Az unalom ellenszere a luxusautó (kivéve amikor nem)

Nem a legdrágább autók tulajdonosai élvezik a legjobban a vezetést

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.13. 13.15

Ha a pénz önmagában nem is boldogít, az általa megvehető autó igen – legalábbis az esetek többségében. Egy brit biztosítótársaság felmérte, mely márkákat élvezzük a leginkább. Meglepő eredmények születtek

Az AXA 2012-es autós népszavazásának eredménye szerint minél drágább az autónk, annál több örömöt okoz a vezetésük. Sokkoló kivételek azonban akadnak bőven.

Ha a pénz önmagában nem is boldogít, az általa megvehető autó igen - legalábbis az esetek többségében. Egy brit biztosítótársaság felmérte, mely márkákat élvezzük a leginkább. Meglepő eredmények születtek

Ha a pénz önmagában nem is boldogít, az általa megvehető autó igen – legalábbis az esetek többségében. Egy brit biztosítótársaság felmérte, mely márkákat élvezzük a leginkább. Meglepő eredmények születtek


A biztosítótársaság arra volt kíváncsi, ügyfelei élvezeti cikknek vagy helyváltoztatásra szolgáló eszköznek tekintik-e autójukat. Átlagosan tízből hét ember (69%) számára örömforrás az autóvezetés, mindössze nyolc százalékuk gondolja azt, hogy kényszerű nyűg, ha be kell ülnie a volán mögé.

A legelégedettebbek a luxusmárkák vásárlói. A BMW (82%), az Aston Martin (78%) és a Lexus (78%) tulajdonosok elsöprő többsége szerint autójuk vezetése a nap vidámabb percei közé tartozik.

A drága autó azonban nem garancia az élményre: a Volvo vásárlók kevesebb mint felel (46%) leli örömét a vezetésben, ötödük számára az autó nem több az A-ból B-be egyszerű eszközénél. A Land Rover (59%) helyzete sem sokkal rózsásabb, a leginkább kiábrándító azonban a Ferrari teljesítménye: azt gondolnánk, ennyi pénzért örök eufória a jussunk, ehhez képes csak a tulajdonok 57 százaléka élvezi drága játékszerét a mindennapokban.


Ezek után aligha meglepő, hogy a dobogós luxusautókat egészen hétköznapi márkák követik: a negyedik helyen a Seat, rögtön utána a Peugeot áll 76, illetve 75 százalékkal. Tőlük alig valamivel maradnak le a Mini (73%), a Ford (68%) és a Toyota (64%) pilótái.

Az autóvezetést leginkább megkeserítő tényezőként a legtöbben (62%) az üzemanyagok és a fenntartás egyre borsosabb árát jelölték meg (aha, így már értjük a Ferrarit). A dugókat (47%) és a szigorú korlátozásokat (18) is sokan gyűlölik – utóbbiak között különösen nagy számban képviseltetik magukat az Alfa Romeo tulajdonosok, ehhez nem fűznénk kommentárt.

Kommentek

  • mtbe

    “vezetni mindig élvezet” :)

  • mtbe

    a ferrari azért meglep

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.