Hét év után új győztes a Mexikó-ralin

Mexikó-rali beharangozó

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 18.00

A váratlanul havas, egyébként aszfaltos Monte-Carlo-rali és a -jeges Svéd-rali után nem lesz könnyebb dolga a csapatoknak Mexikóban sem. Idén először Loeb nélkül a mezőny.

Két télies verseny, a Monte-Carlo- és a Svéd-rali után melegebb vidékre érkezik a rali-világbajnokság. A hétvégén következik a Mexikó-rali.

Ez az idei első rali, amelyen nem áll rajthoz Sebastien Loeb. A francia pilóta pedig szép sikerekkel büszkélkedhetett Mexikóban, tavaly zsinórban hatodik győzelmét szerezte meg a dél-amerikai országban. Hét hosszú év után új győztest ünnepelhetünk majd Mexikóban.

Loeb hiányában, a Svéd-ralit megnyerő honfitársára, Sebastien Ogier-ra szegeződik minden szempár. Az ifjú tehetség számára nagy fegyvertény volt a skandináv rali megnyerése, hiszen nem elég, hogy nem északi pilótaként vihette haza a győztes trófeát, hanem ráadásul a Volkswagen első teljes szezonában már a második versenyén győzelemre vitte a német márkát.

A Volkswagen Motorsport vezetője, Jost Capito szerint a győzelemmel lekerült a nagy teher a csapat válláról, s így most már könnyebb lesz a versenyekre, így a hétvégire is, készülni és ott teljesíteni. Arra azonban emlékeztetett, hogy ez lesz a csapat első murvás ralija a maga speciális körülményeivel, így elvárások nélkül érkeztek meg a helyszínre.


Legnagyobb riválisa Mikko Hirvonen lehet, aki a Citroën elsőszámú versenyzője idén, de az első két versenyen visszafogottan szerepelt. A finn fogadkozik, most a győzelemért hajt majd. Mellettük ezúttal is Jari-Matti Latvala és Mads Ostberg esélyes elsősorban a hétvégén.

A raliról

A Mexikó-rali különleges verseny, ahol lelkes rajongók ezrei tolonganak a gyorsasági szakaszok szélén, hogy lássák a nagy kedvenceket.

Ez lesz az idei első murvás futam. A Mexikó-rali pályái szárazak és homokosak, de a sziklák teszik igazán nehézzé a körülményeket. A dél-amerikai versenyen a gyorsasági szakaszok többsége széles és gyors utakon zajlik majd le, de lesznek keskeny és kanyargós szakaszok is.

A futam különlegessége, hogy egyes szakaszok különösen nagy magasságban futnak, ahol jóval kevesebb oxigén van a levegőben. Ezzel a motorok 30 százalékkal gyengébbek, mint egyébként, ezért a vezetőknek változtatniuk kell a stílusukon, hogy minél kevesebb tempót veszítsenek. Másfelől a mérnököknek a turbók vezérlését is újra kell gondolniuk, mert a kisebb légnyomás miatt a feltöltők túlpöröghetnének és kigyulladhatnának.

Várhatóan meleg időjárás fogadja a ralisokat, akik épphogy kiszabadultak a hosszú európai télből, máris autójuk fékjeinek túlmelegedésével kell megküzdeniük.

A szervezők két új gyorsasági szakasszal kedveskednek a résztvevőknek idén. Az első, a 2,16 km hosszúságú sprint szakasz, amely a két éve létrehozott Guanajuato Bicentennial Parkon át vezet. A második új gyorsasági lesz a pénteki leghosszabb szakasz. A 30,57 km hosszúságú szakasz kedvesen az El Chocolate, vagyis ?A Csokoládé? névre hallgat.

A verseny 22 gyorsasági szakaszának együttes hossza 397 km lesz, de az össztáv összességében 15 százalékkal kevesebb lett. A rali legbrutálisabb gyorsasági szakasza ezúttal is a Guanajuatito lesz, a maga 54,9 km-ével. A verseny csütörtökön kezdőik az időmérővel, illetve az első szakasszal.


A világbajnokság állása a Svéd Rali után:
Pilóták

1. Sebastien Ogier      Volkswagen Motorsport           46 pont
2. Sebastien Loeb      Citroën WRT                          43 pont
3. Mads Östberg        Qatar M-Sport WRT                24 pont
4. Dani Sordo            Abu Dhabi Citroen WRT            15 pont
5. Jari-Matti Latvala   Volkswagen Motorsport            14 pont
6. Mikko Hirvonen       Citroën WRT                          12 pont

Gyártók

1. Citroën WRT                 57 pont
2. Volkswagen Motorsport   55 pont
3. Qatar M-Sport WRT        31 pont
4. Abu Dhabi Citroen WRT   15 pont

(Forrás: Amber PR)

Kommentek

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nem csak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

Végzetes SMS-ek és Facebook-üzenetek

Tudjátok, min múlhat, hogy az egész család meghal a kamion pótkocsija alatt vagy sikerül megmenekülni? Én már igen: egy-két tizedmásodpercnyi kihagyáson és a kicsit mélyebbre nyomott gázpedálon.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.