Állítólag ha az első millió megvan, utána már könnyebben megy a gazdagodás. Persze onnan sem egyszerű. Nemrég a Financial Times megvizsgálta, melyik befektetés hozta a legnagyobb növekedést az elmúlt tíz évben.

A csúcskategóriás New York-i lakóingatlanok értéke 72 százalékkal nőtt, míg a hasonló tulajdonságú hongkongi lakások esetében 220 százalékos emelkedést jegyeztek fel, amely sokkal inkább jellemező a képzőművészeti alkotásokra, ritka érmékre, bélyegekre. Ám ezen befektetések egyike sem ér a közelébe annak a 395 százalékos megtérülésnek, amelyet az arany mellett a klasszikus autóknál lehet elérni.

Továbbra is ez a legjobb befektetés a piacon a lap szerint.  

A ritkaságok között is kiemelkedőek a klasszikus Ferrarik, amelyek az utóbbi években rendre az árverések legnagyobb hasznot hajtó modelljeiként keltek el. A 250 Testa Rossa egyik példánya 12 millió dollárért (2,7 milliárd forint), egy másik 16,3 millió dollárért (3,7 milliárd forint) kelt el a közelmúltban. De sorolhatnánk a hasonló árakat.

Míg 2003-ban egy 1959-es Ferrari 1959 250 GT Berlinetta 1,195 millió dollárét (270 millió forint) cserélt gazdát, egy hasonló autóért 2012-ben már 6,71 milliót (1,5 milliárd forint) fizettek. Több mint 400 százalékos növekedés!

Persze egy ilyen üzlethez még dollárból sem elég egy millió…