2,9 litert fogyaszt az új hibrid

Hidraulikus hibridhajtás a Boschtól

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.05. 08.00

Újabb hibridhajtáson dolgozik a Bosch ezúttal hidraulikus alapokon, a rendszert a PSA Citroën Peugeot autóiban látjuk viszont.

Még egy fejlesztés, ami után az európai utakon lassan tisztább lesz a levegő, mint egy huzatos tibeti falu északi csücskén. A német Bosch cég újabb együttműködésbe fogott a PSA Peugeot Citroën gyárral, azaz az utóbbi sorozatgyártásba kezd az előbbi által fejlesztett osztott tengelyű hibrid rendszere felhasználásával. 
Az első lépésben kompakt dízel autókba kerülő erőforrásrendszer három üzemmódot tud majd: az első a hagyományos belső égésű motoros hajtás, a második a hidraulikus, amikor az eltárolt hidraulikus energiát használja fel az autó, végül van a kettő kombinációja, amikor a motor tölti a hidraulikus energiatárolót, azaz a nyomástárolót. A hő formájában egyébként elvesző mozgási energiát nyeri vissza a rendszer, és így 30-45%-os széndioxidkibocsátás-csökkenés érhető el. A mérések során 2,9 literes dízelfogyasztást sikerült rögzíteni, ami nem hangzik rosszul. 
A technológia javára írandó, hogy elvben bármilyen hagyományos motorral kombinálható, személyautóban éppúgy, mint teherautóban. A hidraulikus rendszer költséghatékony, megbízható és szervizbarát, működéséhez nem kell infrastruktúrát kiépíteni. A Boschnak nem ez az első együttműködése a francia céggel, ők ketten dobták össze a világ első sorozatban gyártott dízel hibridautóját 2011-ben, egy hároméves együttműködés gyümölcseként: a 3008HYbrid4-et. A Bosch 2012-ben sem állt le a fejlesztéssel, amit az e téren elköltött 4,5 milliárd euró és világszerte 4500 szabványa is alátámaszt. 
Az új rendszert a B-szegmensben 2016-ban tervezik bevezetni (Peugeot 208, Citroen C3/DS3).

Kommentek

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.