Zombi teherautók Japánban

20%-os fogyasztáscsökkenést értek el

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 08.00

Lehet, nemsokára szorosan egymás mögött haladó kísértetkamionokból álló konvojok lepik el az autópályákat.

Számítógép által vezérelt robotpilótával rendelkező teherautó-irányítási rendszert fejlesztett ki egy japán kutatóintézet, amelynek köszönhetően a járművek képesek vezető nélkül konvojban közlekedni.
 
Az elvégzett próbajárat során a négy teherautóból álló konvoj három kilométeres utat tett meg négyméteres követési távolság és 80 km/órás sebesség mellett, emberi beavatkozás nélkül. Az úttartásról a teherautókra felszerelt kamerák és radarok gondoskodtak, ugyanakkor a számítógép által vezérelt járművek vezetőfülkéiben a biztonság kedvéért emberek ügyeltek a rendszer helyes működésére.
A fejlesztő New Energy and Industry Technology Development Organization kutatóintézet közlése szerint a rendszer alkalmazása csökkenti a járművek légellenállását és ezáltal azok üzemanyag-fogyasztását is. A próbaút során a teherautók az átlagosnál 15 százalékkal kevesebb benzint fogyasztottak.

A kutatóintézet a jövőben autópályákon tervezi használatba helyezni a rendszert, ugyanakkor azt is elismerte, hogy a robotpilóták által vezetett autókkal szembeni biztonsági és pszichológiai aggályok leküzdése komolyabb kihívásnak ígérkezik, mint rendszer kifejlesztése.

Mi is többször számoltunk be a hasonló, európai rendszer fejlesztéséről. A különbség annyi, hogy az EU-s SARTRE (Safe Road Trains for the Environment, azaz Biztonságos közúti szerelvények a környezetvédelemért) rendszerben egy “mozdony”, profi szakember irányította autó vezeti a konvojt, az országúti vonatot, a többi autó vezetője pedig inaktív, csinálhat mást, pihenhet, ehet. A 2009-ben indult projekt tavaly már valós forgalmi teszteken teljesített sikeresen.

Kommentek

  • Guevara

    Szimpatikus dolog ez is a japóktól. De hogy kötözködjek is, nekem többnek tűnt 4 m-nél a követési távolság.
    Ha valóban 4m a kövtáv akkor működhet a “vákuumban” autózás fogyasztácsökkentő hatása, de ha valamelyik autóval gond van, akár forgalmi szituáció amely durva fékezést kíván vagy defekt stb. akkor a követőkenek nagyon ébernek kell lenni. Szép, szép, de sajnos csak ideális világban működne hatékonyan és biztonságosan, viszonz amiben élünk az reális.

  • Holiday

    És a sofőrök sem fognak hörögni itt a komment mezőben, hogy milyen szar lett az életük, amiért nem tökölhetnek előzés címén egymás mellett percekig a magyar autópályákon! Inkább aludjanak addig.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.