Számítógép-vezérelt sétapálca nyugdíjasoknak

Idősödő űrutasok támasza

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.02. 09.00

GPS-sel és szívmonitorral kombinált okosbotot fejlesztett ki a Fujitsu. A készülék riaszt, ha gazdája elesik.

Azért, mert valaki emlékszik, milyen volt az élet a Sinkanszen előtt, még nem kell, hogy kimaradjon a modern kor vívmányaiból, gondolta a Fujitsu, amikor elkezdte fejleszteni kifejezetten szenior polgártársaknak szánt kütyüjét.

2011: Fujitsu Okosbot 1.0

2011: Fujitsu Okosbot 1.0


Az első prototípus még 2011-ben készült el, és a litván Egle Ugintaite fejéből kipattant ötlet azonmód díjat is nyert a vállalati seregszemlén. Idén bemutatták a bot második generációs előtanulmányát – csuklótámasz nélkül, átdolgozott kijelzővel. Az okosbot tényleg és konkrétan bot: egy járássegítő eszköz, csak valamivel modernebb az általunk ismert gumivégű, kéknyelű sztk-rudazatoknál.

Amellett, hogy ergonomikus támaszt nyújt a tenyérnek, egy beépített pontmátrix kijelzővel is rendelkezik. Ezen megjeleníthető a felhasználó pulzusa, vagy irányjelző nyilak, amennyiben a botba (otthon, előre) betáplálták a tervezett úti célt. Utóbbi különösen kedves ötlet, hiszen diszkrét, mégis könnyen leolvasható tanácsaival nagyfokú önállóságot adhat a nyugdíjasoknak – családtagjaik pedig megnyugodhatnak, hiszen folyamatosan nyomon követhetik, merre járnak az öregek.

A készülék Bluetooth és wifi kapcsolódásra is alkalmas, és amennyiben úgy érzékelik, hogy gazdájával nincs minden rendben, képes riasztani az orvost vagy a családtagokat, megadva pontos helyzetét. A prototípus akkumulátora három órát bír egy töltéssel, úgyhogy egész napos kalandozásra nem alkalmas, de a célközönség számára ez talán nem olyan nagy tragédia.

Kommentek

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.