Kátyúkára lett? Ezt kell tennie!

Kátyú-kisokos

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.04. 16.00

A közút üzemeltetőjéhez kell fordulni kátyúkár esetén, és lesz vele némi macera, a casco egyszerűbben segíthet.

Ha a munkahelyek száma is olyan tempóba nőne, mint a kátyúké, heteken belül munkaerőhiány alakulna ki az országban – csak a fővárosban naponta 5-700 kátyú keletkezik (a Magyar Közút Zrt. külön telefonszámot rendszeresített úthibák bejelentésére, az országos – tehát nem fővárosi vagy egyéb önkormányzati tulajdonú! -, közúthálózaton tapasztalt hibák bejelentésére a 06-40-18-88-66-os számot kell hívni. Ha esetleg valaki szorong, ha nincs mit közölnie, üljön be a kocsijába, tárcsázza nyugodtan a számot, egész nap beszélhet). 
Evidencia, hogy a kátyúk veszélyesek, és károsak az autókra. A kár pedig több százezer forint is jelenthet. Ha megtörtént a baj (cafatokra szakadt a gumi, morzsalékosra tört a könnyűfém felni), először ki kell deríteni, hogy az út hova tartozik, ki a kezelője – erről a weboldalról ez szerencsére kideríthető (kell tudnunk az út számát és kilométerszelvényét). 
Ha megvan, indulhat az egyezkedés. Bizonyítanunk kell tudni, hogy az autó kereke azért tört ketté,

Az ezer kátyútó országa

Az ezer kátyútó országa


 avagy esett át Dél-Koreába, mert éppenséggel megnyílt a föld a prímán karbantartott úton – és ezt fotóval, sőt fotóalbummal is jó, ha alátámasztjuk – autó a gödörben, lyuk az úton, autó sérülései stb.  
Ha a kezelő nincs épp gáláns hangulatban, ami könnyen előfordulhat, hosszadalmas procedúrára számíthatunk, ezért casco-biztosítás terhére is bejelenthetjük a kárt, ahol nem kell egyértelműen bizonyítani a kátyúhibát (és mondjuk mi sem indultunk el filmstúdiónyi felszereléssel hazulról).

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.