A 4,17 méter hosszú, 1,8 méter széles, kevesebb, mint egy méter magas R1 mindössze 592 kilót nyom. Ennek tudatában az autó erőforrásául szolgáló előző generációs, 210 lóerősre és 220 newtonméteresre hizlalt Renault Clio RS motorjával komoly lehetőségek állnak a felélesztett márka előtt, hiszen a 356 lóerő/tonna a teljesítmény-tömeg aránya.

A motorsportban minden valamit magára adó gyártóhoz hasonlóan itt is szénszálas anyagokat használtak fel a csekély súly elérése érdekében. Megtalálhatóak továbbá a szokásos versenyautókhoz fejlesztett biztonsági felszerelések, mint például a beépített tűzoltórendszer, a hatpontos HANS biztonsági öv, a 60 literes biztonsági üzemanyagtartály, vagy a polikarbonát ablakok.
A karbonvázas gépbe középre, hosszában építették be a Clio Rs motorját, amihez a Hewland hatfokozatú szekvenciális sebességváltója párosul. A felfüggesztés és fékrendszer szintén neves gyártóktól érkeztek. A lassítást az AP Racing által szállított négydugattyús fékek biztosítják, a felfüggesztésért pedig a KONI két-irányban állítható lengéscsillapítói és progresszív versenyrugók gondoskodnak.
A teljesen kézzel készült versenyautóért 28 millió forintot kérnek, ami elsőre ugyan soknak tűnhet, de még így is jelentősen olcsóbb egy hasonló, ám nevesebb gyártó versenygépéhez képest.