Zombi teherautók Japánban

20%-os fogyasztáscsökkenést értek el

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 08.00

Lehet, nemsokára szorosan egymás mögött haladó kísértetkamionokból álló konvojok lepik el az autópályákat.

Számítógép által vezérelt robotpilótával rendelkező teherautó-irányítási rendszert fejlesztett ki egy japán kutatóintézet, amelynek köszönhetően a járművek képesek vezető nélkül konvojban közlekedni.
 
Az elvégzett próbajárat során a négy teherautóból álló konvoj három kilométeres utat tett meg négyméteres követési távolság és 80 km/órás sebesség mellett, emberi beavatkozás nélkül. Az úttartásról a teherautókra felszerelt kamerák és radarok gondoskodtak, ugyanakkor a számítógép által vezérelt járművek vezetőfülkéiben a biztonság kedvéért emberek ügyeltek a rendszer helyes működésére.
A fejlesztő New Energy and Industry Technology Development Organization kutatóintézet közlése szerint a rendszer alkalmazása csökkenti a járművek légellenállását és ezáltal azok üzemanyag-fogyasztását is. A próbaút során a teherautók az átlagosnál 15 százalékkal kevesebb benzint fogyasztottak.

A kutatóintézet a jövőben autópályákon tervezi használatba helyezni a rendszert, ugyanakkor azt is elismerte, hogy a robotpilóták által vezetett autókkal szembeni biztonsági és pszichológiai aggályok leküzdése komolyabb kihívásnak ígérkezik, mint rendszer kifejlesztése.

Mi is többször számoltunk be a hasonló, európai rendszer fejlesztéséről. A különbség annyi, hogy az EU-s SARTRE (Safe Road Trains for the Environment, azaz Biztonságos közúti szerelvények a környezetvédelemért) rendszerben egy “mozdony”, profi szakember irányította autó vezeti a konvojt, az országúti vonatot, a többi autó vezetője pedig inaktív, csinálhat mást, pihenhet, ehet. A 2009-ben indult projekt tavaly már valós forgalmi teszteken teljesített sikeresen.

Kommentek

  • Guevara

    Szimpatikus dolog ez is a japóktól. De hogy kötözködjek is, nekem többnek tűnt 4 m-nél a követési távolság.
    Ha valóban 4m a kövtáv akkor működhet a “vákuumban” autózás fogyasztácsökkentő hatása, de ha valamelyik autóval gond van, akár forgalmi szituáció amely durva fékezést kíván vagy defekt stb. akkor a követőkenek nagyon ébernek kell lenni. Szép, szép, de sajnos csak ideális világban működne hatékonyan és biztonságosan, viszonz amiben élünk az reális.

  • Holiday

    És a sofőrök sem fognak hörögni itt a komment mezőben, hogy milyen szar lett az életük, amiért nem tökölhetnek előzés címén egymás mellett percekig a magyar autópályákon! Inkább aludjanak addig.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.