Szép autók fontos embereknek

Itt a páncélozott Mercedes M-osztály

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.13. 16.00

Egy Magnum ereje, sőt egy gránát robbanása ellen is megvédenek az Mercedes új páncélotott SUV-i, és a cég még a környezetre is gondolt.

Érdekes érzés lehet, ha valakinek komolyan el kell gondolkodni azon, hogy páncélozott autót vásároljon magának. Nyilván nyomasztó, ugyanakkor valamit tudni kell hozzá  – nehéz eldönteni, hogy az ilyen ember irigylésre méltó helyzetben van-e vagy sem. 


Most mindenesetre egy fokkal nyugodtabbak lehetnek az érintettek, mert a Mercedes új technológiával készít-épít összesen 9 választható modellt páncélozott verzióban. Az új védelem a VR4-es szintet éri el, ami lefordítva annyit tesz, az autó védett bármilyen szögből érkező lövések ellen (amit Magnum, azaz 44-es és 357-es kaliberű pisztolyból adnak le a szerencsés utasra a jóindulatú fegyveresek), és még egy DM51-es gránát is hatástalan a páncélzattal szemben. A kilenc modell pedig azt jelenti, hogy az eddigi S-, G-, E-osztályból készült modellekhez  csatlakozott az M-osztály két tagja is.  

A páncélozás eljárásában annyi a különbség, hogy már a csupasz váznál megkezdik a páncélzat beépítését, mintegy kabátot adnak az autóra, nem utólag páncélozzák be a már kész Mercedest, ami a különböző réseknél, gyengébb pontoknál (ablakkeret, ajtónyitó, visszapillantók, zárak) is ellenállóbbá teszi a kocsit. Ráadásul az autó az elejétől a páncéllal együtt fejlődik, épül, ami növeli a stabilitást, és nem fogja vissza annyira a menetteljesítményt. 
Az ablakok speciális polikarbonát réteget kapnak a golyóálló jelleg elérése érdekében, a nem átlátszó részeket különleges acél borítja, és minden felület meg kell feleljen egy előzetesen kialakított ballisztikai követelményrendszernek. 
Persze nem szabad, hogy a páncélzat lelassítsa, lomhává tegye az autót, mert akkor nem tud villámgyorsan elmenekülni a támadás helyszínéről. Az M-Guard hátsó tengelyét hozzáigazították a nagyobb súly okozta terheléshez – a kocsi 2,8 tonna körül van. A kerekek is speciálisak persze, olyan 20 colos elemekről van szó, amelyek golyó-szaggatottan, leeresztve is képesek a járművet még 30 km-en át 80 km/órás sebességgel vinni.    
A ML 350 BlueTEC Guard motorja V6-os, háromliteres dízel, 258 lóerő teljesítménnyel, és, ami meglepő, de dicséretes: teljesíti az Euro6-os emissziós előírásokat. Az ML 500 Guard motorja 4,6 literes, 300 lóerős. Végsebességük azonos, a biztonság kedvéért elektronikus korlátozással 210 km/óra. A szabvány szerint a gyengébb modell 8,1, az erősebb 12,2 litert fogyaszt 100 km-en.

Nem is mondható túl drágának a biztonság: a páncélozott ML 350 németországi ára nagyjából 31,5 millió forintnak felel meg, míg a ML 500 Guardért 35,6 milliónyi eurót kell kiperkálni.

Kommentek

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.