Idős gumikon futnak a magyar autók

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.10. 13.00

Jó hír, hogy ezen a télen csak az autók 11 százalékán hagyták fenn a nyári gumit, de öt évnél idősebb téli gumival fut a hazai autók többsége.


Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idősebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik – derült ki a nonstopgumi.hu és a Használtautó.hu közös vizsgálatából.

Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerűen kiválasztott autót érintő felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelő, 4,9 milliméter volt.

Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentősen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentősen veszítenek tapadási képességeikből.

Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességről fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idősebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességről 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.

Kommentek

  • subtotal

    Kutatás bevásárlóközpont parkolóban?????
    Ez viszont nagyon kemény:
    “Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességről fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idősebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességről 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.”
    60 méter kellett egy öt évnél idősebb abroncsnak 40km/h-ról?
    Ritka színvonaltalan cikk…

  • Liverpool87

    Ez is azt mutatja hogy mi a fsznak téli gumi!!!

  • accelerate.

    Sub: egyetértek veled, hogy a cikk valótlan és nevetséges! Ennyiből írhatnák, hogy az 5 éves gumi életveszélyes!
    Talán így akarják a jó népet rávenni, hogy cseréljenek gumit sokkal sűrűbben.
    Elvégre annyi új gumit gyártanak,hogy még el is adják :)

  • Xebulon

    Erőteljes csúsztatás, mondhatni hazugság, a 22 vs 50 méter különbség. A tesztben tükörsima jeget szimuláló tesztben volt ilyen különbség – gyakorlatban az összes többi tesztben 10-20% volt a hátránya a régi abroncsnak, amire fel lehet készülni, azaz kezelhető… Tükörsima jeges úttal meg ritkán lehet találkozni, akinek fontos, vegyen új gumit, én az elmúlt 10 évben kb. 3-szor találkoztam jéggel. Ekkor is kb. 30-as tempóval mentem, mert gyanús volt, hogy jég lesz, szóval karambol esetén sem veszélyeztettem az életem, csak autómat.

  • Holiday

    Nem teszt, csak saját -megdöbbentő- tapasztalat.
    Ugyanolyan típusú 2 autó a a vezetéstechnikai centrum ugyanazon feladatát végrehajtva több, mint 10 méterrel eltérő fékutat produkált. Az egyiken prémium téli abroncs (6 éves), a másikon középkategóriás téli abroncs (új).

    Ha nem velünk történik, én is kételkednék. Azóta nem. Rögtön gumicsere volt az autón.

  • Holiday

    A miénken volt a Michelin Alpin, ez lemaradt, de gondolom sejthető volt.

  • L.Rómeó

    liverpool igen eza irás aztmutattya hogy fasznak téli gumi.
    eggyetértünk tesó!

  • subtotal

    Holiday,
    10m nem 40m, főleg 40km/h-nál.

  • Holiday

    Subtotal, vágom. Csak engem is meglepett anno.

  • menőmanó

    Biztos van némi különbség, de a cikkben írt nagyságrend szánalmas. Arról nem is beszélve, hogy a különböző cégek által végzett gumitesztek sem stimmelnek egymással.
    A házi kísérletek meg igen csak viccesek, amelyekre egyesek hivatkoznak.
    Nagy a szája annak akinek a cég fizet mindent, de egy magánember nem fogja 5 évente lecserélni az alig kopott téli gumiját, ez biztos és igaza van.

  • Piet

    Nálam a nyári gumi idén 7 éves, de a profilmélység még nem indokolja a cserét, továbbá rendszeresen lekezelem gumiápolóval. Már 2 éve tervezem a cserét, de a gumis mindig lebeszél róla.

  • Holiday

    Menomano!
    Én pl. magánermberként is tartok fönn pár járművet. Magánemberként cseréltem az említett autón az abroncsokat is.

    Azt gondolom, hogy akinek nem telik rá, annak nem kell autóznia.

  • Holiday

    Piet!

    A nyári abroncsok toleránsabbak ismereteim szerint. Télieknél hamarabb jelentkezik a túlkoros viselkedés.

  • gumiblogger

    Vajon, hogy engedheti meg magának egy hasznaltauto.hu, hogy ilyen következtetéseket tegyen 159 autót megvizsgálva, a több mint 3 millióból, ami itthon közlekedik.
    És minden nagy autós portál lehozza a “kutatást”
    Ezt olvassátok el!
    http://www.nyarigumiszerviz.hu/nyari-gumi/vajon-tenyleg-tobben-csereljuk-le-telen-a-nyari-gumiabroncs-szettet/

  • L.Rómeó

    én is tartok fönn autot.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing csapat vasárnap 13 óra 13 perckor lepeplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.