Új, hatékonyabb motorokkal, új vezetéstámogató rendszerekkel és lágyabb formavilággal megérkezett az átdolgozott W212 kódjelű Mercedes, az aktuális E-osztály új generációja. A kombi és a szedán is felfrissült.

Új arc, sőt, arcok

Az új Merci formájával kapcsolatban két tábor alakult ki szerkesztőségünkben. Az egyik csoport lelkesen üdvözölte a lámpatestek összefolyatását, a puhább vonalakat; szerintük szebb lett az autó. Az ellentábor szerint viszont a változtatásoktól sem lett kívánatosabb az eddig sem épp klasszikus szépségű stuttgarti modell. De hát kit érdekel pár autóbuzi magánvéleménye: döntsék el a kedves olvasók a képek alapján maguk, jól sikerült-e a facelift:

Az új fényszórók alatt különben – felárért – immár akár teljesen LED-es fényforrás-csoport is lakozhat. Újdonság az E-Klassénál, hogy immár két eltérő stílusú fronttal rendelhető: az ELEGANCE kivitelen ott az álló csillag, az AVANTGARDE változat sportosabb a hűtőmaszkba ágyazott nagy emblémával.

Belvilág

Az új, vízszintesen kettéosztott műszerfal faberakással vagy alumínium intarziákkal is rendelhető. A három kerek csőbe rendezett műszerblokk is új, és a szellőzőrostélyokat, de még az analóg órát is újratervezték.

Egy ilyen prémiummodellnél természetesen milliónyi kárpitminőség, szín, díszítés rendelhető – világosan elegánstól a sötéten hűvösig alakíthatja E Mercije belvilágát a megrendelő.

Még a mosópornál is intelligensebb

Kezdetben vala a PRE-SAFE, aztán jöve a DISTRONIC PLUS, most pedig itt az “intelligent drive”. Az új E-osztályban a hamarosan bemutatkozó S Klasséba fejlesztett elektronikus rendszerek közül is több megtalálható (persze csak ha kipipálta az extralistán a vevő).

Immár nem egy, hanem két objektív fürkészheti a csillag előtt az utat. A szterokamera 500 méterre lát előre, 45 fokos szögtartományban alkot háromdimenziós képet az útról, a többi közlekedőről, a veszélyekről. A kamerák mögött lévő, a parkoló- és követőradart is integráló informatikai rendszer felismeri a táblákat, a gyalogosokat, a szembe, vagy vele egy irányba haladó járműveket; jelzéseket ad a vezetőnek, vagy önállóan lekezel egyes előre programozott helyzeteket.

A fékrendszer emelt nyomással készül, ha átkelni szándékozó gyalogost észlel a kocsi; 50 km/h-ig akár önállóan is képes lassítást kezdeményezni az autó, elkerülendő egy gázolást. A féklámpák hirtelen lassításkor változó frekvenciával villognak, így figyelmeztetve a Mercedes mögött haladókat.

A sávtartó automatika immár nem csak tartja a sávot, de akár át is vált egy másikba, ha ütközésveszélyt észlel.

Az adaptív fényszóró nem egyszerűen csak leveszi a refit, ha jön szembe valaki, hanem mintegy kitakarja a szembejövőt a fénycsóvából. A parkolássegítő madártávlati képet alkot az autóról és az akadályokról.

Új turbómotor

Immár az E-Merci összes motorját felszerelték Stop-Start elektronikával, de nem ez az igazi újdonság a motorháztető alatt, hanem egy új, kétliteres, mindenütt változó vezérléses, direktbefecskendezéses, feltöltött négyhengeres benzinmotor. (Az E-Klasséban legalábbis új – ezt a motort már láthattuk az A-osztályban.)

A dízelek között az E 300 BlueTEC Hybrid az újdonság: a 231 lóerős gázolajos hibrid katalógus-fogyasztása 4,1 liter százon. Azért ezt majd megnézzük a gyakorlatban is, ha megjön a tesztautó!

