FIAT egymilliárd eurót fordít FIAT és Jeep SUV modellek olaszországi gyártásának 2014. évi megindításába – számolt be az Automotive News Europe autóipari hírportál csütörtökön. A FIAT saját márkás és Jeep modellek gyártását telepíti Olaszországba. A FIAT kisméretű SUV modellje, az 500X váltja fel az autógyár modellpalettájában a Suzuki által Magyarországon gyártott Sedici modellt.

A FIAT Sedici a Suzuki SX4 testvérmodellje volt

A FIAT Sedici a Suzuki SX4 testvérmodellje volt


Amerikában nemrég mutatkozott be az 500L Tekking, amely szintén egyfajta szabadidő-autó, de nem azonos 500X-szel, amelynek terveit még nyáron mutatta meg a FIAT. Ami közös, hogy mindkét modell azonos technikára épül.

Az 500X-ről szóló döntés az olaszországi gyártókapacitás kihasználásának növelését célozza, valamint azt, hogy magasabb nyereséget hozó modelleket vegyenek fel a modellpalettára az európai piacon elszenvedett veszteségek visszaszorítása érdekében. A FIAT az idén európai tevékenysége után várhatóan 700 millió euró veszteséget könyvel el.

“A tömeggyártású modellekről a prémium modellekre térünk át” – mondta Sergio Marchionne, a FIAT vezérigazgatója csütörtökön a modellek gyártására kijelölt dél-olaszországi Melfi üzemben. “Ez lesz az egyetlen üzem a világon, ami a Jeep kisméretű SUV modelljeit gyártja majd” – tette hozzá.

Először Jeepként jön a kompakt szabadidő-autó

Először Jeepként jön a kompakt szabadidő-autó


Először a Jeep modell kerül gyártásba, majd a FIAT 500X következik. A kizárólag négykerék-meghajtású “Baby Jeep” modellt az európai, az észak-amerikai és az ázsiai piacon értékesíti majd a FIAT. A FIAT 500X kapható lesz majd két- és négykerék-hajtású változatban is, gyártása várhatóan 2014 második felében kezdődik.

A FIAT-csoport összesen 19 Olaszországban gyártott új modellt mutat be 2016-ig, ebből kilenc Alfa Romeo lesz, hat pedig Maserati. A konszern a FIAT és a Chrysler modellek gyártását 2016-ig évi kétmillióra tervezi felfuttatni az idei 1,25 millióról.

A vezérigazgató fokozni kívánja az európai gyártású autók globális exportját, ezzel tervezi  nyereségbe fordítani az európai piacon elszenvedett veszteségeket. A FIAT olaszországi, lengyelországi, törökországi és szerbiai gyártókapacitásának növelése 2014-ig évi hárommilliárd eurós beruházást igényel, de 2015 és 2016 között ennek köszönhetően a konszern nullszaldós lehet Európában.

Forrás: MTI