Új szabadidő-autó a Škodától

Öt és hétszemélyes kivitelben is

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.03.04. 14.00

Szabadidő-autóval bővíti kínálatát a Škoda. A három négy év múlva érkező modell nem a Yeti utódja, a mellé érkezik.

Legkésőbb 2017-re piacra kerülő új szabadidő-autó kifejlesztésén dolgozik a cseh Škoda autógyár – számolt be vasárnap a Dow Jones hírügynökség a birtokába került, a Handelsblatt német lap hétfői számában megjelenő cikk kivonatos verziójára hivatkozva.

“A teljes modellpalettánkat megújítjuk 2015 közepéig és ezután kerül sor az új SUV modellre” – nyilatkozta állítólag a Handelsblattnak adott interjúban Winfried Wahland, a Skoda igazgatótanácsának elnöke.

Az új modell nem váltja fel, hanem kiegészíti majd a Škoda jelenleg kapható szabadidő-autóját, a Yetit, amiből Winfried Wahland elmondása szerint a tervezett 50 ezer helyett már 87 ezret adtak el. A Yeti gyártását a Škoda már megkezdte Oroszországban is és az idei év második felében Kínában is megindul a gyártás.

Várhatóan a Volkswagen Touareg padlólemezére épül majd az új szabadidő-autó, amelyből nemcsak öt, de hétszemélyes kivitel is készülhet.

A Yeti a Škoda első igazi szabadidő-autója, de az Octaviából, a Roomsterből és Superbből is kínál (t) terepjárós külsővel díszített emelt hasmagasságú esetenként 4×4-es hajtást rejtő változatot a cseh autógyár.

A Škoda 2012-ben 940 ezer autót értékesített és az igazgatóság elnöke szerint 2014-re elérik az egymilliós, majd 2018-ra a másfélmilliós eladási számot. Miután a Superbbel már sikeresen nyitott a Škoda a tehetősebb ügyfelek felé az új szabadidő-autóval még nagyobb több pénzes ügyfelet szerezhet az ár-érték arányban igen erős márka.

Forrás: MTI, Lép:illusztráció

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.