Egyre kevesebb áldozat az utakon

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.09. 14.00

Az év első két hónapjában a személysérüléses közúti balesetek, a halálos áldozatok, és az ittasan okozott balesetek száma egyaránt csökkent a hazai utakon.


2013. január 1. és február 29. között összesen 1 665 személysérüléses közúti baleset történt, 7,55%-kal kevesebb mint 2012 azonos időszakában (akkor 1 801 balesetet regisztráltak).

A halálos balesetek száma 19,74 %-kal (76-ról 61-re), , míg a könnyű sérüléses balesetek száma 10,63%-kal csökkent (1270-ről 1135-re). A súlyos sérüléses balesetek száma ugyanakkor kis mértékben, 3,08 %-kal nőtt (455-ről 469-re).

Kedvező hír, hogy az első két hónap során a közúti balesetben meghalt személyek száma a tavalyi 76 főről 61 főre csökkent. A 15 emberi élet megmentése 19,74%-os csökkenésnek felel meg.

Kifejezetten kedvező tendencia mutatható ki az ittasan okozott személysérüléses közúti balesetek alakulásában, hiszen a tavalyi 176-al szemben idén február végéig 140 ittasan okozott balesetet regisztráltak (20,45%-os csökkenés). Az előzőeknek megfelelően az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya 9,77%-ról 8,41%-ra csökkent. Ilyen kedvező arányra az elmúlt évtizedek során nem volt példa!

A közúti balesetek legfőbb okai gyakorlatilag változatlanok. A személyi sérüléssel járó balesetek 36%-ának a hátterében a gyorshajtás áll (597 baleset), az elsőbbségi jog megsértése miatt 377 baleset (részaránya 23%), a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig 181 baleset (részaránya 11%) történt.

A közúti balesetek túlnyomó részét, 67%-át a személygépkocsi-vezetők okozták. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 11%-ának, az autóbusz-vezetők pedig az összes baleset 1%-ának az okozásáért voltak felelősek.

A kerékpárosok által okozott balesetek száma (105 eset) meghaladta a motorosok vezetői által okozott balesetekét, hiszen a ők összesen 43 balesetet okoztak.

Forrás: ORFK-OBB.

Kommentek

  • subtotal

    Hú de sokat esett az üzemanyag fogyasztás idén…
    Vagy lehet mégsem csak ez van mögötte?

    1 szó mint 100, nagyon-nagyon jó az irány, csak így tovább!

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.