Ha a munkahelyek száma is olyan tempóba nőne, mint a kátyúké, heteken belül munkaerőhiány alakulna ki az országban – csak a fővárosban naponta 5-700 kátyú keletkezik (a Magyar Közút Zrt. külön telefonszámot rendszeresített úthibák bejelentésére, az országos – tehát nem fővárosi vagy egyéb önkormányzati tulajdonú! -, közúthálózaton tapasztalt hibák bejelentésére a 06-40-18-88-66-os számot kell hívni. Ha esetleg valaki szorong, ha nincs mit közölnie, üljön be a kocsijába, tárcsázza nyugodtan a számot, egész nap beszélhet). 
Evidencia, hogy a kátyúk veszélyesek, és károsak az autókra. A kár pedig több százezer forint is jelenthet. Ha megtörtént a baj (cafatokra szakadt a gumi, morzsalékosra tört a könnyűfém felni), először ki kell deríteni, hogy az út hova tartozik, ki a kezelője – erről a weboldalról ez szerencsére kideríthető (kell tudnunk az út számát és kilométerszelvényét). 
Ha megvan, indulhat az egyezkedés. Bizonyítanunk kell tudni, hogy az autó kereke azért tört ketté,

Az ezer kátyútó országa

Az ezer kátyútó országa


 avagy esett át Dél-Koreába, mert éppenséggel megnyílt a föld a prímán karbantartott úton – és ezt fotóval, sőt fotóalbummal is jó, ha alátámasztjuk – autó a gödörben, lyuk az úton, autó sérülései stb.  
Ha a kezelő nincs épp gáláns hangulatban, ami könnyen előfordulhat, hosszadalmas procedúrára számíthatunk, ezért casco-biztosítás terhére is bejelenthetjük a kárt, ahol nem kell egyértelműen bizonyítani a kátyúhibát (és mondjuk mi sem indultunk el filmstúdiónyi felszereléssel hazulról).