Megjelentek az első fotók a Radical új modelljéről, a Radical Xtreme Couperól (RXC). Bár leginkább egy le mans-i versenyautónak tűnik, készül majd belőle utcai variáns is, amely azonban alig tér el a versenypályára szánt kiviteltől.

A Nürburgring utcai autós rekordját tartó márka 2013 nyarára ígéri az autó elkészítését. Ellentétben a korábbi Radical modellekkel az RXC zárt karosszériás, sirályszárnyas ajtókon lehet bejutni a kétszemélyes utastérbe. A kompozit karosszéria alatt csőváz lapul, amely teljesíti az FIA le mans-i autókra kiírt törésteszt-szabályait.

A mindössze 900 kilós autóba alapesetben a Ford 3,7 literes, V6-os motorja kerül, amely 385 LE-t, illetve 435 Nm nyomatékot produkál. Sebességváltója hétfokozatú – kormányról kapcsolható -, amely a hátsó kerekekhez tereli a nyomatékot. A házon belül fejlesztett szerkezet mindössze 50 ms alatt vált, visszakapcsoláskor automatikusan gázfröccsöt ad.

Ezzel a kombinációval a Lamborghini Aventadorénál jobb súly/lóerő arany adódik, így persze a dinamika sem akármilyen. Álló helyzetből 2,8 másodperc gyorsulhat 100 km/órára az RXC, végsebessége pedig 282 km/óra.

Lehetőség lesz ugyanakkor a Radical háromliteres V8-asversenymotorját is megrendelni az új modellhez, ezzel még frenetikusabb élményre számíthat a versenyző, hiszen 485 LE adódik az egy tonna alatti tömegre.

A természetesen mindenféle módon állítható versenyfutómű mellé komoly fékrendszer társul. A Radical eddigi utcai modellen használt legnagyobb – 310 mm-es acél – féktárcsái helyett rendelhetők karbon elemek is. A szériafelszereltségben elektromos szervokormány, fűtött elektromos külső tükrök, légkondicionáló és fűtött első szélvédő is szerepel. A kormány mellett a pedálsor is állítható, hogy tökéletesen a vezetőhöz igazodjon a kocsi.

A Radical RXC versenyautó 2013 januárjában mutatkozik be a Nemzetközi Autósport Kiállításon Birminghamban, amit nyáron követ az utcai modell. Mindkét modell induló ára 107 400 font (37,6 millió forint).