A BMW a világ első számú luxusmárkája

2005 óta vezeti a listát a kék-fehér márka

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.12. 09.00

Visszavette a globális vezetést az Auditól a bajor luxusmárka; a Mercedes messze lemaradva a harmadik. A piacot immár Kína vezérli.

Limitált szériás Audi A1 Quattro. Pörög a kisautó.

Limitált szériás Audi A1 Quattro. Pörög a kisautó.


A BMW3 és a BMW X1 iránti kereslet megugrása segítette vissza bérelt első helyére a müncheni autógyártót, és ezzel február végére hajszálnyival, de visszaelőzte az Audit a luxusmárkák világbajnokságában.

Míg a BMW 7 százalékkal növelte eladásait februárban, az Audi növekedése 3,2 százalékon állt meg, így az ingolstadti márka az idei összteljesítményét tekintve 407 darab autóval elmaradt örök riválisa mögött.

A párviadalt némileg távolabbról szemléli a Mercedes-Benz. A stuttgartiak globális értékesítései 5,8 százalékkal estek vissza 2012 februárjához képest, így az idei éves növekmény így nem érte el a másfél százalékot.

A CLA és a megújult E-osztály tavaszi bevezetése, majd az S-osztály második félévre időzített generációváltása minden bizonnyal megfordítja ezt a kedvezőtlen folyamatot.

Jó az irány: az A- és B-osztály, valamint a CLA hozhat plusz eladásokat a Mercedesnek.

Jó az irány: az A- és B-osztály, valamint a CLA hozhat plusz eladásokat a Mercedesnek.


A várhatóan magas kereslet miatt a Mercedes több gyárában is új műszakokat vezet be; Kecskeméten áprilistól szombaton is termelnek a gyártósorok.

Rá is fér a csillagos márkára a plusz termelés, hiszen komoly lemaradást kell behozniuk: januárban és februárban a BMW-nél 37 229 autóval kevesebbet adtak el a világpiacokon.

A BMW X1 iránti kereslet elképesztő 40 százalékkal nőtt februárban; a 3-as szedán 26 százalékos növekedést könyvelhetett el.

Az Audi húzómodellei az A1 és a Q3.

A világpiac modern sajátosságaira jellemző, hogy a januárban beköszöntő kínai újév láthatóan rányomta a bélyegét a globális eladásokra. A hosszan tartó ünnep nyomán az Audi 3,5, a BMW csoport 3,2 százalékkal kevesebb autót adott el Kínában; a Mercedes ellenben 47 százalékos veszteséget szenvedett el.

Ez utóbbit orvosolandó a Mercedes a közeljövőben radikálisan átszervezi kínai marketing és értékesítési tevékenységeit.

Forrás: Autonews.com

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Látom megint amerikai cikkből szemeztünk? :)

  • norka

    Már megint csak német autókat irtak.
    A lexussal pl mi a helyzet?

  • zoldfulu2000

    Lexus (és a többiek más ligában játszanak eladásokban). annak idején az egész Ford PAG (LR/Jag/Volvo/Lincoln) adhatott el millió autót.

  • L.Rómeó

    hajjrá bmw és audi vw!

  • L.Rómeó

    a lexus?
    5éve csinnál autót senkisem ismeri mit akar it?
    bmw audi 50éve is ismert márka vólt!

  • L.Rómeó
  • L.Rómeó

    gyerre előmég kadillackel neröhögtess má

  • zoldfulu2000

    Romeo :)
    Gonoszu dolog de kb 50 éve az audi sem gyártott autót :)

  • L.Rómeó

    degyártott!

  • L.Rómeó

    a jappánok mega rizszabállók mega makarónik mega a csigaevők nem gyártotak!

  • zoldfulu2000

    Köszi, ezt nem tudtam :)
    Az általad belinkelt dögös BMW (izé) kupé mellé meg tudnál velünk osztani pár audit ebbeől a korból? :)

  • L.Rómeó

    neharaguggy de nekked nem magyarázzok nem vagy járatos az autokban! már hollidayt sem érteted meg sokkszor

  • somebody

    zoldfulu2000
    Ne etesd a trollt légyszíves.

  • L.Rómeó

    egyáltallán nemkel etetni ha rámgondottál 1részt nemvagyok félelmetes mitológ-iai lényezet 2részt van pénzem kajára
    nemvagyok proli mintami te lehetsz hamég szidoditt a vwt és közösköcc zoldfuluvel

  • L.Rómeó

    mostnézem te holliday haverjja vagy akkor nekem is tessóm!
    akkor mérnem magyarázodmeg nekki h audi jobb? sekithetnél mer nemérti!

  • Holiday

    Zoldfulu!

    Miért eteted a trollt?

  • megint

    zöldfülü, sokkal régebb óta létezik mint 50 év, csak azóta más lett a neve.

  • L.Rómeó

    igen zöldfülü töbmind 50éves az audi csak előte másneve vólt vw volt

  • L.Rómeó

    a rizszabáló makarónisoknak viszont sossem vólt autójuk 50éve! főlleg nem ilyen lukszus!

  • zoldfulu2000

    oké elteszem a rágcsálni valót :)
    megint: a 70es években az Audi egy ugyanolyan kreálmány volt mint 20 ével később a Lexus. A Peugeot meg 200 éves.

  • L.Rómeó

    azok csigazabállók!

  • megint

    zoldfulu, google a barátod, használd, 100 éve már létezett, versenyautót is gyártottak, ami az akkori időben a legjobbak között volt.

  • Holiday

    Zoldfulu!
    Azért az Audi elég komoly márkatörténelemmel rendelkezik. Olvastál az Auto Unionról? Érdemes. :-)

  • L.Rómeó

    köszi tezsvér!
    mégaztat is irrd meg neki hogy audi =auto union csak másnéven viszont peugot nak változott a tullaja ezér eza peugot nem aza peugot!

  • zoldfulu2000

    én nem azt mondtam hogy nem létezetett korábban, csak gyakorlatilag megszűnt 45 és 70 között. Aztán fogta a VW, és kitalálta újra az audit a meglévő modellekből és jogokból, fogta az NSU és a DKW modelljeit, rátették az auto union jelvényét és elnevezték őket audinak (kivéve a 100ast ami nem rebaging volt).

    Nem attól lesz egy márka igényes hogy van múltja, ez nem segít ha nincs megfelelő kínálata…

  • Holiday

    Zold!
    Számtalan példa van rá, bármilyen ipartörténeti vonatkozását is nézed. Egyetértünk.

  • norka

    Olvassátok már el melyik luxus autó a legmegbizhatatlanabb,az audi elől van.Csakis lexus toyota mazda nissan subaru a király a többi csak gagyiganéé.

  • norka
  • norka

    Ezt meg pár tudatlannak.A toyota már 1902ben is csinált autót.http://hu.wikipedia.org/wiki/Toyota

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.