Egyre kevesebb áldozat az utakon

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.09. 14.00

Az év első két hónapjában a személysérüléses közúti balesetek, a halálos áldozatok, és az ittasan okozott balesetek száma egyaránt csökkent a hazai utakon.


2013. január 1. és február 29. között összesen 1 665 személysérüléses közúti baleset történt, 7,55%-kal kevesebb mint 2012 azonos időszakában (akkor 1 801 balesetet regisztráltak).

A halálos balesetek száma 19,74 %-kal (76-ról 61-re), , míg a könnyű sérüléses balesetek száma 10,63%-kal csökkent (1270-ről 1135-re). A súlyos sérüléses balesetek száma ugyanakkor kis mértékben, 3,08 %-kal nőtt (455-ről 469-re).

Kedvező hír, hogy az első két hónap során a közúti balesetben meghalt személyek száma a tavalyi 76 főről 61 főre csökkent. A 15 emberi élet megmentése 19,74%-os csökkenésnek felel meg.

Kifejezetten kedvező tendencia mutatható ki az ittasan okozott személysérüléses közúti balesetek alakulásában, hiszen a tavalyi 176-al szemben idén február végéig 140 ittasan okozott balesetet regisztráltak (20,45%-os csökkenés). Az előzőeknek megfelelően az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya 9,77%-ról 8,41%-ra csökkent. Ilyen kedvező arányra az elmúlt évtizedek során nem volt példa!

A közúti balesetek legfőbb okai gyakorlatilag változatlanok. A személyi sérüléssel járó balesetek 36%-ának a hátterében a gyorshajtás áll (597 baleset), az elsőbbségi jog megsértése miatt 377 baleset (részaránya 23%), a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig 181 baleset (részaránya 11%) történt.

A közúti balesetek túlnyomó részét, 67%-át a személygépkocsi-vezetők okozták. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 11%-ának, az autóbusz-vezetők pedig az összes baleset 1%-ának az okozásáért voltak felelősek.

A kerékpárosok által okozott balesetek száma (105 eset) meghaladta a motorosok vezetői által okozott balesetekét, hiszen a ők összesen 43 balesetet okoztak.

Forrás: ORFK-OBB.

Kommentek

  • subtotal

    Hú de sokat esett az üzemanyag fogyasztás idén…
    Vagy lehet mégsem csak ez van mögötte?

    1 szó mint 100, nagyon-nagyon jó az irány, csak így tovább!

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.