Csak Európában lesz négyhengeres Mustang

Amerika háborog

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.12. 08.00

Elképesztő, pedig így igaz: a Ford feltámasztja a legendás Mustang SVO-t, ráadásul az eredeti négyhengeres, turbós erőforrással, de csak Európában lesz kapható.

Úgy csepegnek az infók az új, hatodik generációs Ford Mustang európai érkezéséről, mint a Wikileaksen a követségi sürgönyök. Most épp arról szólnak a hírek, pletykák, hogy az 1984 és 86 között gyártott Ford Mustang SVO is újjászületik: négyhengeres változatban jön – de csak Európába. Ezzel a Ford mintha átesne a ló túloldalára, hisz eddig épp hogy az öreg kontinensen élőknek kellett mindenféle kéz alatti forrásokból hozzájutniuk a Mustanghoz.
Az SVO a nagy olajárrobbanás egyik szerencsés következménye volt. Amikor a Ford (a többi nagy autógyárral együtt) kénytelen volt átállni a takarékosabb modellekre, létrehozott egy részleget, mely versenyjárműveket és a limitált szériás, erős, utcai sportautókat fejlesztett. Ők hozták létre a Mustang SVO-t, amely 2,3 literes négyhengeres turbómotorjával egyetemben írta be magát az autótörténelem lapjaira.

A Ford állítólag turbós négyhengeres 2,3 literes motorral szereli fel a következő Mustangot, és az lenne kapható Európában 2015-től, a megszokott V8-as, 5 literes motor mellett. A négyhengeres vélhetően 300 lóerős lesz, 50 lóerővel erősebb a motor mostani, 2.0 literes változatánál.

A 80-as évek elejének kissé bumfordi, de egyenes, keresetlen formavilága

A 80-as évek elejének kissé bumfordi, de egyenes, keresetlen formavilága


Stephen Odell, a Ford of Europe vezérigazgatója sejtelmesen utalt erre, így a modell európai hívei már kezdhetik dörzsölni a tenyerüket, míg Amerikában mintha leesne a tantusz, hogy csak katalógusban találkozhatnak az autóval. Nem baj, most mi örülhetünk. 

De sűrű még a homály: pl. vajon a külső tényleg a szuper áramvonalas Ford Evos tanulmányra épül-e majd, szakítva a retróval, vagy mégis lesz valami, ami eszünkbe idézi a háromszögeivel jellegzetes SVO-formát, ami olyannyira emlékeztetett egy ZX Spektrumra?

Kommentek

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.