a motor ellentétben pl. a SX4-ben szereplő Fiat dízellel, saját gyártású lesz.

Homályban a Splash 

Felvetésünkre a vezető egyelőre nem tudott részletekkel szolgálni a Suzuki Spalsh utódjáról, illetve arról, hogy összefognak-e más gyártóval az elkészítésénél. Mint ismeretes, a jelenlegi modell ikertestvére az Opel Agila, amely szintén Esztergomban készül, ám a német márka már bejelentette, hogy saját modelljének utódját már nem a Suzukival közösen, hanem önállóan készíti el.

Ehhez kapcsolódó kérdésünkre, hogy a következő Splash is Magyarországon készül-e, a japán úr az “egyelőre nem tudni” választ adta. Annyit árult el csupán a kocsiról, hogy többféle tervet vizsgál a márka az autó kialakítását tekintve. 

Amíg igény van rá marad a régi SX4 is gyártásban

Amíg igény van rá marad a régi SX4 is gyártásban


A Suzuki Motor Corporation a 2012-es naptári évben 7,1 százalékkal 2,68 millióra növelte globális autóeladásait, bár ugyanezen idő alatt európai értékesítései az általános autópiaci forgalomcsökkenés miatt 13,5 százalékkal, 202 ezerre estek vissza. Az áprilistól márciusig tartó pénzügyi év első kilenc hónapjában, 2012 áprilisától decemberig a Suzuki Motor 1823 milliárd jen (4244 milliárd forint) értékesítési árbevételt ért el, 1,4 százalékkal magasabbat az egy évvel korábbinál. Idén 3,5 százalékos árbevétel-növekedést célzott meg a Suzuki Motor Corp.

Japánba jó a hibrid

A jövő hajtásláncairól folyó beszélgetés során a vezérigazgató elmondta, hogy a Suzuki folytat fejlesztéseket hibrid, akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás elektromos megoldásokkal is.

Szerinte azonban ezek Európában nem a tökéletes megoldások a Japánhoz képest eltérő közlekedési szokások miatt. Mifelénk gyorsabban és messzebbre hajtanak az autósok, mint Japánban. Ott jóval rövidebb utakat tesznek meg az autók – ez eleve kedvez a fenti modelleknek – ráadásul sokkal több a lámpás kereszteződés, amelyek miatt több a lassítási fázis, ahol az energia-visszatermelés kifejtheti áldásos hatását.  

Visszafogott megfogalmazásából úgy tűnt, szerinte Európában még jó ideig a belsőégésű motoroké marad a főszerep.

Forrás: MTI, Vezess.hu

Kommentek

  • L.Rómeó

    ikazi magyar cég csak vwt vesz és legyen is igy
    golf olcsob job eroseb mekbizhatob

  • L.Rómeó

    es nagyob

  • Charlie Firpo

    A VW egy rakás f..s. Inkább egy jó japán deisel mint a sz.r vw.
    Inkább tanulj meg helyesen írni!

  • gilmat

    :) jó kis hozzászólások

    Sajna a suzukinak továbbra sincs respektje Mo-n, és nem is lesz. Nem hinném, hogy a cégek Suzukit vennének majd flottaautónak.
    Nem tudom, mennyire lesz megbízható ez az új típus, de ha annyira “szétüthetetlen” lesz, mint az eddigi modellek, akkor pedig megérné nekik…
    Meg ha nem is közvetlenül, de közvetve a magyar gazdaságot is támogatnák.
    Na, mindegy, szép álmok…

  • menőmanó

    Várhatott volna a rendőrség ezekre a szánalmas Opelek helyett.

  • v_johny

    gilmat:

    Már veszik cégautónak. 2012 végén nálunk is középvezetői szintig Ford Focus helyett SX4-ek lettek vásárolva.

  • Holiday

    Johny! Volt is hörgés miatta, pláne, hogy 4 ajtósokat kellett rendelni. :-) Annál otrombább autó kevés van. Ez így képről teljesen vállalható autónak tűnik. Nálunk a cégnél biztosan nem lesz belőle egy sem, mert csak a limuzin forma engedélyezett.

