Limitált szériás Audi A1 Quattro. Pörög a kisautó.

Limitált szériás Audi A1 Quattro. Pörög a kisautó.


A BMW3 és a BMW X1 iránti kereslet megugrása segítette vissza bérelt első helyére a müncheni autógyártót, és ezzel február végére hajszálnyival, de visszaelőzte az Audit a luxusmárkák világbajnokságában.

Míg a BMW 7 százalékkal növelte eladásait februárban, az Audi növekedése 3,2 százalékon állt meg, így az ingolstadti márka az idei összteljesítményét tekintve 407 darab autóval elmaradt örök riválisa mögött.

A párviadalt némileg távolabbról szemléli a Mercedes-Benz. A stuttgartiak globális értékesítései 5,8 százalékkal estek vissza 2012 februárjához képest, így az idei éves növekmény így nem érte el a másfél százalékot.

A CLA és a megújult E-osztály tavaszi bevezetése, majd az S-osztály második félévre időzített generációváltása minden bizonnyal megfordítja ezt a kedvezőtlen folyamatot.

Jó az irány: az A- és B-osztály, valamint a CLA hozhat plusz eladásokat a Mercedesnek.

Jó az irány: az A- és B-osztály, valamint a CLA hozhat plusz eladásokat a Mercedesnek.


A várhatóan magas kereslet miatt a Mercedes több gyárában is új műszakokat vezet be; Kecskeméten áprilistól szombaton is termelnek a gyártósorok.

Rá is fér a csillagos márkára a plusz termelés, hiszen komoly lemaradást kell behozniuk: januárban és februárban a BMW-nél 37 229 autóval kevesebbet adtak el a világpiacokon.

A BMW X1 iránti kereslet elképesztő 40 százalékkal nőtt februárban; a 3-as szedán 26 százalékos növekedést könyvelhetett el.

Az Audi húzómodellei az A1 és a Q3.

A világpiac modern sajátosságaira jellemző, hogy a januárban beköszöntő kínai újév láthatóan rányomta a bélyegét a globális eladásokra. A hosszan tartó ünnep nyomán az Audi 3,5, a BMW csoport 3,2 százalékkal kevesebb autót adott el Kínában; a Mercedes ellenben 47 százalékos veszteséget szenvedett el.

Ez utóbbit orvosolandó a Mercedes a közeljövőben radikálisan átszervezi kínai marketing és értékesítési tevékenységeit.

Forrás: Autonews.com