Új autókoncepciója (B oszlop nélküli hátsó tolóajtó) és egyliteres, háromhengeres turbófeltöltős benzinmotorja juttatta a döntőbe a Ford kis egyterűjét, a B-maxot

Új autókoncepciója (B oszlop nélküli hátsó tolóajtó) és egyliteres, háromhengeres turbófeltöltős benzinmotorja juttatta a döntőbe a Ford kis egyterűjét, a B-maxot


A 2013-as Év Autója választás kétszeresen is különleges. Először azért, mert ez kereken az ötvenedik, vagyis jubileumi választás – ami kiemelkedő esemény a zsűri életében. A második, hogy a szavazatok összesítése után nem a szokásos hét, hanem nyolc autó került a döntőbe, a hetedik és a nyolcadik helyen ugyanis pontazonosság lépett fel.

A 22 ország 58 zsűritagjának az első fordulóban hét típust kell megneveznie, azokat, amelyeket az adott évben a legkiemelkedőbbnek tartanak. Az idei 2013-asnak nevezett választáson 32 autóból kellett hetet megnevezni, ez sikerült most nyolcra. Volt már ilyen egyébként, 2008-ban hasonló problémával került szembe a zsűri.

A helyzet pikantériája, hogy nem lehet tudni, melyik két autó került így be a döntőbe, mivel az egyes típusokra leadott szavazatok száma még a zsűritagok számára is titkos, nehogy befolyásolja őket a második fordulóban, amikor egyetlen győztest kell hirdetni a döntőbe jutott hét – illetve jelen esetben nyolc – típus közül. Az autók között ezért nincs helyezési sorrend, csak ABC szerint rendezik sorba őket. Ennek megfelelően a nyolc típus a következő:

Melyik Ön szerint az Év Autója 2013-ban

  • Volkswagen Golf24%
  • Subaru BRZ/Toyota GT8617%
  • Volvo V4016%
  • Mercedes A-osztály13%
  • Ford B-Max10%
  • Hyundai i309%
  • Renault Clio9%
  • Peugeot 2083%

Melyik Ön szerint az Év Autója 2013-ban


Én is szavaztam természetesen, és ha lottószelvény lenne, azt írnám, négy találatot értem el. A második forduló miatt most nem árulnám el, melyik volt az én hét választottam, az azonban nem sérti a titoktartási fogadalmat, ha leírom, hogy melyik jelöltjeim nem kerültek a döntőbe.

Az én listámon szerepelt a BMW 3-as, amit én egy nagyon jó autónak tartok – bár nem kimondottan olcsó. Szerepelt a nagyon szépre  sikerült Mazda6-os, amelynek a technikája is kiemelkedő, hiszen dízelmotorja nitrogén-oxid utókezelés nélkül is teljesíti az Euro 6 elvárásait (amit egyetlen más dízelmotor nem tud rajta kívül!) és kondenzátoros energiatároló-rendszerrel is felszerelhető. És akkor még nem említettem a vezethetőségét.

Új Golf, teljesen új alapokon. Könnyű, tágas, jól vezethető, jó minőségű és gazdagon felszerelt Golf született a keresztmotoros építőkészletből

Új Golf, teljesen új alapokon. Könnyű, tágas, jól vezethető, jó minőségű és gazdagon felszerelt Golf született a keresztmotoros építőkészletből


A harmadik lemaradt típus a Toyota Prius+, amelyet én az egyik legsokoldalúbban használható hibridnek tartok. Lítium-ion akkumulátorát a két első ülés közötti könyöklő alá építették be, így nagy lehet a csomagtartója, sőt plusz két ülés van benne!

A második fordulóban a döntőbe jutott típusok között 25 pontot kell szétosztani úgy, hogy az első helyre tett típusnak legalább egy ponttal többet kell adni, mint a másodiknak. Egy típusnak maximálisan tíz pontot lehet adni. A zsűritagok által adott pontok miatt a második fordulóban már sorrend alakul ki az autók között – az nyeri el Az Év Autója 2013 címet, amely a legtöbb pontot kapja. Eredményhirdetés a genfi Autókiállítás nyitónapján, 2013 március 4-én!

Korábbi Év Autója győztesek:

2012 — OPEL AMPERA
2011 — NISSAN LEAF
2010 – VW POLO
2009 — OPEL INSIGNIA
2008 — FIAT 500
2007 — FORD S-MAX
2006 — RENAULT CLIO
2005 — TOYOTA PRIUS
2004 — FIAT PANDA
2003 — RENAULT MÉGANE
2002 — PEUGEOT 307
2001 — ALFA ROMEO 147
2000 — TOYOTA YARIS