Nem frissül a magyar autópark

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.14. 09.00

Ötvenhat év alatt cserélődhet csak le a magyarországi személyautó-állomány, ha az eladott új autók száma évi ötvenezer marad.


Ötvenhat év alatt cserélődhet csak le a magyarországi személyautó-állomány, ha az eladott új autók száma évi ötvenezer marad – mondta a PricewaterhouseCoopers (PwC) Magyarország Kft. adó-tanácsadási menedzsere szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten.

Rátosi Róbert közölte: évente 120-150 ezer új autó eladásával 20-25 év alatt cserélődne le a hárommilliós állomány, és ezzel a szinttel sem növekedne a személyautók száma.

Magyarországon száz lakosra 30, Szlovákiában 31, Csehországban 43, Lengyelországban 45 autó jut – tette hozzá a menedzser.

Míg 2007-ben 10,3 év volt magyar autópark átlagéletkora, az értékesítés visszaesésével újra nőtt ez a szám és 2012-re 12,5 évre nőtt

A PwC az idén már ötödik alkalommal végzett felmérést az autókereskedők körében. Ebből kiderült, hogy a tavaly statisztikákban szereplő 53 ezer eladott új autó számát még csökkenteni kell a reexporttal, amelyet 7-8 ezer darabra becsültek a kereskedők.

Európában a tavaly eladott 12 millió új autó 8,2 százalékkal kevesebb a 2011. évinél, ehhez képest a magyarországi 17,6 százalékos növekedés a legmagasabb az unióban. Abszolút értékben viszont jól mutatja a lemaradást az, hogy Csehországban 174 ezer új autót adtak el tavaly, de a magyarhoz képest fele lakosú Szlovákiában is 69 ezer kelt el.

Deák László adó-tanácsadási igazgató elmondta: a kereskedők szerint a regisztrációs adó csökkentése nem hozta a várt eredményt. Az új autók ára ugyan 3 százalékkal csökkent, de ez nem növelte a keresletet. Ellenben fellendítette a használtautó-importot, és jelentősen csökkentette a költségvetési bevételt. A használtautó- import jelentős hányada ugyanis a szürke zónában folyik.

A megkérdezett kereskedők – a saját cégükre vonatkozóan – átlagosan 2,8 millió forintban jelölték meg a pénzügyi tranzakciós illeték éves összegét. A telekadó pedig főleg a vidéki, nagy telken elhelyezkedő autókerekedéseket sújtja.

A kereskedők bevételének 27 százaléka származik az új autók utáni árrésből. Az értékesített használt kocsik árrése ad mintegy 22 százalékot, míg a bevétel 44 százalékát termelik a javítóműhelyek. A lízing utáni jutalék szinte nullára olvadt.

Forrás: MTI

Kommentek

  • Guevara

    Nyugodtan be is zárhat itt az országban minden importőr. Akinek új autó kell, majd átugrik venni valamelyik uniós “szomszédba”.

  • Holiday

    Mitől frissülne, amikor a mohó bankok és autókereskedők a 2006-től roham tempóben terjedő 10 éves hitelek miatt gyakorlatilag 2018-ig garantáltan gúzsba kötötték a piacot?

    Hol vannak azok, akik ezt engedték, szorgalmazták? Hát nem a sitten.

  • menőmanó

    Ha a gazdasági analfabéták a sitten rohadnának, akkor az itteni megmondóember már csontváz lenne, a politikusokról nem is beszélve.
    Valószínűleg jobb lenne a helyzet.

  • Mahler

    Csak folyamatosan, hosszú évek alatt rendben lévő gazdasági helyzetben- ahol már,jólétben élnek az emberek nagy többsége-számíthatunk arra, hogy rendszeresen, jó ütemben vásárolunk új gépkocsikat. A hosszú évek alatt dolog ugye nem áll, helyette minden ismerősöm évek óta és még évekig! nyögi a hiteleit! Ezek tények, nem lehet vele vitatkozni. Ha nincs pénz, nincs új autó!

  • TéGé2

    305 forintos euróval nehéz, ezt a 20% felárat ki akarja kifizetni? De ez a jövő vár a többi importtermékre is.

  • mtbe

    Olcsóbban kell adni az autót, a Suzukinak sikerült valamit ezzel elérnie.
    Hitel.
    Ismerősöm ma is nyögi a deviza részletet a HASZNÁLT Altójára.

  • L.Rómeó

    kiaz a gyökkér aki kimert törölni enngem holliday elvtársát ?
    nemtuggya kivel kezdet
    tessókám osszad ki őtet és dobasd ki
    és jolmegaszontad a rohadt komm..nistái 2011ben felverték a chf árát ozt most nemtuggyuk fizettni.
    teis érintet vagyesetleg tessókám?

  • L.Rómeó

    menőmanó láttom te bekezttél holliday tessókámná nemelő szőr
    hagy mongyakel valamt
    ő nem mezőgazdasági alfabéta hanem gazdasági!
    eztjegyezedmeg!

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.