A forgalomban lévő közel 4,2 millió járműből 256 ezerre nem kötötték meg a jogszabály által előírt kötelező biztosítást a MABISZ 3. negyedéves fedezetlenségi vizsgálatának adatai szerint – közölte a Genertel.

 A több mint hat százaléknyi bliccelő nem csupán a fedezetlenségi díj és az elmaradt összeg egyösszegű befizetését kockáztatja, hanem ennél sokkal többet: egy általa okozott személyi sérüléses baleset akár élete végéig adósságba döntheti őt és családját.

“Noha a magyar gyakorlatban még átlagosan csupán másfél millió forintra rúg a személyi sérülések esetén kifizetett kártérítés, a fejlődő és ezért egyre drágábbá váló gyógyászati módszerek hatására folyamatosan közelítjük a nyugat-európai szintet, ahol nem ritka a 30-40 millió kárösszeg sem” – figyelmeztet Petar Dobric, a a Genertel nemzetközi és direkt értékesítésért felelős igazgatója.  “Rengeteget kockáztat tehát az az autós, aki nem köti meg az idei kampányban már átlagosan havi ezer forintért megköthető kötelező biztosítást, amely ezt az anyagi kockázatot is átvállalja tőle.”

Szerencsére a vétlen autós nincs kiszolgáltatva a biztosítással nem rendelkező károkozó fizetőképességének, ilyen esetekre hozták ugyanis létre a MABISZ Kártalanítási Számláját, amely minden olyan káresemény esetén helyt áll, amikor a vétkes fél nem rendelkezik kgfb-vel.  Az okozónak utólag persze a kártérítés teljes összegét és a kapcsolódó egyéb költségeket is meg kell térítenie.

A biztosító közlése szerint a járművekben okozott károk nagysága töredékét jelenti a személyi sérülés során felmerülő költségeknek, de összességében komoly összegekről van szó, hiszen sokkal gyakrabban merülnek fel. A nemzetközi Generali csoport 2011-es adatai szerint a magyar kifizetett átlagkár 270 ezer forintos mértéke az EU országok listájának végén foglal helyet.