  • v_johny

    Holiday:

    Nézd, nem volt nevetgélés hiszen teljesen racionális döntés volt. Miért vegyen a cég Focus kombikat másfél millióért drágábban? Egyedül használja a legtöbb emberke vagy max ketten (70%-ban városban ráadásul). Az SX4-ben 4 felnőtt elfér olyan komfortosan mint egy Focus-ban (kettő pláne), kevesebbet fogyaszt és jobban is megy az 1.6-os benzines Focus-nál (sem dízel sem pedig modern turbós nem volt megengedett beszerzéskor anno). A csomagtér mérete nem volt szempont, arra vannak kulcsos kombi Focus-ok régebbről…
    Sőt, szüleim anno a vele forintra egyező Meriva helyett választották az SX4-et. Tökéletesen elégedettek vele, egy átlag user-t mindenben maximálisan kiszolgál egy kicsit jobb felszereltségű (min. GLX) darab. Meghibásodás (lekopogom gyorsan) nulla, szervizköltség pedig egyenesen baráti.
    A kinézet szubjektív ugyebár. Nekem semmi gondom sincs vele, sőt nekem mondjuk egyenesen tetszik. Hosszú sorokon át taglalhatnám, hogy szerintem melyek a valóban gnóm autók (ráadásul az SX4-nél drágább szinten is van belőlük szép számmal)… Jelenleg már keményen akciózzák, és bizony 2,8 millióért már közepesen felszerelten haza lehet vinni ami jó ár-érték arány szerintem. Ezért a pénzért kap az ember egy normális felszereltségű, 112Le-s, viszonylag magas építésű, megbízható és olcsón fenntartható és akár egy kisebb család esetén egy családi mindenesnek használható autót…

  • Holiday

    Johny!
    Értem én.
    Csak megjegyeztem, hogy hörgés volt miatta.
    Az evidencia, hogy a legjobb autó a cégautó. :-) Személy szerint egyébként kedvelem az SX4-et, noha a 4 ajtós szerintem eszméletlenül aránytalan autó, de az 5 ajtós játszott a dobogósok közt, mikor végül az 1,5 GS Swift lett. Így utólag azért nem bántam meg.

  • gilmat

    Na, johnny, akkor örülök, hogy pár helyen már bevetik őket cégautónak.
    Alapjában japánpárti vagyok, és swift 2-őm is van, de az SX4 vhogy nem az enyém, nem jön be. Ahogy Holiday is írja, a 4ajtós meg vhogy nagyon nem.
    …viszont az 1.6os szívóbenyáját elfogadnám a swiftemben :)

  • TéGé2

    Arról a cégről is meg lenne a véleményem, amelyiknél előírás a szívóbenzines, 4 ajtós. Teljesen irracionális döntés, minden szempontból.

  • Holiday

    Pedig szép nagy cég TéGé2. És szerintem torony magasról tesz a véleményedre. :-)

  • L.Rómeó

    jony:
    nem ismerem a jappán autokat nemis akarom mer nem raj autok
    de azt tuddom mer buta szomszéd azt vet hogy sx4 4 ajjtósat nem esztergomban csinnálják össze hannem jappánban.
    azaz méksilányab minöség. és mégkiseb. akor megminek?
    egy polo pénzért aggyák de kiseb gyengéb és szar és nem raj.

  • gabesz76

    Te értesz autókhoz. Japánban gyártott, az silányabb minőség?

  • pécsimunkás

    gabesz 76!

    Nem veszed észre,hogy csak oltogat?
    Amit baromi jól csinál! Szét röhögöm magam rajta! Kb. amikor második hozzászólása volt Romleónak,már lehetett tudni,miért van itt.

  • TéGé2

    Holiday

    Én is teszek rá, hogy ő tesz rá, akkor is elmondom a véleményem :-). Egyébként szerinted mi szól egy nagy cég esetén a szívóbenzines 4 ajtós mellett (nyilván az árán kívül, ha egyáltalán olcsóbb)? Hátha tanulok valamit…

  • Holiday

    TéGé2!
    A véleményét mindenki elmondhatja. Azért vagyunk itt. Amíg nem vagy bunkó, addig bármit lehet csacsogni.

    A kérdésedre a válaszom: az ár, a praktikuma (értsd: csomagtartó) és a kis hazánkban “üzletinek” elfogadott szedán karosszéria.

  • Holiday

    Gabesz!

    Ez a gyerek egy troll. 5 néven járt itt eddig, annyiszor is baszták ki. Kizárólag ostoba alakoknak tetszik, amit művel.

  • TéGé2

    Holiday

    “kis hazánkban “üzletinek” elfogadott szedán”

    azon gondolkozom, hogy egy 4 vagy 5 ajtós SX4-el érkező biztosítási ügynököt vennék-e komolyabban, de részemről az előbbire szavazok. Egy multinaci cég vezetője szemében pedig szerintem tökmindegy. Valakit azért biztos lenyűgöz a szedán forma (na arról is meg van a véleményem :).

  • TéGé2

    TéGé2 – 2013.03.17 // 22:32

    “…az előbbire szavazok.”

