2,9 litert fogyaszt az új hibrid

Hidraulikus hibridhajtás a Boschtól

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.05. 08.00

Újabb hibridhajtáson dolgozik a Bosch ezúttal hidraulikus alapokon, a rendszert a PSA Citroën Peugeot autóiban látjuk viszont.

Még egy fejlesztés, ami után az európai utakon lassan tisztább lesz a levegő, mint egy huzatos tibeti falu északi csücskén. A német Bosch cég újabb együttműködésbe fogott a PSA Peugeot Citroën gyárral, azaz az utóbbi sorozatgyártásba kezd az előbbi által fejlesztett osztott tengelyű hibrid rendszere felhasználásával. 
Az első lépésben kompakt dízel autókba kerülő erőforrásrendszer három üzemmódot tud majd: az első a hagyományos belső égésű motoros hajtás, a második a hidraulikus, amikor az eltárolt hidraulikus energiát használja fel az autó, végül van a kettő kombinációja, amikor a motor tölti a hidraulikus energiatárolót, azaz a nyomástárolót. A hő formájában egyébként elvesző mozgási energiát nyeri vissza a rendszer, és így 30-45%-os széndioxidkibocsátás-csökkenés érhető el. A mérések során 2,9 literes dízelfogyasztást sikerült rögzíteni, ami nem hangzik rosszul. 
A technológia javára írandó, hogy elvben bármilyen hagyományos motorral kombinálható, személyautóban éppúgy, mint teherautóban. A hidraulikus rendszer költséghatékony, megbízható és szervizbarát, működéséhez nem kell infrastruktúrát kiépíteni. A Boschnak nem ez az első együttműködése a francia céggel, ők ketten dobták össze a világ első sorozatban gyártott dízel hibridautóját 2011-ben, egy hároméves együttműködés gyümölcseként: a 3008HYbrid4-et. A Bosch 2012-ben sem állt le a fejlesztéssel, amit az e téren elköltött 4,5 milliárd euró és világszerte 4500 szabványa is alátámaszt. 
Az új rendszert a B-szegmensben 2016-ban tervezik bevezetni (Peugeot 208, Citroen C3/DS3).

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.