Vadiúj Lamborghini 7,5 millióért

Korlátozott példányszámban készül a szénszálas hiperkerékpár

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.12. 13.00

A Lamborghini ötvenedik évfordulójára különleges modellel rukkolt elő a svájci BMC. A hátsókerék-hajtású sportgép pehelykönnyű és méregdrága


Ha egy cég úgy gondolja, a létező karbon-kompozit gyártási eljárások elavultak, akkor ott vélhetően konyítanak valamit a szénszálas idomok gyártáshoz. Ez a helyzet a svájci BMC kerékpár-manufaktúrával, ahol a szokásos laminálás helyett terhelésre méretezett cső formára fonják a karbonszálakat, majd ezeket egy különleges folyamattal illesztik egybe, hogy (állításuk szerint) páratlanul szilárd, könnyű és tartós szerkezetet (Impec) hozzanak létre.

A szénszálas műanyagok felhasználása éppen a Lamborghinitől sem áll távol, így aligha véletlen, hogy a két kisüzem korábban már dolgozott együtt.

Tavaly áprilisban bemutatott kooperációs kétkerekűjük elektronikus vezérlésű sebességváltót, kézzel varrot nyersbőr nyerget és kormányvégeket, valamint Aventador-narancsra fényezett nyeregcsövet kapott; mindezt harminc példányban gyártották le, egyenként 20 ezer euróért (6 millió Ft).

Az idei szériát akár az első sorozat folytatásának is tekinthetnénk, ha nem épp most volna ötvenéves a Sant’Agata-i mesegyár. Így viszont a jubileum örömére a BMC is kitett magáért, és egy fokkal még igényesebb Impec modellel rukkolt elő.

Fényezés helyett eszük ágában sem volt elfedni a váz szénszálas szövetét, több ponton is gyönyörködhetünk a nyers karbon kompozit ipari szépségében. A narancssárga ezúttal rikító kanáriszínnek adott helyet, az autógyár saját felhasználású bőranyaga azonban ismét otthonra lelt a kerékpár nyergén és kormányán.

Ha valaki ezt nem találná elég exkluzívnak, az a példányszámban találhat vigaszt: a tavaly harminc darab helyett idén már csak huszonötöt készít a BMC, az ár pedig húszról huszonötezer euróra (7,5 millió Ft) nőtt.

Raktárra nem dolgozik a BMC, ha szeretnél egy ilyen biciklit, írj a két gyár bármelyikének.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.