Szép autók fontos embereknek

Itt a páncélozott Mercedes M-osztály

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.13. 16.00

Egy Magnum ereje, sőt egy gránát robbanása ellen is megvédenek az Mercedes új páncélotott SUV-i, és a cég még a környezetre is gondolt.

Érdekes érzés lehet, ha valakinek komolyan el kell gondolkodni azon, hogy páncélozott autót vásároljon magának. Nyilván nyomasztó, ugyanakkor valamit tudni kell hozzá  – nehéz eldönteni, hogy az ilyen ember irigylésre méltó helyzetben van-e vagy sem. 


Most mindenesetre egy fokkal nyugodtabbak lehetnek az érintettek, mert a Mercedes új technológiával készít-épít összesen 9 választható modellt páncélozott verzióban. Az új védelem a VR4-es szintet éri el, ami lefordítva annyit tesz, az autó védett bármilyen szögből érkező lövések ellen (amit Magnum, azaz 44-es és 357-es kaliberű pisztolyból adnak le a szerencsés utasra a jóindulatú fegyveresek), és még egy DM51-es gránát is hatástalan a páncélzattal szemben. A kilenc modell pedig azt jelenti, hogy az eddigi S-, G-, E-osztályból készült modellekhez  csatlakozott az M-osztály két tagja is.  

A páncélozás eljárásában annyi a különbség, hogy már a csupasz váznál megkezdik a páncélzat beépítését, mintegy kabátot adnak az autóra, nem utólag páncélozzák be a már kész Mercedest, ami a különböző réseknél, gyengébb pontoknál (ablakkeret, ajtónyitó, visszapillantók, zárak) is ellenállóbbá teszi a kocsit. Ráadásul az autó az elejétől a páncéllal együtt fejlődik, épül, ami növeli a stabilitást, és nem fogja vissza annyira a menetteljesítményt. 
Az ablakok speciális polikarbonát réteget kapnak a golyóálló jelleg elérése érdekében, a nem átlátszó részeket különleges acél borítja, és minden felület meg kell feleljen egy előzetesen kialakított ballisztikai követelményrendszernek. 
Persze nem szabad, hogy a páncélzat lelassítsa, lomhává tegye az autót, mert akkor nem tud villámgyorsan elmenekülni a támadás helyszínéről. Az M-Guard hátsó tengelyét hozzáigazították a nagyobb súly okozta terheléshez – a kocsi 2,8 tonna körül van. A kerekek is speciálisak persze, olyan 20 colos elemekről van szó, amelyek golyó-szaggatottan, leeresztve is képesek a járművet még 30 km-en át 80 km/órás sebességgel vinni.    
A ML 350 BlueTEC Guard motorja V6-os, háromliteres dízel, 258 lóerő teljesítménnyel, és, ami meglepő, de dicséretes: teljesíti az Euro6-os emissziós előírásokat. Az ML 500 Guard motorja 4,6 literes, 300 lóerős. Végsebességük azonos, a biztonság kedvéért elektronikus korlátozással 210 km/óra. A szabvány szerint a gyengébb modell 8,1, az erősebb 12,2 litert fogyaszt 100 km-en.

Nem is mondható túl drágának a biztonság: a páncélozott ML 350 németországi ára nagyjából 31,5 millió forintnak felel meg, míg a ML 500 Guardért 35,6 milliónyi eurót kell kiperkálni.

Kommentek

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.