Elkészült az RS6, a 2011-ben bemutatkozott negyedik generációs Audi A6-sorozat legvadabb változata, amely mellett az S6 is egy másik ligában játszik. Pedig motorjuk hasonló, az RS6-ban is 4,0 literes V8-as turbó dolgozik, ám a teljesítménye 560 lóerő (S6 420 LE), míg maximális nyomatéka 700 Nm.


Hogy nem minden a motorerő, azt megmutatja az a tény, hogy az előző, 2007-es RS6 V10-es motorja 580 lóerős volt, az új gép tempójának a közelébe sem tudna érni.

Az 4,6 másodperc alatt gyorsult százra és a végsebessége 275 km/óra volt, ehhez képest az új RS6 mindössze 3,9 másodperc alatt képes eljutni 100-ig, ami az R8 V10 szintje, de a tempója is versenyképes. Alapkivitelben 250 km/óra, a felárért kínált Dynamic csomaggal 280, míg a Dynamic plus csomaggal csak 305 km/óránál állítja meg a légellenállás a négykerék-hajtású fenevadat.

Az autóhoz adaptív lengéscsillapítók és szintén a vezetési körülményekhez alkalmazkodó légrugózás jár. Felárért viszont sportfutómű, illetve a kiváló hangzásért felelős sportkipufogó is kérhető, míg a hajtás képességei önzáró hátsó differenciálművel fokozhatók.

Az RS6 nem titkolja képességeit, a masszív sárvédőszélesítések, a 20 colos felnik mögül elővillanó óriási karbon féktárcsák sokat sejtetnek, de a diffúzor és a két öblös kipufogóvég is árulkodó. A tükörben feltűnve pedig a hűtőmaszk alsó részében olvasható quattro  felirat teszi egyértelművé, hogy a külső sávban a helyünk, ha az egyedi lökhárító, a tükrök, a tetősín krómozása alapján nem azonosítottuk elsőre az RS6-ost.   

Belül steppelt jellegű sportülések, lapított szélű sportkormány, karbon díszítések egészítik ki az egyébként az Audira jellemző fémes díszítést. A műszerfal újdonsága a – kapcsolható – világító fordulatszámmérő, amely normál tartományban zöldet jelez, ha közeledik piros tartomány, akkor viszont pirosan villog. Az RS specifikus műszerfal megjeleníti a turbónyomást és az olaj hőmérsékletét is.

Ahogy korábban, most is kombiként mutatkozott be az RS6, de vélhetően egy év múlva szedánként is elérhető lesz. A világpremier időpontja még nem ismert – egyaránt lehetséges, hogy 2013 januárjában Detroiti Autószalonon áll a nagyközönség elé először az autó, de esélyes a február végi Genfi Autószalon is.