A Škoda megkezdte az új Octavia sorozatgyártását Mladá Boleslavban. A harmadik generáció előkészítésének részeként a márka történelmének egyik legnagyobb korszerűsítési és kapacitásbővítési projektjét hajtotta végre központi gyárában. Ennek középpontjában az Octavia/Rapid gyártósor termelési kapacitásának napi 800-ról 1200 autóra való fokozatos felfuttatása állt. Új karosszériagyártó terület és egy teljesen automatizált belsőtérfényező sor állt üzembe, 2013 elején pedig egy csúcsszínvonalú présgépsor is csatlakozik.

Az új Octavia bevezetésével a márka beindítja történelme legnagyobb termékoffenzívájának következő fázisát.  2015-ig a Škoda átlagosan félévente egy új vagy megújított típus bemutatását tervezi. A típuskínálat e rendkívül látványos kibővítése a márka jelenlegi növekedési ütemének felpezsdítését szolgálja, ugyanis a gyártó 2018-ra világszerte évente legalább 1,5 millió autó eladását tűzték ki célul. Az új Octavia ennek a stratégiának az egyik alappillére.

Az Octavia a márka legnagyobb mennyiségben értékesített típusa, a gyártó világszintű értékesítésében 44 százalékos arányt képviselt 2012 első tizenegy hónapjában. Megjelenése óta több mint 3,7 millió Octaviát adtak át az ügyfeleknek.

Az új típus hosszabb és szélesebb elődjénél, valamint hosszabb a tengelytávolsága is. A hátul ülőknek a legnagyobb fej- és lábteret kínálja a kategóriában, de a valamennyi versenytársáénál tágasabb a csomagtartója is, 590 literes. Ugyanakkor a harmadik generáció tagjai kiviteltől függően akár 102 kilogrammal is könnyebbek lehetnek elődeiknél.