Tegye fel a kezét, aki anyázott már azért, mert esti vezetéskor az országúton szembejövő autó nem kapcsolta a le a fényszórót! Most tegye fel az a kezét, akit nem járt át némi bűntudat azért, mert ő tette ugyanezt a szembejövővel! 


Most tegyük le mindkét kezünket, mert nem tudjuk lejjebb görgetni az oldalt. 

A vezetés egyik legjellemzőbb stressz- és bosszúságforrása a fényszóró – lekapcsolásakor szorongani kezdünk, hogy nem látjuk be az utat, aztán szorongunk, hogy elvakítjuk a szembejövőt, aztán ő vakít el minket, pláne ha vicces kedvű kamionsofőrről van szó. 

Most a vezetők egy csoportja a maga részéről megnyugodhat. Vége a stressznek. 
A Volvo ugyanis az S60, V60 és XC60 modellekben rendszeresít egy újítást, amelynek jelentősége a kerék feltalálásával vetekszik. A cég automatikus fékezőrendszere által használt, a visszapillantó tükör mögött, a szélvédő tetején található kis kamera érzékeli a távolban felbukkanó közeledő járművet (motort is), és (a vezérlőegységen keresztül) a kiadja az utasítást a lámpáknál található kis fémlapokból álló hengernek, hogy árnyékolja le a fénysugár azon részét, amely a közeledő objektumra esik. Így nem kell lekapcsolni a fényszórót. Nem vakítunk el senkit, és továbbra is jól látjuk az úttestet. 
Hibátlan. 

A 15 km/h-s sebességtől működő technika a fenti modellekben idén tavasztól érhető el. 
És a Volvo tarsolyában vannak még más fejlesztések is, amelyeket a Genfi Autószalonon tár a nagyközönség és a szakma elé. A cég 2000 óta 50%-kal csökkentette a biztonsági rendszerek által a márkával kapcsolatos balesetek és halálesetek előfordulásának esélyét, és 2020-ra el akarja érni, hogy Volvóban ülve senki ne szenvedjen súlyos sérülést vagy haljon meg baleset esetén. A Volvóról amúgy is mindenkinek a biztonság ugrik be (egyébként a hollywoodi filmekben a nem túl gazdag, de bölcs értelmiségi karaktert onnan lehet felismerni az utóbbi 15 évben, hogy Volvo 265-öse van.)
Persze a többi autógyár is kísérletezik a reflektorprobléma megoldásával, a Mercedes Intelligent Drive rendszerének is van ilyen eleme, az Adaptive Highbeam Assist PLUS, sőt a Volkswagennél szintén rendelhető ilyen extra. Szóval eljön az idő, amikor ez a feszültségforrás teljesen kikopik a vezetés élményéből, és jobb hely lesz a világ.