Nagy tervei vannak a Mercedesnek a kompakt modellek között. Az MFA padlólemezre épül az új A-osztály, B-osztály és a jövőre érkező CLA is, amelyek mellett még további modelleket tervez a stuttgarti márka értékesítésének növelésére. 2013 végén mutatkozik be a jelenleg GLA néven futó szabadidő-autó.


A kocsit már közúton tesztelik, így készülhettek el az itt látható kémfotók is. Bár a prototípus álcázott, de az alapvető formai jegyek már azonosíthatóak. Minden bizonnyal az A-osztály részletmegoldásai köszönnek vissza, de erőteljesebb, hangsúlyosabb kialakítással.  

Tekintve, hogy a padlómez közös, a motorok és a hajtáslánc is hasonló lesz a GLA, és a már ismert modellek között. Benzinesből 1,6 és 2,0 liter hengerűrtartalmú turbós kerül a terepes járgányba, dízelből 1,5-ös, 1,8-as és 2,2 literes közül lehet válogatni – amikor teljessé válik a kínálat. Alapvetően négykerék-hajtással készül majd a modell, de az olcsóbb kiviteleket elsőkerék-hajtással kínálja a Mercedes.  

A BMW X1 és Audi Q3 ellenfelének szánt modell a tervek szerint 2014 elején kerül a kereskedésekbe. Egyes pletykák szerint, ha a modell jelentős sikert ér el, akkor a Mercedes kibővíti a kecskeméti gyárát, ahol a B-osztály és a CLA gyártása mellett a GLA-nak is jutna hely.

Nem zárul le ezzel sem a Mercedes offenzívája a kompaktok között, a hírek szerint egy kabrió is épülhet a MFA padlólemezre SLA néven.