A BMW a világ első számú luxusmárkája

2005 óta vezeti a listát a kék-fehér márka

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.12. 09.00

Visszavette a globális vezetést az Auditól a bajor luxusmárka; a Mercedes messze lemaradva a harmadik. A piacot immár Kína vezérli.

Limitált szériás Audi A1 Quattro. Pörög a kisautó.

Limitált szériás Audi A1 Quattro. Pörög a kisautó.


A BMW3 és a BMW X1 iránti kereslet megugrása segítette vissza bérelt első helyére a müncheni autógyártót, és ezzel február végére hajszálnyival, de visszaelőzte az Audit a luxusmárkák világbajnokságában.

Míg a BMW 7 százalékkal növelte eladásait februárban, az Audi növekedése 3,2 százalékon állt meg, így az ingolstadti márka az idei összteljesítményét tekintve 407 darab autóval elmaradt örök riválisa mögött.

A párviadalt némileg távolabbról szemléli a Mercedes-Benz. A stuttgartiak globális értékesítései 5,8 százalékkal estek vissza 2012 februárjához képest, így az idei éves növekmény így nem érte el a másfél százalékot.

A CLA és a megújult E-osztály tavaszi bevezetése, majd az S-osztály második félévre időzített generációváltása minden bizonnyal megfordítja ezt a kedvezőtlen folyamatot.

Jó az irány: az A- és B-osztály, valamint a CLA hozhat plusz eladásokat a Mercedesnek.

Jó az irány: az A- és B-osztály, valamint a CLA hozhat plusz eladásokat a Mercedesnek.


A várhatóan magas kereslet miatt a Mercedes több gyárában is új műszakokat vezet be; Kecskeméten áprilistól szombaton is termelnek a gyártósorok.

Rá is fér a csillagos márkára a plusz termelés, hiszen komoly lemaradást kell behozniuk: januárban és februárban a BMW-nél 37 229 autóval kevesebbet adtak el a világpiacokon.

A BMW X1 iránti kereslet elképesztő 40 százalékkal nőtt februárban; a 3-as szedán 26 százalékos növekedést könyvelhetett el.

Az Audi húzómodellei az A1 és a Q3.

A világpiac modern sajátosságaira jellemző, hogy a januárban beköszöntő kínai újév láthatóan rányomta a bélyegét a globális eladásokra. A hosszan tartó ünnep nyomán az Audi 3,5, a BMW csoport 3,2 százalékkal kevesebb autót adott el Kínában; a Mercedes ellenben 47 százalékos veszteséget szenvedett el.

Ez utóbbit orvosolandó a Mercedes a közeljövőben radikálisan átszervezi kínai marketing és értékesítési tevékenységeit.

Forrás: Autonews.com

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Látom megint amerikai cikkből szemeztünk? :)

  • norka

    Már megint csak német autókat irtak.
    A lexussal pl mi a helyzet?

  • zoldfulu2000

    Lexus (és a többiek más ligában játszanak eladásokban). annak idején az egész Ford PAG (LR/Jag/Volvo/Lincoln) adhatott el millió autót.

  • L.Rómeó

    hajjrá bmw és audi vw!

  • L.Rómeó

    a lexus?
    5éve csinnál autót senkisem ismeri mit akar it?
    bmw audi 50éve is ismert márka vólt!

  • L.Rómeó
  • L.Rómeó

    gyerre előmég kadillackel neröhögtess má

  • zoldfulu2000

    Romeo :)
    Gonoszu dolog de kb 50 éve az audi sem gyártott autót :)

  • L.Rómeó

    degyártott!

  • L.Rómeó

    a jappánok mega rizszabállók mega makarónik mega a csigaevők nem gyártotak!

  • zoldfulu2000

    Köszi, ezt nem tudtam :)
    Az általad belinkelt dögös BMW (izé) kupé mellé meg tudnál velünk osztani pár audit ebbeől a korból? :)

  • L.Rómeó

    neharaguggy de nekked nem magyarázzok nem vagy járatos az autokban! már hollidayt sem érteted meg sokkszor

  • somebody

    zoldfulu2000
    Ne etesd a trollt légyszíves.

  • L.Rómeó

    egyáltallán nemkel etetni ha rámgondottál 1részt nemvagyok félelmetes mitológ-iai lényezet 2részt van pénzem kajára
    nemvagyok proli mintami te lehetsz hamég szidoditt a vwt és közösköcc zoldfuluvel

  • L.Rómeó

    mostnézem te holliday haverjja vagy akkor nekem is tessóm!
    akkor mérnem magyarázodmeg nekki h audi jobb? sekithetnél mer nemérti!

  • Holiday

    Zoldfulu!

    Miért eteted a trollt?

  • megint

    zöldfülü, sokkal régebb óta létezik mint 50 év, csak azóta más lett a neve.

  • L.Rómeó

    igen zöldfülü töbmind 50éves az audi csak előte másneve vólt vw volt

  • L.Rómeó

    a rizszabáló makarónisoknak viszont sossem vólt autójuk 50éve! főlleg nem ilyen lukszus!

  • zoldfulu2000

    oké elteszem a rágcsálni valót :)
    megint: a 70es években az Audi egy ugyanolyan kreálmány volt mint 20 ével később a Lexus. A Peugeot meg 200 éves.

  • L.Rómeó

    azok csigazabállók!

  • megint

    zoldfulu, google a barátod, használd, 100 éve már létezett, versenyautót is gyártottak, ami az akkori időben a legjobbak között volt.

  • Holiday

    Zoldfulu!
    Azért az Audi elég komoly márkatörténelemmel rendelkezik. Olvastál az Auto Unionról? Érdemes. :-)

  • L.Rómeó

    köszi tezsvér!
    mégaztat is irrd meg neki hogy audi =auto union csak másnéven viszont peugot nak változott a tullaja ezér eza peugot nem aza peugot!

  • zoldfulu2000

    én nem azt mondtam hogy nem létezetett korábban, csak gyakorlatilag megszűnt 45 és 70 között. Aztán fogta a VW, és kitalálta újra az audit a meglévő modellekből és jogokból, fogta az NSU és a DKW modelljeit, rátették az auto union jelvényét és elnevezték őket audinak (kivéve a 100ast ami nem rebaging volt).

    Nem attól lesz egy márka igényes hogy van múltja, ez nem segít ha nincs megfelelő kínálata…

  • Holiday

    Zold!
    Számtalan példa van rá, bármilyen ipartörténeti vonatkozását is nézed. Egyetértünk.

  • norka

    Olvassátok már el melyik luxus autó a legmegbizhatatlanabb,az audi elől van.Csakis lexus toyota mazda nissan subaru a király a többi csak gagyiganéé.

  • norka
  • norka

    Ezt meg pár tudatlannak.A toyota már 1902ben is csinált autót.http://hu.wikipedia.org/wiki/Toyota

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.