Kubica a rali-vb-n indul

Citroënnel áll rajthoz

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.03.04. 14.10

Robert Kubica újra profi pilóta lesz, 2013-ban ralizni fog. A Citroënnel kötött szerződés értelmében a WRC2 bajnokságban indul.

Robert Kubica a rali-világbajnokság WRC2 kategóriájában indul 2013-ban, miután szerződést kötött a Citroënnel.  A volt Forma-1-es pilóta hét futamon fog vezetni egy Citroën DS3 RRC modellt. Kubica korábban tárgyalt a Mercedesszel egy esetleges DTM szereplésről is, a pályaversenyzés helyett azonban a raliban folytatja.  

“Mérlegeltem a különböző lehetőségeket, mielőtt emellett a program mellett döntöttem” – nyilatkozta Kubica. “Kapcsolatban voltam a Citroënnel és mindkét fél lelkes volt, hogy továbbra is együtt dolgozzunk. Nagyon elégedett vagyok, hogy visszatérhetek a csúcskategóriás versenyzéshez.”


A WRC2 bajnokság a WRC sorozattal párhuzamosan, ugyanazokon a versenyeken zajlik. A résztvevőknek azonban csak hét futamot kell teljesíteni, amelyek közül a legjobb hat eredménye számít. A lengyel pilóta ugyanakkor március 21-23. között rajthoz áll az Európai rali-bajnokság harmadik futamán is, a Kanári-szigeteken, mielőtt áprilisban elkezdené a WRC2-es sorozatot Portugáliában.

“Izgalmas kihívás lesz, hogy részt vehetek a Rally Islas Canarias-on. Alig várom, hogy versenyezzek, de egyelőre nem tűztem ki magamnak semmilyen konkrét célt. Még mindig nagyon sokat kell tanulnom és a fejlődéshez gyűjtenem kell a kilométereket” – nyilatkozta

A WRC2 mezőnyében is többféle modellel lehet versenyezni, a csúcskategóriát az RRC (Regional Rally Car) jelenti. Látványra igen hasonló a WRC és RRC modell, de utóbbi karosszériája kisebb leszorítóerőt termel. Bár minkét autóba 1,6 literes turbómotor kerül, a WRC modelleknél engedélyezett 33 milliméteres szűkítő helyett az RRC-nél 30 milliméteren kap levegőt a turbó, ennek megfelelően a motor is gyengébb.

A WRC-k hivatalosan 315 lóerősek, az RRC kb 270-280. A WRC-knél megadott 450 Nm helyett az RRC-ben 350-360 Nn nyomaték áll a pilóta rendelkezésére. Az autók tömege megegyezik, minimum 1200 kilogramm. Hajtásláncuk, sebességváltójuk azonos, Kubicáé azonban részben eltérő lesz.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis engedélyezte, hogy a volt F1 pilóta autójában kormányváltó legyen. Míg a többi WRC-ben, RRC-ben jobb oldalt hagyományos helyen van a váltókar, Kubica bal oldalt egy kis füllel kapcsolhat, így tehermentesítve a 2011-es ralibalesetben megsérült jobb kezét. Előnyt nem jelent ez a megoldás, mert lassabban fog kapcsolni, mint a normál változat.

Kubicának nem újdonság a rali, korábban több futamon is indult, tavaly már a Citroën segítségével egy C4 WRC-vel is. A 2013-as idényhez a Citroën nemcsak technikai hátteret biztosít, de a szponzor felhajtásában is segített.

A Citroën nem zárta  ki a lehetőségét, hogy Kubica további Eb-futamokon is rajthoz álljon, vélhetően az eredményektől is függ majd ez. Ugyanakkor a jövőről egyelőre csak találgatások vannak, de kézenfekvő lenne, hogy a lengyelt bevonják a WTCC-programjukba, amennyiben az elindul.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.