    Mármint az utóbbira (ez freudi lenne :D)

  • L.Rómeó

    kejez a trol aki 15 néven jár ide etyszerre prs norka menőmanő dzsúlió stb stb
    mert ő az akki minden etyes ellenvéllemény mögöt van ez etyérttelmű ahoty irrtad ennyi profli és hüle genetikkai sérült magyar nem lehet az országban ha te ijjen okos és iskolailag képzeLt vagy
    dobasd ki antiszoc tessókám!
    bocs, v_hollidayt akkartam irrni!
    ismered is az irrokat dobasd ki
    nemtürhettyük eztet iten töb névven it
    (ki véve ha vwt diccséri vaty porsche hungáriát)

  • Holiday

    TéGé2!

    Érdekes, hogy számodra az autó értéjkmérője, hogy kit veszel komolyan?
    Esetemben más a helyzet. Az fontosabb, hogy mit mond, mint hogy mivel érkezik?
    Az üzleti élet azért nem a biztosítási ügynökökből áll, ezt szerintem fogadd el. Még csak nem is ott kezdődik.

  • zoldfulu2000

    tégé: igen a lépcsőshátúnak van egy komolyabb megjelenése. Cégautóként a kombi munkásautó, a kompaktok (akár alsóközép akár kisebb) pedig nem elég komoly megjelenésőek.

    Nyilván itt nem SX4 Thalia féle ormótlanságokról van szó. És itt a fő gond, hogy a Suzukiunak egyszerűen nincs rendes látogató autója (a Baleno kiöregedése óta). Régi belsős sztori amit hallottam, hogy egy Suzukihoz szorosan kapcsolódó cégnél a területi képvisleők fellázadtak amikor kiderült hogy a megszokott autóikat valami suzuki alapúra kellett volna lecserélniük.

    Nyilván ha egy lépcsős Astra lett volna nem haragudtak volna meg, de a suzukinak nincs normális lépcsőse. A piac pedig gondolom azt igényelné.

  • pécsimunkás

    Holiday!
    te vagy az ostoba!!!! De nagyon!!! Romleó csak egy tükröt tart eléd és a hozzád hasonló nagyképű, buta emberek elé!
    Amúgy nagylelkű vagy,h amíg nem bunkó valaki,hozzászólhat a cikkekhez!!! Mondod te,mint a fő troll!

  • Holiday

    Pecsimunkás (jomunkasembervolt stb.)

    Ezért kellett őt eddig 5x kidobnia a szerkesztőknek. Azt gondolsz, amit akarsz, de ha tovább személyeskedsz, te is kereshetsz magadnak új nick-et.
    Üdvözöllek! :-)

  • L.Rómeó

    igen munkás találld mega sajját oldalad különben kereshetel más oldalat magadnak

    ismerjük ám a szerkeztökket
    kidobatunk ha nem teccik a véleménnyed mer mi igy vitázunk képzelt emberek móggyára
    néha minket is kidobbnak saját szerkeztőbaráttaink mikkor felltünnöen okossak vagyunk a prolikhoz képest deazért mi töb embert köpülünk ámbefelé
    és ere büsszkék is vagyunk

  • Motoros III

    Ez egy jó téma, ismét lehet vitatkozni, egymást szidni. Nekem a Suzuki SX4 ötajtós változata kifejezetten tetszik, és nagyon jó, megbízható autónak tartom. (Ezt támasztja alá, néhány neten megjelenő írást, teszt stb…. is!) Az tény, (az ellenzéknek igaza van), hogy MO-n sajnos az alapján ítélik meg az embert, hogy milyen kocsival jött! Hozzám jöhet a biztosítós üzletkötő akármilyen autóval, akkor sem fogom kedvelni őket!!!
    Az egyik oldalon olvastam, hogy a rendőrök is elégedetlenek az Astrával, Fábiával valamint a Skoda Yeti-vel, mivel rájöttek, hogy kicsik. A Yeti pedig nem terepjáró, hanem szabadidő autó. Szeretnék pontos lenni, a hétköznapi rendőr ezt már tudta korábban is, az ORFK és a BM jött rá, erre a hatalmas megállapításra! Visszatérve a Suzukira, én örülök annak, hogy egyre több helyen vásárolnak cégautónak Suzukit! Nem csak azért, mert jó kocsik, hanem azért mert magyar embernek ad munkát (részben) az előállítása.

  • zoldfulu2000

    motoros: miért ne ítéljék meg az auja alpján. Része a megjelenésének. A minőségnél nem feltételenül csak árra kell gondolni. Lehet drágán rosszul öltözni és lehet gazdasádosan jó izléssel is.

