Mit kezdenél 1627 milliárd forinttal?

Rekordév és 2,4 milliós juttatás az Audinál

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.03.12. 11.05

Hat ezrelékkel növelte eredményét az Audi AG a 2012-es évben. Az átszámítva 1627 milliárd forintos profit jó részét 1,45 millió autó eladásával sikerült megtermelni.

Ha eltekintünk a 2009-es visszaeséstől, az Audi zsinórban 16-ik rekordévét zárta 2012-ben. Tavaly összesen 1 455 123 autót értékesített a cég, ami új rekord. Ezzel az eredménnyel az Audi az európai piacon a legtöbb autót eladó prémiummárka, de tavaly egy örökrangadót is megnyertek: a vállalat először előzte meg a német piacon a BMW-t és a Mercedest.

Jelenleg is zajlik az Audi AG éves sajtótájékoztatója Ingolstadtban, ahonnan a Vezess olvasóit tudósítom

Kína visz mindent

Ezzel együtt Európában nehéz idők járnak az autógyártókra – hangsúlyozta Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke a most is zajló éves sajtótájékoztatón, Ingolstadtban. Spanyolországban 1986 óta nem kelt el ennyire kevés autó, Olaszországban pedig az 1979-es szintre zuhantak az értékesítések, tehát jó 30 éves bővülés vált semmivé.

Kínában az Audi növelt előnnyel maradt a vezető prémiummárka, eladásai meghaladták a 400 ezres határt, amivel ismét Kína lett a cég legfontosabb piaca. Rupert Stadler összehasonlításképp megemlítette, hogy 1995-ben az egész világon talált gazdára annyi Audi, mint tavaly Kínában. (Lista az országonkénti eladásokról a galériában.)

Az Italdesign Giugiaro a márkacsoport design kompetenciaközpontja. Az Asso di Picche tanulmány a korabeli Audi 80-ra épül, ebből lett a Scirocco, amelyet az első Golfhoz, a kocka Audi 80-hoz vagy a FIAT Unóhoz hasonlóan Giorgetto Giugiaro tervezett

Lemaradás Amerikában

Észak-Amerikában az Audi továbbra is erős lemaradásban van vetélytársaival szemben. A Mercedes-Benz valamint a BMW több mint kétszer annyi autót értékesít az Egyesül Államokban és jó ideje gyárakkal is rendelkezik Észak-Amerikában. A 2016-tól termelő mexikói üzemmel az Audi könnyebben ledolgozhatja hátrányát konkurenseihez képest.

Együtt nevetnek

2012-es rekordéve után az Audi AG 8030 eurós nyereségrészesedést fizet munkatársainak, a tavaly elért 5,38 milliárd eurós nyereségből. Ez az átszámítva 2 428 000 forintos juttatás egy átlagérték és nem vonatkozik az Audi Motor Hungaria Kft. alkalmazottaira. Dr. Knáb Erzsébet, a cég személyügyi vezetője elmondta, hogy a győri Audinál dolgozók kéthavi fizetésükre számíthatnak bónuszként. Az összeget májusban fizeti ki az autógyár. 

A modellek között az A3 a modellváltás miatt visszaesett. A4-ből készült a legtöbb (329 951 db), mögötte A6 következik 276 561 darabbal, majd a Q5 csörtet 209 895 autóval. Figyelemre méltó az A4-ből kikanyarított A5-modellek eredménye is. Bár egyik sem új típus, Sportback, Coupé és Cabriolet karosszériával összesen 103 357 darabot sikerült értékesíteni tavaly. Idén kezd termelni a győri autógyár, ahol összeszerelés helyett autógyártás folyik majd az A3 szedán, majd a kabrió gyártásának megkezdésével.

Az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz 2012-es autóértékesítései
Audi 1 455 123 db (+11,7%)
BMW (MINI nélkül) 1 540 085 db(+11,6%)
Mercedes-Benz (smart nélkül) 1 347 731 db (+5%)

A három vállalat eltérő stratégiája miatt az eladások összevetésekor figyelembe kell venni, hogy a Mercedes-Benz a smarttal (2012-ben 103 378 db), a BMW pedig a MINI-vel fedi le a kiskategóriát (301 526 db). Az Audit itt a három- és az ötajtós A1 képviseli (123 111 db a fenti 1,455 millióból)

Kommentek

  • zoldfulu2000

    A VW jelenleg egy nagyon jól menedzselt cég. Profit nélkül is jól állna, mert euróüpa legjobb szakembereit vadászták le a nagy földindulásban. Azok akik a Fiat csoportot felemelték 15 éve mind ott vannak, BMW kulcsemeberei és persze a poltikában is otthonoson mozognak.

    Itt nem egyszerűen arról van szó hogy milyen és mennyi autót adnak el.

    Az USA piaca viszont örök gyengeségük, a VW is külön passatot fejlesztett rá, az Audinak is kell néhány jobban USA specifikus modell, pl a SUVjai sokkal inkább Európára vannak optimaizálva.

  • L.Rómeó

    venék egy 4es golfot! cimkérdésre mondva

  • Holiday

    Zoldfulu!
    Profit nélkül nagyon szarul állna, ebben biztos lehetsz. Érdekes kérdés, hogy egy Kína vezérelt piacon mennyire fontos az USA. Valszeg kevésbé, mint pár éve volt. Stratégiai terület, a jelenlét most szerintem fontosabb.

  • L.Rómeó

    zöldfülü:
    usa piaca nemfontos egy kető sossem vólt fontos

  • zoldfulu2000

    holi: a toyó irtózatos pofonokat kapott be az elmúlt pár évben, ebből egy is elég lett volna a GMnek (be is dőlt egy kis piaci gyengülsétől). Erős él jól menedzselt cég, alig érezte meg.

    A kína vezérelt relatív. Emlékeim szerint a Merci és a BMW a hazai német, az USA és a kínai piacon hasonló darabszámot (kb 200.000) rétékesítenek, kivéve az audit amelyik erős kínában és vszonlag gyengébb az USÁban.

  • L.Rómeó

    “kivéve az audit amelyik erős kínában és vszonlag gyengébb az USÁban.”
    na ezzért nem fontos a usa remmélem mán érted!

  • demagóg

    autónként több mint egymillió forintnyi profit? nicht schlecht.

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.