AMG SLS Black Series: Fekete mágia

631 lóerő, másfél tonna, 315 km/óra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.01. 09.10

Ilyen az, amikor egy tuningcég saját munkáját tekinti kiindulási alapnak: a Black Series minden eddigi utcai sirályszárnyasnál gyorsabb és erősebb


Ha létezne autóipari tápláléklánc, annak valahol itt lenne a vége. A büszke AMG modellek félénken meghúzódnak a sarokban, ha feltűnik egy velük azonos alapokra épülő, de még inkább kiélezett, még kevésbé engedékeny Black Series kivitel (eddig négy ilyen épült, ez az ötödik). Nincs ez másképp az AMG csúcsmodelljével, az SLS szupersportkupéval sem, bár nehéz elképzelni, ahogy egy 571 lóerős fenevad hátára fordulva kegyelemért könyörög…

A megtévesztő módon törtfehérre fényezett Black Series felsőbbrendűségének a több titka is van. A leginkább kézenfekvő az a több mint 10 százaléknyi plusz teljesítmény, amelyet az AMG mérnökei kipréseltek a V8-as blokkból. Megnövelték a maximális fordulatszámot, vadonatúj szelepvezérlést terveztek a blokkhoz, átdolgozták a szívócsövet, és természetesen újraírták a befecskendező vezérlését.

Magát a blokkot sem hagyták érintetlenül, optimalizálták a forgattyúsház kialakítását, a motort pedig gáztöltésű lengéscsillapítóval támasztották ki.


A megnövelt teljesítmény mellett az autó tömegét is lefaragták: a titánium kipufogórendszeren és a szénszálas kardáncsövön 13-13 kilót spóroltak, a hagyományos indítómotort ultramodern lítium-ion egységre cserélték (-8 kg), és így tovább. A méregdrága fogyókúra végén összesen 70 kilóval (azaz nagyjából egy szabványos sofőr tömegével) lett könnyebb a Black Series az alapváltozatnál; egy lóerőre csupán 2,45 kilogramm tömeg jut, ami az AMG történetének legjobb utcai viszonyszáma

A mélyebben beépített sebességváltót szintén gáztöltésű bakokkal támasztották ki a jelentős erőhatások kiküszöbölésére; a vezető bármikor, még komfort üzemmódban is bele tud nyúlni kézzel a kapcsolásba, a differenciálmű pedig elektronikus vezérlésű, részlegesen önzáró kialakítást kapott

A képet keményebb felfüggesztés, szélesebb nyomtáv, nagyobb abroncsok, közvetlenebb kormányzás, és brutális, elöl 402, hátul 360 mm átmérőjű kerámia féktárcsák teszik teljessé.

Így az autó nem vall szégyent a dizájnját ihlető GBT3 versenyautóval szemben. A lehengerlő szélesítések mellett azt az opciós, fixen beépített, két pozícióban állítható hátsó szárnyat is ettől örökölte az autó, alapállásában áramvonalasabbá teszi a karosszériát, versenyhelyzetben ellenben irdatlan leszorítóerőt termel.

Utóbbi indokoltnak látszik: az SLS AMG Black Series 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig eléri a 315 km/órát.

Kommentek

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

Motorháztetőre vetette magát egy félnótás gyalogos

Rávetette magát a vétlen autósra, majd felháborodott, mint akit valóban elütöttek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.