Idős gumikon futnak a magyar autók

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.10. 13.00

Jó hír, hogy ezen a télen csak az autók 11 százalékán hagyták fenn a nyári gumit, de öt évnél idősebb téli gumival fut a hazai autók többsége.


Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idősebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik – derült ki a nonstopgumi.hu és a Használtautó.hu közös vizsgálatából.

Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerűen kiválasztott autót érintő felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelő, 4,9 milliméter volt.

Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentősen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentősen veszítenek tapadási képességeikből.

Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességről fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idősebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességről 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.

Kommentek

  • subtotal

    Kutatás bevásárlóközpont parkolóban?????
    Ez viszont nagyon kemény:
    “Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességről fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idősebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességről 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.”
    60 méter kellett egy öt évnél idősebb abroncsnak 40km/h-ról?
    Ritka színvonaltalan cikk…

  • Liverpool87

    Ez is azt mutatja hogy mi a fsznak téli gumi!!!

  • accelerate.

    Sub: egyetértek veled, hogy a cikk valótlan és nevetséges! Ennyiből írhatnák, hogy az 5 éves gumi életveszélyes!
    Talán így akarják a jó népet rávenni, hogy cseréljenek gumit sokkal sűrűbben.
    Elvégre annyi új gumit gyártanak,hogy még el is adják :)

  • Xebulon

    Erőteljes csúsztatás, mondhatni hazugság, a 22 vs 50 méter különbség. A tesztben tükörsima jeget szimuláló tesztben volt ilyen különbség – gyakorlatban az összes többi tesztben 10-20% volt a hátránya a régi abroncsnak, amire fel lehet készülni, azaz kezelhető… Tükörsima jeges úttal meg ritkán lehet találkozni, akinek fontos, vegyen új gumit, én az elmúlt 10 évben kb. 3-szor találkoztam jéggel. Ekkor is kb. 30-as tempóval mentem, mert gyanús volt, hogy jég lesz, szóval karambol esetén sem veszélyeztettem az életem, csak autómat.

  • Holiday

    Nem teszt, csak saját -megdöbbentő- tapasztalat.
    Ugyanolyan típusú 2 autó a a vezetéstechnikai centrum ugyanazon feladatát végrehajtva több, mint 10 méterrel eltérő fékutat produkált. Az egyiken prémium téli abroncs (6 éves), a másikon középkategóriás téli abroncs (új).

    Ha nem velünk történik, én is kételkednék. Azóta nem. Rögtön gumicsere volt az autón.

  • Holiday

    A miénken volt a Michelin Alpin, ez lemaradt, de gondolom sejthető volt.

  • L.Rómeó

    liverpool igen eza irás aztmutattya hogy fasznak téli gumi.
    eggyetértünk tesó!

  • subtotal

    Holiday,
    10m nem 40m, főleg 40km/h-nál.

  • Holiday

    Subtotal, vágom. Csak engem is meglepett anno.

  • menőmanó

    Biztos van némi különbség, de a cikkben írt nagyságrend szánalmas. Arról nem is beszélve, hogy a különböző cégek által végzett gumitesztek sem stimmelnek egymással.
    A házi kísérletek meg igen csak viccesek, amelyekre egyesek hivatkoznak.
    Nagy a szája annak akinek a cég fizet mindent, de egy magánember nem fogja 5 évente lecserélni az alig kopott téli gumiját, ez biztos és igaza van.

  • Piet

    Nálam a nyári gumi idén 7 éves, de a profilmélység még nem indokolja a cserét, továbbá rendszeresen lekezelem gumiápolóval. Már 2 éve tervezem a cserét, de a gumis mindig lebeszél róla.

  • Holiday

    Menomano!
    Én pl. magánermberként is tartok fönn pár járművet. Magánemberként cseréltem az említett autón az abroncsokat is.

    Azt gondolom, hogy akinek nem telik rá, annak nem kell autóznia.

  • Holiday

    Piet!

    A nyári abroncsok toleránsabbak ismereteim szerint. Télieknél hamarabb jelentkezik a túlkoros viselkedés.

  • gumiblogger

    Vajon, hogy engedheti meg magának egy hasznaltauto.hu, hogy ilyen következtetéseket tegyen 159 autót megvizsgálva, a több mint 3 millióból, ami itthon közlekedik.
    És minden nagy autós portál lehozza a “kutatást”
    Ezt olvassátok el!
    http://www.nyarigumiszerviz.hu/nyari-gumi/vajon-tenyleg-tobben-csereljuk-le-telen-a-nyari-gumiabroncs-szettet/

  • L.Rómeó

    én is tartok fönn autot.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.