    A lépcsős SX4 nem csak olcsó de randa is. Ha valaki nem fordít energiát a megjelenésére az miylen alapon várja el hogy ne nézzék le ne szólják le.

    Az egy dolog hogy mit vislesz otthion a TV előtt, ugyanígy rád van bízva hogy mi fontos neked egy családi autónál, de egy cées képvislő autója a cégről árulkodik. Arról hogy milyen minőségben nyújtasz szolgltatást.

    teljesen jogos ha megszólják ha valami röhejes vagy iogényetelen autóval jelensz meg.

  • pécsimunkás

    pécsimunkás . Nincs más nickem,és nem is lesz!

  • TéGé2

    Holiday

    Természetesen nem _csak_ ez az értékmérő, de ez is hozzátartozik. Amikor egy üzletfél jön hozzám, és azt látom, hogy a szükségesnél nagyobb, drágább autóval jön az már egy erős rossz pont. Az ilyen cégek nem hatékonyak, pazarlóak. Az 4 vs. 5 ajtós pontosan ez az eset. Nyilván, ha csak egy központjuk van Mo.-n akkor megértem, hogy kap egy olyan autót amivel több száz km után is tárgyalóképes állapotban marad az ember, de mondjuk 100 km-es távolságig minden pazarlás a Swift felett.
    Komoly ügyfél esetén, amikor reprezentálni kell akkor meg lássuk be: tök mindegy, hogy 5 ajtós vagy “szedán” SX4-el érkezik a tárgyaló fél.

  • fargo

    azért itt most az új sx4-ről van szó, amivel egy lazább, sportosabb cég képviselője (pl. energiaital, stb.) simán megjelenhet, mert nem csak az előzőhöz képest, de nettó is válallható, vagány crossover lett szerintem.

  • L.Rómeó

    ezel nem lehet megjeleni sem it sem diszkó előt
    a vw polo job raj auto
    de ijjeneknek matyarázni akik semitsem érrtenek
    már holliday tessókám is töppször bele bukot ebe

    ha valaki szuszukival jön hozám -de nem jön szerrencsére- akor azegy rosz pont neki
    aszjelenti nem ikényes és hogy ikénytelen is

  • fargo

    kaserolnád te ezt tesókám, ha a tied lenne, feszítenél vele a dizsi előtt, mint a keresztespók a lucernába. bugázni is még csk biciklit bírtál, azt virtolod itt a nagymenőt. még a borsodi falutokba se járt senki autóval se, nemhogy vw-val.

  • TéGé2

    fargo

    nyilván a helyzet adja, az Audi székházhoz egy több milliárdos beszállítói szerződésre nem ezzel mennék (és nem is Golffal), “pöcökgyártóként” viszont a beszállító beszállítójaként Swiftel is jó lennék. A kettő között meg -presztizs szempontból- mindegy, hogy 4 v. 5 ajtós. Sőt, ha az átlagosnál környezettudatosabb céghez megyek, annak jobban fog tetszeni az 5 ajtós, az kevesebb helyet foglal a “zöldből” :)

    Remélem ebből nem lesz lépcsőshátú, egy kombi viszont jöhetne. Miért gondolom, hogy ez pont fordítva lesz? ( ja tudom már, a kínaiak nem utaznak együtt a csomagjaikkal…)

  • fargo

    kiscégként és swift tulajként nekem álla cerka erre az autóra, ha a régi sx4 árában fogják árulni, és a a fenntartása annyiba fog kerülni mint egy suzukinak, akkor kell:-) szóval nálam betalál a flottaajánlat.

  • Holiday

    Pofás autónak tűnik. Ha azt a VIM-es doboz belsőt elfelejtik, ami a jelenlegi SX-4 belsejében is van, akkor kimondottan vonzó.

  • kelemenjanos

    A butaság csimborasszója (Idézet a cikkből!): “…Ott jóval rövidebb utakat tesznek meg az autók – ez eleve kedvez a fenti modelleknek – ráadásul sokkal több a lámpás kereszteződés, amelyek miatt több a lassítási fázis, ahol az energia-visszatermelés kifejtheti áldásos hatását. …”
    Ha a szerző nemcsak a kocsikat imádná, hanem a fizika általános és ma még vitathatatlan tv-eivel is tisztában lenne:
    Mi jön a lassítás után? GYORSÍTÁS!
    Az “oda-visszaalakítás” pedig vesztességgel jár! Nem is kicsivel! Azaz a még több indítás/gyorsítás miatt több el. energia-visszaalakításra van szükség!
    Magyarán: A nevezett mondat, mint alátámasztása annak, miért jobb Japánban…. alkalmazása, egy nagy-nagy butaság.
    Kéretik odafigyelni!!!!

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.