A Volkswagen nyerő a Mexikó-ralin is

Mexikó-rali, péntek

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.03.09. 08.00

Sebastien Ogier vezet a Mexikó-rali második napját követően. A Volkswagen versenyzője uralja versenyt, mögötte Mads Ostberg és Mikko Hirvonen sorakoznak.

Egyelőre úgy tűnik a Volkswagen remek munkát végzett, hiszen a Polo R WRC a Monte-Carlo (aszfalt (hó)) és Svéd-ralit (hó) követően Mexikóban is gyors. A csütörtökön két városi szakasszal kezdődött futamon, pénteken már murván hajtottak a résztvevők. A német csapat kiválóssága, Sebastien Ogier pedig a péntekre kijelölt 11 közül 7 szakaszt megnyert. Esélyes, hogy a Svéd-rali után Mexikóban is nyerjen.

Legnagyobb ellenfele a Ford Fiestát hajtó Mads Ostberg, ám a norvég, aki a maradék négy szakaszt megnyerte, sikerei alkalmával nem tudott annyival visszavágni, mint amennyit veszített Ogierrel szemben annak szakaszgyőzelmei során. Így a nap végén a francia félperces előnnyel mehetett pihenni.

“Ha a rajtpozíciónkra gondolunk (9-ként indult, a 13. a legjobb – a szerk) és hogy, több mint 20 másodperccel vezetünk?, nos ez egy jó nap volt” – értékelt Ogier. “Nem számítottunk erre. Ez az első alkalom, hogy murván versenyzünk, de úgy tűnik az autó itt is jó.”


Ogier szerény, hiszen a Mexikó-ralin – más versenyekkel ellentétben – hangsúlyosabb a vezető képessége, hiszen a motorok jelentősen veszítenek teljesítményükből a magaslati levegő miatt, így a pilótának vezetési stílusával kell megőrizni a lendületet a jó eredmény eléréséhez.

Mikko Hirvonen egyértelműen győzelmi céllal érkezett a Mexikó-ralira, de a finn nem volt képes egyenletesen gyors tempót diktálni. Nyilatkozata szerint maga sem értette miért veszítette el a tempót némely szakaszokon. Napközben nemcsak az üldözésre kellet koncentrálni, de Thierry Neuvillel a harmadik helyért csatázott. Végül a fiatal belga szorult a negyedik helyre, ám a korábban a Citroën támogatását élvező versenyző így is elégedett, mert ez az első murvás versenye a Ford Fiestában.

“Jó nap volt. Nem ismerem még az autó határait, és nem szeretném összetörni az első napon” – mondta Neuville. Ő az utolsó, aki még nagyjából képes volt tartani Ogier tempóját, de ő is már több, mint egyperces hátrányban van. Mögötte már óriási a szakadék, Dani Sordo több mint kétpercnyi, Nasszer Al-Attiyah több mint hárompercnyi, Ken Block több mint négypercnyi lemaradásban van.


Míg Ogier fantasztikusan szerepel, addig csapattársa Jari-Matti Latvala ismét magyarázkodni kényszerül. A finn a pénteki nap harmadik kanyarjában kiesett a versenyből, eltalált egy nagyobb követ, amitől eltört a jobb első felfüggesztés egyik karja. Szombaton visszaállhat a versenybe, egy órányi hátránnyal.

Chris Attkinson hasonlóan járt, neki a kormánnyal volt gondja egy hasonló találkozás nyomán, de sikerült megjavítani az autót és folytatni a versenyt. Jevgenyij Novikov autójában a motorvezérlés rakoncátlankodott miután egy kő átütötte az autó padlólemezét.

A Mexikó-rali állása a pénteki nap után (13/23 szakasz):

1.  Sebastien Ogier     Volkswagen         1ó57p46.9mp
2.  Mads Ostberg        M-Sport Ford          + 33.0mp
3.  Mikko Hirvonen      Citroën                   + 42.0mp
4.  Thierry Neuville      M-Sport Ford          + 1p07.1mp
5.  Dani Sordo            Citroën                  + 2p40.1mp
6.  Nasszer Al-Attiyah  M-Sport Ford         + 3p24.1mp
7.  Ken Block              Hoonigan Ford        + 4p46.5mp
8.  Benito Guerra        CRT Citroën            + 6p03.4mp
9.  Martin Prokop        Czech Ford            + 6p25.4mp
10.  Chris Atkinson     Abu Dhabi Citroën    + 7p15.1mp

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre!

Szombaton hét szakasszal folytatódik a Mexikó-rali.

Kommentek

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.