5700 milliárdot ér a Toyota

Egy év alatt hat százalékot nőtt a japán márka értéke

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.11. 13.00

Ismét a Toyota a legértékesebb autómárkája a Brand Finance tanácsadó cég felmérése szerint. A második a Volkswagen, amely 33 százalékkal ér többet, mint tavaly

Ismét a Toyota a legértékesebb autómárkája a Brand Finance tanácsadó cég felmérése szerint. A második a Volkswagen, amely 33 százalékkal ér többet, mint tavaly

Ismét a Toyota a legértékesebb autómárkája a Brand Finance tanácsadó cég felmérése szerint. A második a Volkswagen, amely 33 százalékkal ér többet, mint tavaly


Egy márka értékét ezerféleképpen lehet meghatározni, és mindegyik módszerbe könnyű belekötni. A Brand Finance a következőképpen közelítette meg a kérdést: mennyi jogdíjat kellene fizetni a használata után, ha az történetesen valaki más tulajdonában volna. Ezt az értéket összevetették a márkától a jövőben elvárható bevételekkel és az így kapott összegből számolták ki a jelenkori értéket.

Konkrét? Aligha, viszont jól mutatja, hogy mely márkának milyen stabil és fényes jövőt jósol a világpiac. Ezek szerint pedig a Toyota, amelynek kívánatos voltát két éve a beragadó gázpedál fiaskója, tavaly pedig a japán cunami körüli bizonytalanság tépázta meg (előbbi 1,2 milliárd, utóbbi 1,7 milliárd dollárt, azaz 264, illetve 374 milliárd forintot faragott le a csoport értékéből), idén hat százalékkal növelte értékét, és ezzel a 26 milliárd dollárt (5,7 billió forintot) elérve megerősítette első helyét az autóiparban.

Nyomában három német márka: a Volkswagen, a BMW és a Mercedes lohol. Utóbbiak viszonylag csekély eladási darabszámaik ellenére igen komoly értéket képviselnek. A Volkswagen ellenben egy év alatt mindkettőt megelőzte, harmadával növelve értékét.

Érdekes, hogy a piac a közelmúltban hangoztatott nehézségei ellenére bízik a Peugeot-ban, a márka stabilan őrzi tisztességes 11. helyét.

A Toyota összesítésben a világ 15. legértékesebb márkája, beleértve az összes iparágat, így a számítástechnikai (Apple), szórakoztató elektronikai (Samsung) és internetes (Google) piacokat is.

Kommentek

  • L.Rómeó

    vw és bmw a leknaggyob!
    ezzek nemértenek a mérésheöz!

  • L.Rómeó

    majd holliday megméri nekki megvan a képzeLtsége ehhez

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.