Csak Európában lesz négyhengeres Mustang

Amerika háborog

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.12. 08.00

Elképesztő, pedig így igaz: a Ford feltámasztja a legendás Mustang SVO-t, ráadásul az eredeti négyhengeres, turbós erőforrással, de csak Európában lesz kapható.

Úgy csepegnek az infók az új, hatodik generációs Ford Mustang európai érkezéséről, mint a Wikileaksen a követségi sürgönyök. Most épp arról szólnak a hírek, pletykák, hogy az 1984 és 86 között gyártott Ford Mustang SVO is újjászületik: négyhengeres változatban jön – de csak Európába. Ezzel a Ford mintha átesne a ló túloldalára, hisz eddig épp hogy az öreg kontinensen élőknek kellett mindenféle kéz alatti forrásokból hozzájutniuk a Mustanghoz.
Az SVO a nagy olajárrobbanás egyik szerencsés következménye volt. Amikor a Ford (a többi nagy autógyárral együtt) kénytelen volt átállni a takarékosabb modellekre, létrehozott egy részleget, mely versenyjárműveket és a limitált szériás, erős, utcai sportautókat fejlesztett. Ők hozták létre a Mustang SVO-t, amely 2,3 literes négyhengeres turbómotorjával egyetemben írta be magát az autótörténelem lapjaira.

A Ford állítólag turbós négyhengeres 2,3 literes motorral szereli fel a következő Mustangot, és az lenne kapható Európában 2015-től, a megszokott V8-as, 5 literes motor mellett. A négyhengeres vélhetően 300 lóerős lesz, 50 lóerővel erősebb a motor mostani, 2.0 literes változatánál.

A 80-as évek elejének kissé bumfordi, de egyenes, keresetlen formavilága

A 80-as évek elejének kissé bumfordi, de egyenes, keresetlen formavilága


Stephen Odell, a Ford of Europe vezérigazgatója sejtelmesen utalt erre, így a modell európai hívei már kezdhetik dörzsölni a tenyerüket, míg Amerikában mintha leesne a tantusz, hogy csak katalógusban találkozhatnak az autóval. Nem baj, most mi örülhetünk. 

De sűrű még a homály: pl. vajon a külső tényleg a szuper áramvonalas Ford Evos tanulmányra épül-e majd, szakítva a retróval, vagy mégis lesz valami, ami eszünkbe idézi a háromszögeivel jellegzetes SVO-formát, ami olyannyira emlékeztetett egy ZX Spektrumra?

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.