Hirvonen nyerte a mexikói időmérőt

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.03.07. 23.00

A Citroën versenyzője Mikko Hirvonen indul a leghátsó választható helyről a Mexikó-ralin, miután megnyerte a verseny időmérőjét. A VW elgumizta magát.

Mikko Hirvonen volt a leggyorsabb a Mexikó-rali csütörtöki időmérő edzésén, miután a Citroën DS3 WRC-vel mindenki másnál 0,7 másodperccel gyorsabban teljesítette a 6,27 kilométeres szakaszt.

“Jól, tisztán hajtottam. Meg kell próbálnom ugyanígy menni az összes szakaszon” – nyilatkozta Hirvonen, aki a verseny elsőszámú favoritja, miután Sebastien Loeb nem indul. “Minden tökéletesen ment. Kissé meglepett, hogy néhányan a keményebb keverékű abroncson mentek, de számunkra minden rendben ment (a lágy gumival), szóval elégedett vagyok a választásommal.”



Jevgenyij Novikov volt a második leggyorsabb, az orosz azt mondta lehetett volna kicsit gyorsabb is, több kisebb hibáról tett említést. A harmadik eredményt azonos – 2,5 másodperces – lemaradással Mads Ostberg és Thiery Neuville érte el. Neuville nagyon durvának írta le a pályát, elmondta, hogy számos nagyobb követ talált el.

A bajnokságban vezető Sebasien Ogier az ötödik leggyorsabb volt a VW Polo R WRC-vel, 3,9 másodperccel volt lassabb Hirvonennél. Ő és csapattársa Jari-Matti Latvala voltak azok, akik a keményebb gumival próbálkoztak. Utána már belátták rossz döntés volt.

Természetesen a száraz meleg murvás versenyen, az az előnyösebb, ha valaki minél hátrébb tud rajtolni, így nem meglepő módon Hirvonen a választható legutolsó, a 13. helyet kérte magának, mint az időmérő győztese. A másodikként választo Novikov a 12-ket stb.

Az Mexikó-rali időmérő edzés eredménye:

1: Hirvonen    Citroën DS3 WRC          03:57.2
2: Novikov    Ford Fiesta RS WRC       03:57.9 (+0.7)
=3: Neuville   Ford Fiesta RS WRC       04:00.4 (+3.2)
=3: Ostberg   Ford Fiesta RS WRC      04:00.4 (+3.2)
5: Ogier        Volkswagen Polo R WRC  04:01.1 (+3.9)
6: Sordo       Citroën DS3 WRC           04:01.2 (+4.0)
7: Latvala     Volkswagen Polo R WRC  04:01.5 (+4.3)
=8: Atkinson  Citroën DS3 WRC           04:01.6 (+4.4)
=8: Al Attiyah Ford Fiesta RS WRC      04:01.6 (+4.4)
10: Block       Ford Fiesta RS WRC       04:06.6 (+9.4)
11: Guerra     Citroën DS3 WRC          04:09.4 (+12.2)
12: Prokop     Ford Fiesta RS WRC      04:12.2 (+15.0)
13: Kosciuszko MINI Countryman JCW  04:14.2 (+17.0)

Rajtsorrend a Mexikó-rali első napján:

1. Michal Kosciuszko
2. Martin Prokop
3. Benito Guerra
4. Ken Block
5. Nasser Al-Attiyah
6. Chris Atkinson
7. Jari-Matti Latvala
8. Dani Sordo
9. Sebastien Ogier
10. Mads Ostberg
11. Thierry Neuville
12. Evgeny Novikov
13. Mikko Hirvonen

A Mexikó-rali magyar idő szerint csütörtök este indul az első szakasszal.

Kommentek

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

Borsos áron eladó a Need For Speed egyik sztárja

A GTA Spano másolata igazi sztár. Nem csak a Need For Speed moziban tűnt fel, de a világ egyik legnépszerűbb előadójának klipjében is. Most bárki licitálhat rá.

F1: Itt van Vettel és Räikkönen új Ferrarija

A Ferrari is leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen új járgánya az SF70H névre hallgat.

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche… egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100 km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozicionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.