A Volkswagen nyerő a Mexikó-ralin is

Mexikó-rali, péntek

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.03.09. 08.00

Sebastien Ogier vezet a Mexikó-rali második napját követően. A Volkswagen versenyzője uralja versenyt, mögötte Mads Ostberg és Mikko Hirvonen sorakoznak.

Egyelőre úgy tűnik a Volkswagen remek munkát végzett, hiszen a Polo R WRC a Monte-Carlo (aszfalt (hó)) és Svéd-ralit (hó) követően Mexikóban is gyors. A csütörtökön két városi szakasszal kezdődött futamon, pénteken már murván hajtottak a résztvevők. A német csapat kiválóssága, Sebastien Ogier pedig a péntekre kijelölt 11 közül 7 szakaszt megnyert. Esélyes, hogy a Svéd-rali után Mexikóban is nyerjen.

Legnagyobb ellenfele a Ford Fiestát hajtó Mads Ostberg, ám a norvég, aki a maradék négy szakaszt megnyerte, sikerei alkalmával nem tudott annyival visszavágni, mint amennyit veszített Ogierrel szemben annak szakaszgyőzelmei során. Így a nap végén a francia félperces előnnyel mehetett pihenni.

“Ha a rajtpozíciónkra gondolunk (9-ként indult, a 13. a legjobb – a szerk) és hogy, több mint 20 másodperccel vezetünk?, nos ez egy jó nap volt” – értékelt Ogier. “Nem számítottunk erre. Ez az első alkalom, hogy murván versenyzünk, de úgy tűnik az autó itt is jó.”


Ogier szerény, hiszen a Mexikó-ralin – más versenyekkel ellentétben – hangsúlyosabb a vezető képessége, hiszen a motorok jelentősen veszítenek teljesítményükből a magaslati levegő miatt, így a pilótának vezetési stílusával kell megőrizni a lendületet a jó eredmény eléréséhez.

Mikko Hirvonen egyértelműen győzelmi céllal érkezett a Mexikó-ralira, de a finn nem volt képes egyenletesen gyors tempót diktálni. Nyilatkozata szerint maga sem értette miért veszítette el a tempót némely szakaszokon. Napközben nemcsak az üldözésre kellet koncentrálni, de Thierry Neuvillel a harmadik helyért csatázott. Végül a fiatal belga szorult a negyedik helyre, ám a korábban a Citroën támogatását élvező versenyző így is elégedett, mert ez az első murvás versenye a Ford Fiestában.

“Jó nap volt. Nem ismerem még az autó határait, és nem szeretném összetörni az első napon” – mondta Neuville. Ő az utolsó, aki még nagyjából képes volt tartani Ogier tempóját, de ő is már több, mint egyperces hátrányban van. Mögötte már óriási a szakadék, Dani Sordo több mint kétpercnyi, Nasszer Al-Attiyah több mint hárompercnyi, Ken Block több mint négypercnyi lemaradásban van.


Míg Ogier fantasztikusan szerepel, addig csapattársa Jari-Matti Latvala ismét magyarázkodni kényszerül. A finn a pénteki nap harmadik kanyarjában kiesett a versenyből, eltalált egy nagyobb követ, amitől eltört a jobb első felfüggesztés egyik karja. Szombaton visszaállhat a versenybe, egy órányi hátránnyal.

Chris Attkinson hasonlóan járt, neki a kormánnyal volt gondja egy hasonló találkozás nyomán, de sikerült megjavítani az autót és folytatni a versenyt. Jevgenyij Novikov autójában a motorvezérlés rakoncátlankodott miután egy kő átütötte az autó padlólemezét.

A Mexikó-rali állása a pénteki nap után (13/23 szakasz):

1.  Sebastien Ogier     Volkswagen         1ó57p46.9mp
2.  Mads Ostberg        M-Sport Ford          + 33.0mp
3.  Mikko Hirvonen      Citroën                   + 42.0mp
4.  Thierry Neuville      M-Sport Ford          + 1p07.1mp
5.  Dani Sordo            Citroën                  + 2p40.1mp
6.  Nasszer Al-Attiyah  M-Sport Ford         + 3p24.1mp
7.  Ken Block              Hoonigan Ford        + 4p46.5mp
8.  Benito Guerra        CRT Citroën            + 6p03.4mp
9.  Martin Prokop        Czech Ford            + 6p25.4mp
10.  Chris Atkinson     Abu Dhabi Citroën    + 7p15.1mp

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre!

Szombaton hét szakasszal folytatódik a Mexikó-rali.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.