A német autógyártónál csütörtökön bejelentették, hogy 2012 és 2016 között összességében 13 milliárd eurót (kb. 3770 ezer milliárd forint) költenek a meglévő telephelyek korszerűsítésére, illetve új modellek fejlesztésére.

“Nem tervezzük levenni a lábunkat a gázpedálról, mert amint vége szakad a válságnak, ismét fellendülés következik” – mondta Rupert Stadler vezérigazgató az Audi ingolstadti főhadiszállásán adott interjúban.

A 13 milliárd euróból nagyjából 8 milliárd jut a két németországi telephely, az ingolstadti és a neckarsulmi gyár fejlesztésére.

Magyarországon is bővít az Audi: az új győri üzemben 2013-tól évi 125 ezer jármű készülhet, idén novemberben pedig megkezdődött az új 1,2 és 1,4 literes négyhengeres Otto-motorok sorozatgyártása.

Egy december eleji közlés szerint az Audi Hungaria Motor Kft. győri gyárában az idén 1,9 milliónál több motor készül. A világon kizárólag az Audi Hungaria szereli össze az Audi TT sportautókat és az Audi A3 kabriókat a Győr és Ingolstadt közötti kooperációs gyártás keretében.

A társaság tíz éven belül közel kétszeresére tervezi növelni az autók eladását, a stratégiai cél kétmillió kocsi értékesítése 2020-ban, s ezzel meg akarja előzni a most első helyen álló BMW-t.