Nem frissül a magyar autópark

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.14. 09.00

Ötvenhat év alatt cserélődhet csak le a magyarországi személyautó-állomány, ha az eladott új autók száma évi ötvenezer marad.


Ötvenhat év alatt cserélődhet csak le a magyarországi személyautó-állomány, ha az eladott új autók száma évi ötvenezer marad – mondta a PricewaterhouseCoopers (PwC) Magyarország Kft. adó-tanácsadási menedzsere szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten.

Rátosi Róbert közölte: évente 120-150 ezer új autó eladásával 20-25 év alatt cserélődne le a hárommilliós állomány, és ezzel a szinttel sem növekedne a személyautók száma.

Magyarországon száz lakosra 30, Szlovákiában 31, Csehországban 43, Lengyelországban 45 autó jut – tette hozzá a menedzser.

Míg 2007-ben 10,3 év volt magyar autópark átlagéletkora, az értékesítés visszaesésével újra nőtt ez a szám és 2012-re 12,5 évre nőtt

A PwC az idén már ötödik alkalommal végzett felmérést az autókereskedők körében. Ebből kiderült, hogy a tavaly statisztikákban szereplő 53 ezer eladott új autó számát még csökkenteni kell a reexporttal, amelyet 7-8 ezer darabra becsültek a kereskedők.

Európában a tavaly eladott 12 millió új autó 8,2 százalékkal kevesebb a 2011. évinél, ehhez képest a magyarországi 17,6 százalékos növekedés a legmagasabb az unióban. Abszolút értékben viszont jól mutatja a lemaradást az, hogy Csehországban 174 ezer új autót adtak el tavaly, de a magyarhoz képest fele lakosú Szlovákiában is 69 ezer kelt el.

Deák László adó-tanácsadási igazgató elmondta: a kereskedők szerint a regisztrációs adó csökkentése nem hozta a várt eredményt. Az új autók ára ugyan 3 százalékkal csökkent, de ez nem növelte a keresletet. Ellenben fellendítette a használtautó-importot, és jelentősen csökkentette a költségvetési bevételt. A használtautó- import jelentős hányada ugyanis a szürke zónában folyik.

A megkérdezett kereskedők – a saját cégükre vonatkozóan – átlagosan 2,8 millió forintban jelölték meg a pénzügyi tranzakciós illeték éves összegét. A telekadó pedig főleg a vidéki, nagy telken elhelyezkedő autókerekedéseket sújtja.

A kereskedők bevételének 27 százaléka származik az új autók utáni árrésből. Az értékesített használt kocsik árrése ad mintegy 22 százalékot, míg a bevétel 44 százalékát termelik a javítóműhelyek. A lízing utáni jutalék szinte nullára olvadt.

Forrás: MTI

Kommentek

  • Guevara

    Nyugodtan be is zárhat itt az országban minden importőr. Akinek új autó kell, majd átugrik venni valamelyik uniós “szomszédba”.

  • Holiday

    Mitől frissülne, amikor a mohó bankok és autókereskedők a 2006-től roham tempóben terjedő 10 éves hitelek miatt gyakorlatilag 2018-ig garantáltan gúzsba kötötték a piacot?

    Hol vannak azok, akik ezt engedték, szorgalmazták? Hát nem a sitten.

  • menőmanó

    Ha a gazdasági analfabéták a sitten rohadnának, akkor az itteni megmondóember már csontváz lenne, a politikusokról nem is beszélve.
    Valószínűleg jobb lenne a helyzet.

  • Mahler

    Csak folyamatosan, hosszú évek alatt rendben lévő gazdasági helyzetben- ahol már,jólétben élnek az emberek nagy többsége-számíthatunk arra, hogy rendszeresen, jó ütemben vásárolunk új gépkocsikat. A hosszú évek alatt dolog ugye nem áll, helyette minden ismerősöm évek óta és még évekig! nyögi a hiteleit! Ezek tények, nem lehet vele vitatkozni. Ha nincs pénz, nincs új autó!

  • TéGé2

    305 forintos euróval nehéz, ezt a 20% felárat ki akarja kifizetni? De ez a jövő vár a többi importtermékre is.

  • mtbe

    Olcsóbban kell adni az autót, a Suzukinak sikerült valamit ezzel elérnie.
    Hitel.
    Ismerősöm ma is nyögi a deviza részletet a HASZNÁLT Altójára.

  • L.Rómeó

    kiaz a gyökkér aki kimert törölni enngem holliday elvtársát ?
    nemtuggya kivel kezdet
    tessókám osszad ki őtet és dobasd ki
    és jolmegaszontad a rohadt komm..nistái 2011ben felverték a chf árát ozt most nemtuggyuk fizettni.
    teis érintet vagyesetleg tessókám?

  • L.Rómeó

    menőmanó láttom te bekezttél holliday tessókámná nemelő szőr
    hagy mongyakel valamt
    ő nem mezőgazdasági alfabéta hanem gazdasági!
    eztjegyezedmeg!

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.