Feladatainktól és munkakörünktől függően számtalan órát töltünk utazással, melyből több-kevesebb időt a gépkocsiban és a dugókban ülünk, a köztes időkben pedig saját és céges autóinkkal is az egyre drágább parkolóhelyeket foglaljuk. Létezhet azonban ésszerűbb és takarékosabb, a kor kihívásait is szem előtt tartó, alternatív megoldás, amely a cégautó mellett bővebb eszköztárral segíti a munkavállalók mobilitását. Ebbe enged bepillantanunk a flottakezeléssel foglalkozó LeasePlan közleménye.

A 30 országban több mint 1,3 millió gépkocsit kezelő cég Hollandiában Mobility Mixx néven dolgozott ki olyan – a legmodernebb IT technológiával támogatott – rendszert, amely az ügyfelek összes munkavállalójának utazási igényére alternatív és rugalmas megoldást kínál, miközben a vállalati költségkontrollt is erősíti.

A szolgáltatást igénybe vevő cégek egyedi kártyákat adhatnak munkatársaiknak, amelyek segítségével változatos utazási módok válnak elérhetővé. Ne csak a hagyományos értelemben vett céges gépkocsikra vagy a vállalaton belül többek által is vezetett pool autókra gondoljunk.

Ha szükséges és a költséghatékonyabb megoldás megkívánja, az új szolgáltatás segítségével könnyedén mehetnek taxival vagy választhatnak akár a tömegközlekedést is. Még a Hollandiában igen népszerű városi bér-bicikli hálózatot is részévé tették a rendszernek, amely az utazás előtt mindig javaslatot tesz a leginkább költségkímélő alternatívákra, és a hozzájuk tartozó kiadásokkal nyomon követi az összes megtett utat.

A kártya segítségével a munkatársaknak készpénz használat nélkül is lehetőségük nyílik igénybe venni alternatív közlekedést. A vállalati gépkocsik pedig kisebb számban, de szélesebb körben állnak rendelkezésre a speciális online foglaló-rendszer révén.

Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója szerint az ilyen innovációk valódi szemléletváltást hozhatnak a munkához kötődő közlekedésben. “A racionalizált utazások révén nem csak a vállalati kiadások, de a környezeti terhelés, a CO2-kibocsátás is kézzel foghatóan csökkenthető. Ahhoz azonban, hogy ezek a szolgáltatások hazánkban is megjelenhessenek, a közlekedési kultúra és a státuszszimbólumnak tekintett cégautók tekintetében komoly szemléletváltásra van szükség.”