A kecskeméti Mercedes gyárnak köszönhetően robbanásszerűen nőtt a hazai pályán lőtt kémfotók száma. Napi szinten kaptunk képeket levélben, Facebook-on az új, magyar gyártású sportos szedánról a CLA-ról.

A titkolózásnak most karácsony előtt lett vége, lehullt a lepel, és akárcsak a Corvette esetén, Detroit előtt szivárogtak ki képek az autóról. Szerencsénkre itt nem kézikönyvbe szánt rajzokról van szó, az autót teljes pompájában vizsgálhatjuk.

Sőt, a furfangos képlopók nem elégedtek meg a normál verzióval, egyből az AMG kivitelről csenték el a képeket. Tolvaj létükre van marketingérzékük.

Ahogy azt sejteni lehetett, a Concept Style Coupe tanulmányautó vonalait örökölte a széria CLA. A nyugdíjas kedvenc csillagos modellek helyett az A-osztály jelölhető meg legközelebbi formai rokonként. A  Mercedes az új, alapvetően fronthajtású típusaival szeretne kitörni ebből a nem túl hálás szerepből, és a CLA képeit figyelve erre jó esélyük van. Lendülettel gyűrt karosszéria elemek, hatalmas márkajel, gonosz grimaszra húzódó levegőbeömlő nyílások az orron. Nem olasz szépség, de messze a legizgalmasabb Mercedes a jelenlegi kínálatban.
A CLA hajtáslánca követi majd az A- és B-osztályokét, így 1,6 és 2,0 literes turbós benzinmotor, illetve 1,5 és 1,8 literes dízelmotor kerül az orrába, ahonnan alapértelmezésben az első kerekekhez irányul a nyomaték. A képeken szereplő sportos kivitel orrába, a CLA 45 AMG-be 2,0 literes turbómotor kerül, körülbelül 350 lóerős teljesítménnyel, illetve 400 Nm-t meghaladó forgatónyomatékkal, mind a négy kereket hajtva.

Ez utóbbit a megújult 4AMTIC összkerékhajtási rendszer biztosítja, ami opcióként az összes CLA modellhez elérhető lesz.