AMG SLS Black Series: Fekete mágia

631 lóerő, másfél tonna, 315 km/óra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.01. 09.10

Ilyen az, amikor egy tuningcég saját munkáját tekinti kiindulási alapnak: a Black Series minden eddigi utcai sirályszárnyasnál gyorsabb és erősebb


Ha létezne autóipari tápláléklánc, annak valahol itt lenne a vége. A büszke AMG modellek félénken meghúzódnak a sarokban, ha feltűnik egy velük azonos alapokra épülő, de még inkább kiélezett, még kevésbé engedékeny Black Series kivitel (eddig négy ilyen épült, ez az ötödik). Nincs ez másképp az AMG csúcsmodelljével, az SLS szupersportkupéval sem, bár nehéz elképzelni, ahogy egy 571 lóerős fenevad hátára fordulva kegyelemért könyörög…

A megtévesztő módon törtfehérre fényezett Black Series felsőbbrendűségének a több titka is van. A leginkább kézenfekvő az a több mint 10 százaléknyi plusz teljesítmény, amelyet az AMG mérnökei kipréseltek a V8-as blokkból. Megnövelték a maximális fordulatszámot, vadonatúj szelepvezérlést terveztek a blokkhoz, átdolgozták a szívócsövet, és természetesen újraírták a befecskendező vezérlését.

Magát a blokkot sem hagyták érintetlenül, optimalizálták a forgattyúsház kialakítását, a motort pedig gáztöltésű lengéscsillapítóval támasztották ki.


A megnövelt teljesítmény mellett az autó tömegét is lefaragták: a titánium kipufogórendszeren és a szénszálas kardáncsövön 13-13 kilót spóroltak, a hagyományos indítómotort ultramodern lítium-ion egységre cserélték (-8 kg), és így tovább. A méregdrága fogyókúra végén összesen 70 kilóval (azaz nagyjából egy szabványos sofőr tömegével) lett könnyebb a Black Series az alapváltozatnál; egy lóerőre csupán 2,45 kilogramm tömeg jut, ami az AMG történetének legjobb utcai viszonyszáma

A mélyebben beépített sebességváltót szintén gáztöltésű bakokkal támasztották ki a jelentős erőhatások kiküszöbölésére; a vezető bármikor, még komfort üzemmódban is bele tud nyúlni kézzel a kapcsolásba, a differenciálmű pedig elektronikus vezérlésű, részlegesen önzáró kialakítást kapott

A képet keményebb felfüggesztés, szélesebb nyomtáv, nagyobb abroncsok, közvetlenebb kormányzás, és brutális, elöl 402, hátul 360 mm átmérőjű kerámia féktárcsák teszik teljessé.

Így az autó nem vall szégyent a dizájnját ihlető GBT3 versenyautóval szemben. A lehengerlő szélesítések mellett azt az opciós, fixen beépített, két pozícióban állítható hátsó szárnyat is ettől örökölte az autó, alapállásában áramvonalasabbá teszi a karosszériát, versenyhelyzetben ellenben irdatlan leszorítóerőt termel.

Utóbbi indokoltnak látszik: az SLS AMG Black Series 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig eléri a 315 km/órát.

Kommentek

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.