Zombi teherautók Japánban

20%-os fogyasztáscsökkenést értek el

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 08.00

Lehet, nemsokára szorosan egymás mögött haladó kísértetkamionokból álló konvojok lepik el az autópályákat.

Számítógép által vezérelt robotpilótával rendelkező teherautó-irányítási rendszert fejlesztett ki egy japán kutatóintézet, amelynek köszönhetően a járművek képesek vezető nélkül konvojban közlekedni.
 
Az elvégzett próbajárat során a négy teherautóból álló konvoj három kilométeres utat tett meg négyméteres követési távolság és 80 km/órás sebesség mellett, emberi beavatkozás nélkül. Az úttartásról a teherautókra felszerelt kamerák és radarok gondoskodtak, ugyanakkor a számítógép által vezérelt járművek vezetőfülkéiben a biztonság kedvéért emberek ügyeltek a rendszer helyes működésére.
A fejlesztő New Energy and Industry Technology Development Organization kutatóintézet közlése szerint a rendszer alkalmazása csökkenti a járművek légellenállását és ezáltal azok üzemanyag-fogyasztását is. A próbaút során a teherautók az átlagosnál 15 százalékkal kevesebb benzint fogyasztottak.

A kutatóintézet a jövőben autópályákon tervezi használatba helyezni a rendszert, ugyanakkor azt is elismerte, hogy a robotpilóták által vezetett autókkal szembeni biztonsági és pszichológiai aggályok leküzdése komolyabb kihívásnak ígérkezik, mint rendszer kifejlesztése.

Mi is többször számoltunk be a hasonló, európai rendszer fejlesztéséről. A különbség annyi, hogy az EU-s SARTRE (Safe Road Trains for the Environment, azaz Biztonságos közúti szerelvények a környezetvédelemért) rendszerben egy “mozdony”, profi szakember irányította autó vezeti a konvojt, az országúti vonatot, a többi autó vezetője pedig inaktív, csinálhat mást, pihenhet, ehet. A 2009-ben indult projekt tavaly már valós forgalmi teszteken teljesített sikeresen.

Kommentek

  • Guevara

    Szimpatikus dolog ez is a japóktól. De hogy kötözködjek is, nekem többnek tűnt 4 m-nél a követési távolság.
    Ha valóban 4m a kövtáv akkor működhet a “vákuumban” autózás fogyasztácsökkentő hatása, de ha valamelyik autóval gond van, akár forgalmi szituáció amely durva fékezést kíván vagy defekt stb. akkor a követőkenek nagyon ébernek kell lenni. Szép, szép, de sajnos csak ideális világban működne hatékonyan és biztonságosan, viszonz amiben élünk az reális.

  • Holiday

    És a sofőrök sem fognak hörögni itt a komment mezőben, hogy milyen szar lett az életük, amiért nem tökölhetnek előzés címén egymás mellett percekig a magyar autópályákon! Inkább aludjanak addig.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.