Hét év után új győztes a Mexikó-ralin

Mexikó-rali beharangozó

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 18.00

A váratlanul havas, egyébként aszfaltos Monte-Carlo-rali és a -jeges Svéd-rali után nem lesz könnyebb dolga a csapatoknak Mexikóban sem. Idén először Loeb nélkül a mezőny.

Két télies verseny, a Monte-Carlo- és a Svéd-rali után melegebb vidékre érkezik a rali-világbajnokság. A hétvégén következik a Mexikó-rali.

Ez az idei első rali, amelyen nem áll rajthoz Sebastien Loeb. A francia pilóta pedig szép sikerekkel büszkélkedhetett Mexikóban, tavaly zsinórban hatodik győzelmét szerezte meg a dél-amerikai országban. Hét hosszú év után új győztest ünnepelhetünk majd Mexikóban.

Loeb hiányában, a Svéd-ralit megnyerő honfitársára, Sebastien Ogier-ra szegeződik minden szempár. Az ifjú tehetség számára nagy fegyvertény volt a skandináv rali megnyerése, hiszen nem elég, hogy nem északi pilótaként vihette haza a győztes trófeát, hanem ráadásul a Volkswagen első teljes szezonában már a második versenyén győzelemre vitte a német márkát.

A Volkswagen Motorsport vezetője, Jost Capito szerint a győzelemmel lekerült a nagy teher a csapat válláról, s így most már könnyebb lesz a versenyekre, így a hétvégire is, készülni és ott teljesíteni. Arra azonban emlékeztetett, hogy ez lesz a csapat első murvás ralija a maga speciális körülményeivel, így elvárások nélkül érkeztek meg a helyszínre.


Legnagyobb riválisa Mikko Hirvonen lehet, aki a Citroën elsőszámú versenyzője idén, de az első két versenyen visszafogottan szerepelt. A finn fogadkozik, most a győzelemért hajt majd. Mellettük ezúttal is Jari-Matti Latvala és Mads Ostberg esélyes elsősorban a hétvégén.

A raliról

A Mexikó-rali különleges verseny, ahol lelkes rajongók ezrei tolonganak a gyorsasági szakaszok szélén, hogy lássák a nagy kedvenceket.

Ez lesz az idei első murvás futam. A Mexikó-rali pályái szárazak és homokosak, de a sziklák teszik igazán nehézzé a körülményeket. A dél-amerikai versenyen a gyorsasági szakaszok többsége széles és gyors utakon zajlik majd le, de lesznek keskeny és kanyargós szakaszok is.

A futam különlegessége, hogy egyes szakaszok különösen nagy magasságban futnak, ahol jóval kevesebb oxigén van a levegőben. Ezzel a motorok 30 százalékkal gyengébbek, mint egyébként, ezért a vezetőknek változtatniuk kell a stílusukon, hogy minél kevesebb tempót veszítsenek. Másfelől a mérnököknek a turbók vezérlését is újra kell gondolniuk, mert a kisebb légnyomás miatt a feltöltők túlpöröghetnének és kigyulladhatnának.

Várhatóan meleg időjárás fogadja a ralisokat, akik épphogy kiszabadultak a hosszú európai télből, máris autójuk fékjeinek túlmelegedésével kell megküzdeniük.

A szervezők két új gyorsasági szakasszal kedveskednek a résztvevőknek idén. Az első, a 2,16 km hosszúságú sprint szakasz, amely a két éve létrehozott Guanajuato Bicentennial Parkon át vezet. A második új gyorsasági lesz a pénteki leghosszabb szakasz. A 30,57 km hosszúságú szakasz kedvesen az El Chocolate, vagyis ?A Csokoládé? névre hallgat.

A verseny 22 gyorsasági szakaszának együttes hossza 397 km lesz, de az össztáv összességében 15 százalékkal kevesebb lett. A rali legbrutálisabb gyorsasági szakasza ezúttal is a Guanajuatito lesz, a maga 54,9 km-ével. A verseny csütörtökön kezdőik az időmérővel, illetve az első szakasszal.


A világbajnokság állása a Svéd Rali után:
Pilóták

1. Sebastien Ogier      Volkswagen Motorsport           46 pont
2. Sebastien Loeb      Citroën WRT                          43 pont
3. Mads Östberg        Qatar M-Sport WRT                24 pont
4. Dani Sordo            Abu Dhabi Citroen WRT            15 pont
5. Jari-Matti Latvala   Volkswagen Motorsport            14 pont
6. Mikko Hirvonen       Citroën WRT                          12 pont

Gyártók

1. Citroën WRT                 57 pont
2. Volkswagen Motorsport   55 pont
3. Qatar M-Sport WRT        31 pont
4. Abu Dhabi Citroen WRT   15 pont

(Forrás: Amber PR)

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.