Benzinmotorok


Modell
Heng.
Lökettérfogat
cm3
Teljesítmény
Nyomaték
Gyorsulás,  s, 0-100 km/h
Átlagfogy.
l/100 km
CO2 g/km
E 200
4
1991
135 kW (184 hp)/ 5500
300 Nm/ 1200 – 4000
7.9 (8.3)
5.8 (6.0)
135 (139)
E 250
4
1991
155 kW (211 hp)/ 5500
350 Nm/ 1200 – 4000
7.4 (7.8)
5.8 (6.1)
135 (141)
E 300
V6
3498
185 kW (252 hp)/ 6500
340 Nm/ 3500 – 4500
7.1 (7.5)
6.8 (7.1)
159 (165)
E 300 4MATIC
V6
3498
185 kW (252 hp)/ 6500
340 Nm/ 3500 – 4500
7.4 (7.8)
7.4 (7.8)
174 (184)
E 350
V6
3498
225 kW (306 hp)/ 6500
370 Nm/ 3500 – 5250
6.3 (6.7)
6.8 (7.1)
159 (165)
E 350 4MATIC
V6
3498
225 kW (306 hp)/ 6500
370 Nm/ 3500 – 5250
6.6 (7.1)
7.4 (7.8)
174 (184)
E 400 *
V6
2996
245 kW (333 hp)/ 5250 – 6000
480 Nm/ 1600 – 4000
5.9 (6.3)
7.5 (7.7)
175 (179)
E 400 4MATIC *
V6
2996
245 kW (333 hp)/ 5250 – 6000
480 Nm/ 1600 – 4000
5.9 (6.3)
8.0 (8.3)
185 (194)
E 500
V8
4663
300 kW (408 hp)/ 5000 – 5750
600 Nm/ 1600 – 4750
5.2 (5.4)
8.9 (9.3)
209 (216)
E 500 4MATIC
V8
4663
300 kW (408 hp)/ 5000 – 5750
600 Nm/ 1600 – 4750
5.2 (5.4)
9.4 (9.5)
219 (222)

Dízelmotorok


Modell
Heng.
Lökettérfogat
cm3
Teljesítmény
Nyomaték
Gyorsulás,  s, 0-100 km/h
Átlagfogy.
l/100 km
CO2 g/km
E 200 CDI
4
2143
100 kW (136 hp)/ 2800 – 4600
360 Nm/ 1600 – 2600
9.5 (10.1)
4.9 (5.3)
127 (137)
E 220 CDI
4
2143
125 kW (170 hp)/ 3000 – 4200
400 Nm/ 1400 – 2800
8.4 (8.6)
4.7 (5.2)
125 (134)
E 250 CDI
4
2143
150 kW (204 hp)/ 3800
500 Nm/ 1600 – 1800
7.5 (7.8)
4.8 (5.2)
128 (136)
E 250 CDI 4MATIC
4
2143
150 kW (204 hp)/ 388
500 Nm/ 1600 – 1800
7.9 (8.1)
5.5 (5.8)
143 (152)
E 300 BlueTEC
V6
2987
170 kW (231 hp)/ 3800
540 Nm/ 1550 – 2400
7.1 (7.4)
5.5 (5.7)
144 (152)
E 350 BlueTEC
V6
2987
185 kW (252 hp)/ 3600
620 Nm/ 1600 ? 2400
6.6 (6.9)
5.5 (5.7)
144 (152)
E 350 BlueTEC 4MATIC
V6
2987
185 kW (252 hp)/ 3600
620 Nm/ 1600 – 2400
6.7 (7.0)
6.0 (6.4)
160 (170)
E 300 BlueTEC HYBRID
4
2143
150 kW (204 hp)/ 4200 Electric motor 19 kW (26 hp)
500 Nm/ 1600 ? 1800 Electric motor 280 Nm
7.5 (7.8)
4.1 (4.4)
107 (116)
Minden adat a 7G-TRONIC PLUS váltóval értendő (zárójelben a kombi adatai), * = előzetes kalkuláció