Vége az elvakításnak!

A Volvo új fényszórója mérföldkő

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.01. 06.00

A Volvo újítása egy régi bosszúság- és stresszforást iktat ki a vezetés világából.

Tegye fel a kezét, aki anyázott már azért, mert esti vezetéskor az országúton szembejövő autó nem kapcsolta a le a fényszórót! Most tegye fel az a kezét, akit nem járt át némi bűntudat azért, mert ő tette ugyanezt a szembejövővel! 


Most tegyük le mindkét kezünket, mert nem tudjuk lejjebb görgetni az oldalt. 

A vezetés egyik legjellemzőbb stressz- és bosszúságforrása a fényszóró – lekapcsolásakor szorongani kezdünk, hogy nem látjuk be az utat, aztán szorongunk, hogy elvakítjuk a szembejövőt, aztán ő vakít el minket, pláne ha vicces kedvű kamionsofőrről van szó. 

Most a vezetők egy csoportja a maga részéről megnyugodhat. Vége a stressznek. 
A Volvo ugyanis az S60, V60 és XC60 modellekben rendszeresít egy újítást, amelynek jelentősége a kerék feltalálásával vetekszik. A cég automatikus fékezőrendszere által használt, a visszapillantó tükör mögött, a szélvédő tetején található kis kamera érzékeli a távolban felbukkanó közeledő járművet (motort is), és (a vezérlőegységen keresztül) a kiadja az utasítást a lámpáknál található kis fémlapokból álló hengernek, hogy árnyékolja le a fénysugár azon részét, amely a közeledő objektumra esik. Így nem kell lekapcsolni a fényszórót. Nem vakítunk el senkit, és továbbra is jól látjuk az úttestet. 
Hibátlan. 

A 15 km/h-s sebességtől működő technika a fenti modellekben idén tavasztól érhető el. 
És a Volvo tarsolyában vannak még más fejlesztések is, amelyeket a Genfi Autószalonon tár a nagyközönség és a szakma elé. A cég 2000 óta 50%-kal csökkentette a biztonsági rendszerek által a márkával kapcsolatos balesetek és halálesetek előfordulásának esélyét, és 2020-ra el akarja érni, hogy Volvóban ülve senki ne szenvedjen súlyos sérülést vagy haljon meg baleset esetén. A Volvóról amúgy is mindenkinek a biztonság ugrik be (egyébként a hollywoodi filmekben a nem túl gazdag, de bölcs értelmiségi karaktert onnan lehet felismerni az utóbbi 15 évben, hogy Volvo 265-öse van.)
Persze a többi autógyár is kísérletezik a reflektorprobléma megoldásával, a Mercedes Intelligent Drive rendszerének is van ilyen eleme, az Adaptive Highbeam Assist PLUS, sőt a Volkswagennél szintén rendelhető ilyen extra. Szóval eljön az idő, amikor ez a feszültségforrás teljesen kikopik a vezetés élményéből, és jobb hely lesz a világ.

Kommentek

  • mtbe

    Ez nagyon jó, csak amíg az utakon sok autó tompított fényszórója is rosszul áll és a szembejövő arcába világít, addig nem vagyok túl boldog. Másrészt nem egyszer láttam már-főleg BKV busznál-hogy nap közben világít a reflektorral. Valamint a nappali menetjelző is vakít, főleg ha szürkületkor használják, továbbá az olyan ködfényszóró is, ami magasan van elhelyezve. Szóval még van mit szabályozni.

  • mtbe

    Persze ha csupa V60, S60 és XC60 közlekedne, semmi gond. :)

  • Dino871

    Azért szokás szerint ez sokkal komolyabb technika mint a németek kissé elkapkodott hasonló cucca….

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.