Kubica a rali-vb-n indul

Citroënnel áll rajthoz

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.03.04. 14.10

Robert Kubica újra profi pilóta lesz, 2013-ban ralizni fog. A Citroënnel kötött szerződés értelmében a WRC2 bajnokságban indul.

Robert Kubica a rali-világbajnokság WRC2 kategóriájában indul 2013-ban, miután szerződést kötött a Citroënnel.  A volt Forma-1-es pilóta hét futamon fog vezetni egy Citroën DS3 RRC modellt. Kubica korábban tárgyalt a Mercedesszel egy esetleges DTM szereplésről is, a pályaversenyzés helyett azonban a raliban folytatja.  

“Mérlegeltem a különböző lehetőségeket, mielőtt emellett a program mellett döntöttem” – nyilatkozta Kubica. “Kapcsolatban voltam a Citroënnel és mindkét fél lelkes volt, hogy továbbra is együtt dolgozzunk. Nagyon elégedett vagyok, hogy visszatérhetek a csúcskategóriás versenyzéshez.”


A WRC2 bajnokság a WRC sorozattal párhuzamosan, ugyanazokon a versenyeken zajlik. A résztvevőknek azonban csak hét futamot kell teljesíteni, amelyek közül a legjobb hat eredménye számít. A lengyel pilóta ugyanakkor március 21-23. között rajthoz áll az Európai rali-bajnokság harmadik futamán is, a Kanári-szigeteken, mielőtt áprilisban elkezdené a WRC2-es sorozatot Portugáliában.

“Izgalmas kihívás lesz, hogy részt vehetek a Rally Islas Canarias-on. Alig várom, hogy versenyezzek, de egyelőre nem tűztem ki magamnak semmilyen konkrét célt. Még mindig nagyon sokat kell tanulnom és a fejlődéshez gyűjtenem kell a kilométereket” – nyilatkozta

A WRC2 mezőnyében is többféle modellel lehet versenyezni, a csúcskategóriát az RRC (Regional Rally Car) jelenti. Látványra igen hasonló a WRC és RRC modell, de utóbbi karosszériája kisebb leszorítóerőt termel. Bár minkét autóba 1,6 literes turbómotor kerül, a WRC modelleknél engedélyezett 33 milliméteres szűkítő helyett az RRC-nél 30 milliméteren kap levegőt a turbó, ennek megfelelően a motor is gyengébb.

A WRC-k hivatalosan 315 lóerősek, az RRC kb 270-280. A WRC-knél megadott 450 Nm helyett az RRC-ben 350-360 Nn nyomaték áll a pilóta rendelkezésére. Az autók tömege megegyezik, minimum 1200 kilogramm. Hajtásláncuk, sebességváltójuk azonos, Kubicáé azonban részben eltérő lesz.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis engedélyezte, hogy a volt F1 pilóta autójában kormányváltó legyen. Míg a többi WRC-ben, RRC-ben jobb oldalt hagyományos helyen van a váltókar, Kubica bal oldalt egy kis füllel kapcsolhat, így tehermentesítve a 2011-es ralibalesetben megsérült jobb kezét. Előnyt nem jelent ez a megoldás, mert lassabban fog kapcsolni, mint a normál változat.

Kubicának nem újdonság a rali, korábban több futamon is indult, tavaly már a Citroën segítségével egy C4 WRC-vel is. A 2013-as idényhez a Citroën nemcsak technikai hátteret biztosít, de a szponzor felhajtásában is segített.

A Citroën nem zárta  ki a lehetőségét, hogy Kubica további Eb-futamokon is rajthoz álljon, vélhetően az eredményektől is függ majd ez. Ugyanakkor a jövőről egyelőre csak találgatások vannak, de kézenfekvő lenne, hogy a lengyelt bevonják a WTCC-programjukba, amennyiben az elindul.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.