AMG SLS Black Series: Fekete mágia

631 lóerő, másfél tonna, 315 km/óra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.01. 09.10

Ilyen az, amikor egy tuningcég saját munkáját tekinti kiindulási alapnak: a Black Series minden eddigi utcai sirályszárnyasnál gyorsabb és erősebb


Ha létezne autóipari tápláléklánc, annak valahol itt lenne a vége. A büszke AMG modellek félénken meghúzódnak a sarokban, ha feltűnik egy velük azonos alapokra épülő, de még inkább kiélezett, még kevésbé engedékeny Black Series kivitel (eddig négy ilyen épült, ez az ötödik). Nincs ez másképp az AMG csúcsmodelljével, az SLS szupersportkupéval sem, bár nehéz elképzelni, ahogy egy 571 lóerős fenevad hátára fordulva kegyelemért könyörög…

A megtévesztő módon törtfehérre fényezett Black Series felsőbbrendűségének a több titka is van. A leginkább kézenfekvő az a több mint 10 százaléknyi plusz teljesítmény, amelyet az AMG mérnökei kipréseltek a V8-as blokkból. Megnövelték a maximális fordulatszámot, vadonatúj szelepvezérlést terveztek a blokkhoz, átdolgozták a szívócsövet, és természetesen újraírták a befecskendező vezérlését.

Magát a blokkot sem hagyták érintetlenül, optimalizálták a forgattyúsház kialakítását, a motort pedig gáztöltésű lengéscsillapítóval támasztották ki.


A megnövelt teljesítmény mellett az autó tömegét is lefaragták: a titánium kipufogórendszeren és a szénszálas kardáncsövön 13-13 kilót spóroltak, a hagyományos indítómotort ultramodern lítium-ion egységre cserélték (-8 kg), és így tovább. A méregdrága fogyókúra végén összesen 70 kilóval (azaz nagyjából egy szabványos sofőr tömegével) lett könnyebb a Black Series az alapváltozatnál; egy lóerőre csupán 2,45 kilogramm tömeg jut, ami az AMG történetének legjobb utcai viszonyszáma

A mélyebben beépített sebességváltót szintén gáztöltésű bakokkal támasztották ki a jelentős erőhatások kiküszöbölésére; a vezető bármikor, még komfort üzemmódban is bele tud nyúlni kézzel a kapcsolásba, a differenciálmű pedig elektronikus vezérlésű, részlegesen önzáró kialakítást kapott

A képet keményebb felfüggesztés, szélesebb nyomtáv, nagyobb abroncsok, közvetlenebb kormányzás, és brutális, elöl 402, hátul 360 mm átmérőjű kerámia féktárcsák teszik teljessé.

Így az autó nem vall szégyent a dizájnját ihlető GBT3 versenyautóval szemben. A lehengerlő szélesítések mellett azt az opciós, fixen beépített, két pozícióban állítható hátsó szárnyat is ettől örökölte az autó, alapállásában áramvonalasabbá teszi a karosszériát, versenyhelyzetben ellenben irdatlan leszorítóerőt termel.

Utóbbi indokoltnak látszik: az SLS AMG Black Series 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig eléri a 315 km/órát.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.