Vége az elvakításnak!

A Volvo új fényszórója mérföldkő

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.01. 06.00

A Volvo újítása egy régi bosszúság- és stresszforást iktat ki a vezetés világából.

Tegye fel a kezét, aki anyázott már azért, mert esti vezetéskor az országúton szembejövő autó nem kapcsolta a le a fényszórót! Most tegye fel az a kezét, akit nem járt át némi bűntudat azért, mert ő tette ugyanezt a szembejövővel! 


Most tegyük le mindkét kezünket, mert nem tudjuk lejjebb görgetni az oldalt. 

A vezetés egyik legjellemzőbb stressz- és bosszúságforrása a fényszóró – lekapcsolásakor szorongani kezdünk, hogy nem látjuk be az utat, aztán szorongunk, hogy elvakítjuk a szembejövőt, aztán ő vakít el minket, pláne ha vicces kedvű kamionsofőrről van szó. 

Most a vezetők egy csoportja a maga részéről megnyugodhat. Vége a stressznek. 
A Volvo ugyanis az S60, V60 és XC60 modellekben rendszeresít egy újítást, amelynek jelentősége a kerék feltalálásával vetekszik. A cég automatikus fékezőrendszere által használt, a visszapillantó tükör mögött, a szélvédő tetején található kis kamera érzékeli a távolban felbukkanó közeledő járművet (motort is), és (a vezérlőegységen keresztül) a kiadja az utasítást a lámpáknál található kis fémlapokból álló hengernek, hogy árnyékolja le a fénysugár azon részét, amely a közeledő objektumra esik. Így nem kell lekapcsolni a fényszórót. Nem vakítunk el senkit, és továbbra is jól látjuk az úttestet. 
Hibátlan. 

A 15 km/h-s sebességtől működő technika a fenti modellekben idén tavasztól érhető el. 
És a Volvo tarsolyában vannak még más fejlesztések is, amelyeket a Genfi Autószalonon tár a nagyközönség és a szakma elé. A cég 2000 óta 50%-kal csökkentette a biztonsági rendszerek által a márkával kapcsolatos balesetek és halálesetek előfordulásának esélyét, és 2020-ra el akarja érni, hogy Volvóban ülve senki ne szenvedjen súlyos sérülést vagy haljon meg baleset esetén. A Volvóról amúgy is mindenkinek a biztonság ugrik be (egyébként a hollywoodi filmekben a nem túl gazdag, de bölcs értelmiségi karaktert onnan lehet felismerni az utóbbi 15 évben, hogy Volvo 265-öse van.)
Persze a többi autógyár is kísérletezik a reflektorprobléma megoldásával, a Mercedes Intelligent Drive rendszerének is van ilyen eleme, az Adaptive Highbeam Assist PLUS, sőt a Volkswagennél szintén rendelhető ilyen extra. Szóval eljön az idő, amikor ez a feszültségforrás teljesen kikopik a vezetés élményéből, és jobb hely lesz a világ.

Kommentek

  • mtbe

    Ez nagyon jó, csak amíg az utakon sok autó tompított fényszórója is rosszul áll és a szembejövő arcába világít, addig nem vagyok túl boldog. Másrészt nem egyszer láttam már-főleg BKV busznál-hogy nap közben világít a reflektorral. Valamint a nappali menetjelző is vakít, főleg ha szürkületkor használják, továbbá az olyan ködfényszóró is, ami magasan van elhelyezve. Szóval még van mit szabályozni.

  • mtbe

    Persze ha csupa V60, S60 és XC60 közlekedne, semmi gond. :)

  • Dino871

    Azért szokás szerint ez sokkal komolyabb technika mint a németek kissé elkapkodott hasonló cucca….

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.