Ammónia hajtású Toyota sportkocsi

Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.11. 09.00

Az olasz Marangoni sportfutóművet és alternatív üzemanyag-ellátást tervezett a Toyota GT86-hoz. És mivel abroncsgyártó, látványos piros gumit is szerelt rá.

Fürgébb, dögösebb, ráadásul még a környezetet is jobban kíméli – a Marangoni GT86-átépítése még az ízlésesen innen, és az ésszerű kellős közepébe találva mutatja meg, hogy milyen az intelligens autótuning.


A GT86-R Marangoni Eco Explorer motorját kettős üzeműre alakították át, mégpedig a szokásos földgáz vagy autógáz helyett ammónia (NH3) üzemre. Amint vegyjele is mutatja, az ammónia bővében van a hidrogénnek, és ezáltal az energiának: az LPG-hez hasonló feltételek között tárolható, de energiatartalmát tekintve a benzinen is túlmutató ammónia nagy előnye, hogy bármiből előállítható, a széntől kezdve a földgázon át a vízig – elméletileg bármiből, amiben van hidrogén, nitrogén és szén.

Üzemanyagként különösen környezetbarát, mert égése során kevesebb széndioxid keletkezik, szilárd részecske pedig egyáltalán nem.

Bármely más cég beérte volna ennyivel, de az olaszok nem: ők a forradalmi hajtáslánc után a komplett autót is kezelésbe vették.

A belteret szénszálas műanyagok és Alcantara borítja, a különleges, színjátszó karosszérián átszabták a lökhárítót, légbeömlőket metszettek a gépházfedélbe, és teljesen átrajzolták a fart.

A motor nem csak tisztább, erősebb is lett; új kipufogóval, speciális alumínium airbox-szal és műszálas légszűrővel plusz 20 lóerőt csikartak ki belőle.

Brutális Brembo fékek kerültek az autóra, minden irányban állítható, alaphelyzetben 35 mm-rel ültetett futóművet építettek be, arra pedig – hogy a csemegét hagyjuk a legvégére – elöl 235/35R19, hátul 265/30R19 méretű, környezetbarát keverékű, rikító piros abroncsot szereltek.

Kommentek

  • v_gabe

    Ha egy ammóniakút ömlene, egy fél kisvárost kellene miatta kitelepíteni.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.