Kubica a rali-vb-n indul

Citroënnel áll rajthoz

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.03.04. 14.10

Robert Kubica újra profi pilóta lesz, 2013-ban ralizni fog. A Citroënnel kötött szerződés értelmében a WRC2 bajnokságban indul.

Robert Kubica a rali-világbajnokság WRC2 kategóriájában indul 2013-ban, miután szerződést kötött a Citroënnel.  A volt Forma-1-es pilóta hét futamon fog vezetni egy Citroën DS3 RRC modellt. Kubica korábban tárgyalt a Mercedesszel egy esetleges DTM szereplésről is, a pályaversenyzés helyett azonban a raliban folytatja.  

“Mérlegeltem a különböző lehetőségeket, mielőtt emellett a program mellett döntöttem” – nyilatkozta Kubica. “Kapcsolatban voltam a Citroënnel és mindkét fél lelkes volt, hogy továbbra is együtt dolgozzunk. Nagyon elégedett vagyok, hogy visszatérhetek a csúcskategóriás versenyzéshez.”


A WRC2 bajnokság a WRC sorozattal párhuzamosan, ugyanazokon a versenyeken zajlik. A résztvevőknek azonban csak hét futamot kell teljesíteni, amelyek közül a legjobb hat eredménye számít. A lengyel pilóta ugyanakkor március 21-23. között rajthoz áll az Európai rali-bajnokság harmadik futamán is, a Kanári-szigeteken, mielőtt áprilisban elkezdené a WRC2-es sorozatot Portugáliában.

“Izgalmas kihívás lesz, hogy részt vehetek a Rally Islas Canarias-on. Alig várom, hogy versenyezzek, de egyelőre nem tűztem ki magamnak semmilyen konkrét célt. Még mindig nagyon sokat kell tanulnom és a fejlődéshez gyűjtenem kell a kilométereket” – nyilatkozta

A WRC2 mezőnyében is többféle modellel lehet versenyezni, a csúcskategóriát az RRC (Regional Rally Car) jelenti. Látványra igen hasonló a WRC és RRC modell, de utóbbi karosszériája kisebb leszorítóerőt termel. Bár minkét autóba 1,6 literes turbómotor kerül, a WRC modelleknél engedélyezett 33 milliméteres szűkítő helyett az RRC-nél 30 milliméteren kap levegőt a turbó, ennek megfelelően a motor is gyengébb.

A WRC-k hivatalosan 315 lóerősek, az RRC kb 270-280. A WRC-knél megadott 450 Nm helyett az RRC-ben 350-360 Nn nyomaték áll a pilóta rendelkezésére. Az autók tömege megegyezik, minimum 1200 kilogramm. Hajtásláncuk, sebességváltójuk azonos, Kubicáé azonban részben eltérő lesz.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis engedélyezte, hogy a volt F1 pilóta autójában kormányváltó legyen. Míg a többi WRC-ben, RRC-ben jobb oldalt hagyományos helyen van a váltókar, Kubica bal oldalt egy kis füllel kapcsolhat, így tehermentesítve a 2011-es ralibalesetben megsérült jobb kezét. Előnyt nem jelent ez a megoldás, mert lassabban fog kapcsolni, mint a normál változat.

Kubicának nem újdonság a rali, korábban több futamon is indult, tavaly már a Citroën segítségével egy C4 WRC-vel is. A 2013-as idényhez a Citroën nemcsak technikai hátteret biztosít, de a szponzor felhajtásában is segített.

A Citroën nem zárta  ki a lehetőségét, hogy Kubica további Eb-futamokon is rajthoz álljon, vélhetően az eredményektől is függ majd ez. Ugyanakkor a jövőről egyelőre csak találgatások vannak, de kézenfekvő lenne, hogy a lengyelt bevonják a WTCC-programjukba, amennyiben az elindul.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.