A Lotus Exige alapjaira épülő Extreme rászolgált a nevére. Paraméterei alapján az autós kártyajátékok egyik legjobb ütőlapja lenne. Az olasz cég nemcsak az ülőalkalmatosságokat cserélte ki ultrakönnyű, saját fejlesztésű SP-1 jelzésű karbonüléseire, hanem az eredetileg 1,8-as Toyota erőforrás helyett a Chevrolet Corvette ZR1-ből származó LS9-es V8-as motort építették be.

Corvette-motor és súlycsökkentés

Súlycsökkentés gyanánt természetesen a cég háza táján is bőségesen megtalálható karbont hívták segítségül, így a karosszéria teljes mértékben szénszálból készült. Ezzel a nehezebb amerikai blokk súlyát is sikerült kompenzálni, az autó összsúlya nem haladja meg az egy tonnát.

2,9 másodperc százig

A 650 lóerős Chevy motor a karbon-fogyókúrán átesett, mindössze 970 kiló összsúlyú Lotust mindössze 2,9 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára, végsebessége pedig 322 km/óra.

Nem először fordul elő, hogy motorváltáson esik át az Exige. Jó pár éve egy ázsiai megrendelő részére készítettek a gyáriak egy 3 literes V6-os motorral szerelt változatot.